Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.O.013
Кількість кредитів: 16.50
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Климаш М.М., Шпур О.М., Бешлей Г.В., Пиріг Ю.В., Красько О.В., а також викладачі кафедри, які здійснюють підготовку здобувачів відповідної освітньої програми
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Кваліфікаційна робота - це самостійна науково-дослідницька робота, яка має кваліфікаційну функцію, тобто готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеню - магістр. Робота має бути завершеним дослідженням певного аспекту актуальної науково-технічної або виробничої проблеми. Основна мета її автора - продемонструвати рівень своєї наукової кваліфікації, уміння самостійно здійснювати науковий пошук і вирішувати конкретні наукові задачі.
Завдання: В результаті виконання МКР передбачається набуття здобувачами наступних компетентностей: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК4. Здатність генерувати нові ідеї й нестандартні підходи до їх реалізації (креативність); ЗК5. Здатність приймати управлінські рішення, оцінювати їх можливі наслідки й брати відповідальність за результати діяльності своєї та команди; ЗК7. Здатність досліджувати проблему з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів; ЗК8. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; ЗК9. Здатність вести професійну, у тому числі науково-дослідну діяльність у міжнародному середовищі; ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел; Фахові компетентності: ФК3. Здатність використовувати математичний апарат аналізу та синтезу радіотехнічних та телекомунікаційних систем і мереж; ФК5. Знання основ інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем; ФК6. Вміння розробляти та застосовувати заходи з підвищення інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем; ФК7. Здатність розробляти комплексну систему інформаційної безпеки за напрямом професійної діяльності; ФК10. Вміння працювати з технічною літературою і здійснювати пошук необхідної технічної інформації. ФКС 1.8. Здатність оцінювати рівень існуючих технологій у галузі професійної діяльності, ефективності технічних рішень та можливості виникнення об’єктів права інтелектуальної власності; ФКС 1.9. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж; ПР10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. ПР11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. ПР12. Уміння володіти англійською мовою в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності, міжнародної комунікації, читання та трактування міжнародних технічних стандартів. ПРН1.1. Уміння застосовувати методологічний базис для проведення наукових досліджень в галузі радіоелектроніки та телекомунікацій; ПРН1.2. Уміння здійснювати адміністрування гетерогенних локальних телекомунікаційних мереж на базі стеку протоколів ТСР/ІР; ПРН1.3. Уміння проводити дослідження у галузі інформаційних мереж зв'язку в обсязі, достатньому для виявлення закономірностей їх поведінки та підвищення ефективності їх функціонування; ПРН1.4. Уміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності; ПРН1.5. Уміння планувати, розробляти та досліджувати розподілені гетерогенні сервісні системи із застосуванням елементів cloud-технологій; ПРН1.6. Уміння планувати, розробляти та досліджувати системи ІоТ із застосуванням технологій повсюдного комп'ютингу. ПРН2.1. Уміння впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації; ПРН2.2. Застосовувати знання щодо технічних параметрів, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання та компонентів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання технічних завдань зі спеціальності; ПРН2.3. Уміння розробляти і реалізовувати сучасні та перспективні телекомунікаційні і радіотехнічні системи, комплекси, технології, пристрої та їх компоненти; ПРН2.4. Уміння проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в телекомунікаційних та радіотехнічних системах; ПРН2.5. Уміння застосовувати інформаційні технології та програмні засоби для вирішення завдань проєктного управління; ПРН2.6. Уміння розраховувати параметри телекомунікаційних мереж, оцінювати якість надання послуг та вибирати оптимальний тип систем передавання для різних умов експлуатації. КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: усі освітні компоненти відповідної освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційна робота є завершальним етапом у підготовці фахівців, що визначає їх професійні знання, навики і вміння. Робота над кваліфікаційною роботою, рівень її виконання дозволяють виявити повноту теоретичних знань, одержаних студентами за час навчання в університеті, можливість вирішення ними конкретних задач розробки, впровадження та тестування програмного забезпечення автоматизованих систем.
Опис: Орієнтовна тематика МКР: 1. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей 2. Дослідження використання штучного інтелекту для веб сайту з тестовими співбесідами 3. Дослідження виявлення об`єкта для автопілоту машини за допомогою спайкових нейронних мереж 4. Дослідження прикладних застосувань на основі генеративного штучного інтелекту 5. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень 6. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання 7. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу 8. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій 9. Розроблення системи візуального моніторингу на основі БПЛА та технологій комп'ютерного зору 10. Дослідження надійності системи розгортання мікросервісів у веб-сервісах 11. Дослідження методів розгортання малих комірок на пропускну здатність гетерогенних мереж LTE-A 12. Дослідження безпеки безпровідних сенсорних мереж із застосуванням адаптивного протоколу маршрутизації 13. Моделювання множинного захищеного радіодоступу багатокористувацької мережі 6G 14. Удосконалення системи моніторингу телекомунікаційних мереж з використанням штучного інтелекту для прогнозування навантаження 15. Дослідження особливостей поширення сигналу у безпровідних мережах метрополітену 16. Дослідження та розвиток системи планування Atoll для ефективного управління сучасними мережами мобільного зв'язку в Україні 17. Оптимізація стеку TCP для підвищення продуктивності мережі в хмарній інфраструктурі 18. Дослідження моделей розгортання інтелектуальних систем Інтернету речей 19. Автоматизація розгортання та управління конфігурацією додатку з функцією розпізнавання зображень 20. Дослідження енергоефективності вбудованих систем для алгоритмів машинного навчання 21. Побудова системи розумний будинок для житлового комплексу 22. Дослідження моделей побудови Smart Grid з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій 23. Розроблення та інтеграція інформаційних і комунікаційних технологій для побудови системи моніторингу та управління міською інфраструктурою 24. Розроблення автоматизованої розподіленої системи збору, збереження та аналізу великих обсягів даних в режимі реального часу для управління «розумною» міською інфраструктурою з використанням технології блокчейн. 25. Розроблення автоматизованої децентралізованої блокчейн платформи для підвищення ефективності функцій електронного урядування із забезпеченням прозорості та захищеності реєстрів даних. 26. Розроблення енергоефективних методів та засобів передавання даних у безпровідному каналі зв’язку для ІоТ пристроїв із обмеженими ресурсами електроенергії. 27. Розроблення комплексної системи моніторингу та оптимізації дорожнього руху з використанням алгоритмів штучного інтелекту. 28. Розроблення захищеної системи безготівкових розрахунків для жителів міста з використанням технології блокчейн. 29. Дослідження моделей розгортання мереж 5G для розвитку промислових цифрових інфраструктур. 30. Розроблення інтелектуальних засобів для аналізу надійності інформаційних систем спеціального призначення.
Методи та критерії оцінювання: Атестація осіб, які здобувають ступінь магістра, здійснюється екзаменаційною комісією, до складу якої можуть включатися представники роботодавців та їх об’єднань, відповідно до положення про екзаменаційну комісію, затвердженого вченою радою закладу вищої освіти. До захисту МКР на засіданні ЕК допускаються студенти, які виконали кваліфікаційну роботу, оформили демонстраційні матеріали (презентації), мають відгук наукового консультанта, позитивну рецензію та пройшли попередній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка кваліфікаційної роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання роботи (до 70 балів) і 2) захисту (до 30 балів). Оцінка «відмінно» (94 бали) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на високому науково-теоретичному рівні, яка відображає глибокі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; 2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків; 3) показав критичне ставлення до джерел і літератури, продемонстрував наукову новизну, сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) грамотно, з додержанням вимог держстандарту оформив випускну кваліфікаційну роботу; 5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, не допускаючи орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; 6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, твердо і впевнено відповів на запитання членів комісії; 7) до захисту представив розширену анотації на ресурсі ResearchGate.net. Оцінка « добре» (80 балів) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на належному науково-теоретичному рівні, яка відображає достатньо високі теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як науковця; 2) оволодів методами науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, творчого осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, допускає незначні порушення логічності й систематичності викладу; 3) робота має наукову новизну, однак автор не може в достатній мірі проаналізувати літературу і джерела з досліджуваної теми, але сформулював власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) з додержанням вимог держстандарту оформив магістерську роботу, але допустив при цьому 3-4 помилки чи неточності; 5) написав роботу грамотно, українською літературною мовою, допускаючи при цьому поодинокі орфографічні, пунктуаційні та стилістичні помилки; 6) на захисті продемонстрував глибокі знання теми дослідження, відповів на запитання членів комісії. Оцінка «задовільно» (66 балів) ставиться, якщо випускник: 1) виконав роботу самостійно, на достатньому науково-теоретичному рівні, яка відбиває теоретичні знання і практичні навички випускника, його здатність до професійної діяльності як; 2) оволодів навичками науково-дослідної роботи у збиранні і систематизації даних, їх обробки, осмислення, систематично викладу, формулювання висновків, але допускає порушення логічності й систематичності викладу, некритичного ставлення до документів і матеріалів; 3) робота носить головним чином компілятивний характер, відсутні елементи наукової новизни, нечітко сформульовані або відсутні власні пропозиції і практичні рекомендації; 4) допустив ряд помилок при оформленні роботи та її науково-довідкового апарату з відхиленням від вимог держстандарту; 5) написав роботу українською літературною мовою, але допустив у ній велику кількість орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок; 6) на захисті продемонстрував неглибокі знання теми дослідження, не зумів відповісти на окремі запитання членів комісії; 7) до захисту не представив жодної публікації. Оцінка «незадовільно» (до 50 балів) ставиться в тому випадку, коли студент, допущений до захисту кваліфікаційної роботи, абсолютно в ній не орієнтується, не може відповісти на жодне запитання членів комісії, або виявиться, що робота є плагіатом. В роботі допущені такі грубі помилки: 1. Зміст роботи не відповідає плану кваліфікаційної роботи або не розкриває тему повністю чи в її основній частині. 2. Сформульовані розділи (підрозділи) не відбивають реальну проблемну ситуацію, стан об’єкта. 3. Мета дослідження не пов’язана з проблемою, сформульована абстрактно і не відбиває специфіки об’єкта і предмета дослідження. 4. Автор не виявив самостійності, робота являє собою компіляцію або плагіат. 5. Не зроблено глибокого і всебічного аналізу сучасних офіційних і нормативних документів, нової спеціальної літератури (останні 2-10 років) з теми дослідження. 6. Аналітичний огляд вітчизняних і зарубіжних публікацій з теми роботи має форму анотованого списку і не відбиває рівня досліджуваності проблеми. 7. Кінцевий результат не відповідає меті дослідження, висновки не відповідають поставленим завданням. 8. У роботі немає посилань на першоджерела або вказані не ті, з яких запозичено матеріал. 9. Бібліографічний опис джерел у списку використаної літератури наведено довільно, без дотримання вимог державного стандарту. 10. Як ілюстраційний матеріал використано таблиці, діаграми,схеми, запозичені не з першоджерел. 11. Обсяг та оформлення роботи не відповідають вимогам роботи, виконана неохайно, з помилками.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Климаш М.М., Шпур О.М., Бешлей Г.В., Пиріг Ю.В., Красько О.В. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційних робіт на здобуття другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 172 " Електронні комунікації та радіотехніка " за освітньо-професійними програмами «Інформаційні мережі зв’язку» та «Системне адміністрування телекомунікаційних мереж», ОНП «Телекомунікації та радіотехніка». - Львів, 2024. - 51 стор.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).