Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є формування системи знань у сфері проблем функціонування і розвитку галузі зв’язку як елемента виробничої інфраструктури і інфраструктури ринку, а також ознайомлення з системою економічних показників та їх взаємозв’язком
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей: загальні компетентності – здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; – здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; – здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; – здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); – здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел фахові компетентності: – здатність проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, стану функціональних підсистем підприємств, організацій та установ.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. - Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. - Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо. - Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: підприємництво та менеджмент; мікро- та макроекономіка Кореквізит: проектування телекомунікаційних систем та мереж; системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни сприятиме формуванню та засвоєнню глибоких знань у студентів щодо: особливостей галузі зв’язку, її структури, понять капітальних та експлуатаційних витрат, основних фондів та оборотних засобів, форм, систем оплати праці, формування собівартості послуг зв’язку, прогнозуванню доходів та прибутку підприємств та оцінювання ефективності реалізації проектів у сфері телекомунікацій
Опис: Тема 1. Підприємство як суб'єкт господарювання. Тема 2. Управління діяльністю підприємства. Тема 3. Основні засоби та оборотні активи підприємства. Тема 4. Персонал підприємства та ефективність його функціонування. Тема 5. Витрати та собівартість продукції Тема 6. Формування ціни продукції, доходів та прибутків підприємства Тема 7. Маркетингова діяльність на підприємстві. Тема 8. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом - 100 Робота на практичних заняттях – 30 Написання письмових тестових завдань робіт – 50 Усна компонента підсумкового контролю - 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. та ін. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І. С. Процик, С. Б. Романишин, Р. З. Дарміць. П’яте видання, виправлене та доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 208 с. 2. Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. Менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2024. 356 с. 3. Непран, А. В.; Шевченко, І. Ю. Економіка підприємства : підручник : у 3 т. Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024. 4. Маркетинг : навч. посіб. / За ред. А. В. Вербицької, С. О. Полковниченко. Чернігів: НУ «Чернігівська політехніка», 2024. 276 с. 5. Михаліцька Н., Яцик М. Управління власним бізнесом: навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2024. 480 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).