Архітектура інформаційно-комунікаційних систем
Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.053
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: к.т.н., доцент кафедри телекомунікацій Пиріг Юлія Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
• Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
Фахові компетентності:
• Здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій, методів і моделей інформаційної безпеки;
• Здатність використовувати сучасні технології проектування в розробці алгоритмічного та програмного забезпечення інформаційно-комунікаційні систем.
• Здатність застосовувати, впроваджувати та експлуатувати сучасні інформаційно-комунікаційних системи у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Результати навчання: - Застосовувати математичні методи, комп’ютерні моделі, мови моделювання та програмні інструменти для виконання практичних завдань з даної спеціальності
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами;
- Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Теорія інформаційних процесів і систем
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Технології інформаційно-комунікаційних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Розробка інформаційно-комунікаційної системи складається з трьох етапів: аналізу, проектування і реалізації, в результаті ітеративного виконання яких відбувається покрокове «нарощування» системи. На етапах аналізу і проектування відбувається побудова архітектури майбутньої інформаційно-комунікаційної системи. Архітектура програмного забезпечення системи або набору систем складається з усіх важливих проектних рішень з приводу структур програми і взаємодій між цими структурами, які складають системи. Проектні рішення забезпечують бажаний набір властивостей, які повинна підтримувати система, щоб відповідати вимогам замовника та ефективно функціонувати.
Вивчивши навчальний матеріал цього курсу, студенти дізнаються або доповнять свої знання про існуючі на сьогоднішній день архітектури, моделі інформаційно-комунікаційних систем, основні складові елементи систем; навчаться використовувати сучасні програмні засоби для створення ефективних інформаційно-комунікаційних систем.
Опис: Назви лекційних тем:
Поняття «інформаційно-комунікаційних систем» та їх класифікація
Структура та елементи інформаційно-комунікаційних систем
Поняття «архітектури інформаційно-комунікаційних систем». Типи архітектур
Поняття і класифікація архітектурних стилів
Архітектура «клієнт-сервер»
Архітектура розподіленої обробки даних. Архітектура веб-додатків
Інтеграція та моделі інформаційних систем
Основи побудови та застосування сучасних баз даних
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів виконання лабораторних робіт передбачене в якості основної форми поточного контролю. Семестровий екзаменаційний контроль проводиться в письмовій формі на основі розробленого комплекту екзаменаційних білетів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання лабораторних занять – 30 балів, письмова компонента екзамену - 50 балів, усна компонента екзамену- 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи інформаційних систем: Навч. посібник. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. / В. Ф. Ситник, Т. А. Писаревська, Н. В. Єрьоміна, О. С. Краєва; За ред. В. Ф. Ситника. – К.: КНЕУ, 2001. – 420 с.
2. Павленко Л. А. Корпоративні інформаційні системи: Навчальний посібник. – Харків: ВД «ІНЖЕК», 2003. – 260 с.
3. Сучасні інформаційні системи і технології: навч.-метод. посіб. для самост. роботи та практ. занять з навч. дисципліни / уклад.: В. Г. Іванов, С. М. Іванов, В. В. Карасюк та ін. – Х.: Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2014. – 151 с.
4. Гайна Г. А. Основи проектування баз даних : навч. посіб. / Гайна Г. А. – К.: Кондор, 2008. – 200 с.
5. Зарицька О. Л. Бази даних та інформаційні системи : метод. посіб. / Зарицька О. Л. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 132 с.
6. Нікітюк Л.А. Архітектура інформаційних мереж: Навч. посібник/ За ред. М.В. Захарченка – Одеса: УДАЗ ім. О.С.Попова, 2000. – 60 стор.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).