Розподілені сервісні системи та cloud-технології (курсова робота)

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: к.т.н., доцент Селюченко Мар'ян
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з функціонування, розгортання та експлуатації розподілених сервісних та cloud систем, що сприяють розвитку умінь та навичок випускника по інтеграції інтелектуальних інформаційних технологій та інформаційно-комунікаційних систем у різні галузі людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності в галузі електроніки, автоматизації та електронних комунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування та адміністрування програмних платформ телекомунікацій, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1.Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК2.Здатність керувати проєктами, організовувати командну роботу, проявляти ініціативу з удосконалення діяльності; ЗК3.Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; ЗК10.Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел; Фахові компетентності: ФКС 2.3. Знання основ функціонування розподілених сервісних систем інфокомунікацій; ФКС 2.4. Освоєння навичок використання технологій хмарних обчислень для створення розподілених сервісних систем; ФКС 2.5. Здатність планувати та розробляти розподілені сервісні системи;
Результати навчання: ПР3.Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж; ПР4.Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв'язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування; ПР10.Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. ПР11.Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. ПРН2.1. Уміння впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації; ПРН2.4. Уміння проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в телекомунікаційних та радіотехнічних системах; ПРН2.5. Уміння застосовувати інформаційні технології та програмні засоби для вирішення завдань проєктного управління; ПРН2.6. Уміння розраховувати параметри телекомунікаційних мереж, оцінювати якість надання послуг та вибирати оптимальний тип систем передавання для різних умов експлуатації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології мереж мобільного зв’язку Методологія наукових досліджень Теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж Проектування телекомунікаційних систем та мереж Технології розробки програмних платформ Системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Опис: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, тести (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмова компонента (73%) та усна компонента (27%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66 2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання – у 10 балів 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання. Кожне питання оцінюється у 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition) 2. Coulouris et а1., Distributed Systems — Concepts and Design. 3. Chow and Johnson, Distributed Operating Systems and Algorithms 4. Mullender, Distributed Systems, 2nd ed. 5. Verissimo and Rodrigues, Distributed Systems for Systems Architects
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Розподілені сервісні системи та cloud-технології

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.E.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: Селюченко Марян Шпур Ольга
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з функціонування, розгортання та експлуатації розподілених сервісних та cloud систем, що сприяють розвитку умінь та навичок здобувача по інтеграції інтелектуальних інформаційних технологій та інформаційно-комунікаційних систем у різні галузі людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проектування програмних платформ телекомунікацій та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК10. Здатність до пошуку, оброблення та критичного аналізу інформації з різних джерел; фахові компетентності: ФКС 2.1. Здатність ефективно використовувати сучасні комп'ютерні та інформаційні технології для проведення наукових та інженерних досліджень, обробки та аналізу великих обсягів даних, оцінки функціональності систем, а також моделювання та оптимізації мереж мобільного зв'язку; ФКС 2.2. Вміння розробляти спеціалізовані програмні системи та комплекси; ФКС 2.3. Знання основ функціонування розподілених сервісних систем інфокомунікацій;
Результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж; ПР4. Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв'язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування; ПР10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. ПР11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. ПРН2.1. Уміння впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації; ПРН2.5. Уміння застосовувати інформаційні технології та програмні засоби для вирішення завдань проєктного управління; КОМ 1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ 2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології мереж мобільного зв’язку Методологія наукових досліджень Теорія побудови та протоколи інфокомунікаційних мереж Проектування телекомунікаційних систем та мереж Технології розробки програмних платформ Системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Опис: Лекції: 1. Вступне заняття. 2. Архітектури розподілених систем. 3. Розгортання розподілених систем. 4. Комунікація в розподілених системах. 5. Розподілені системи P2P 6. Збереження інформації в розподілених системах 7. Відмовостійкість розподілених систем 8. Безпека розподілених систем 9. Перспективні технології розподілених систем Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття: 1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці. 2. Налаштування середовища розробки 3. Проектне завдання із застосуванням технології TCP-сокетів 4. Проектне завдання із застосуванням технології RMI 5. Проектне завдання із застосуванням технології SOAP 6. Проектне завдання із застосуванням технології REST 7. Проектне завдання із застосуванням технології MQ
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, тести (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмова компонента (73%) та усна компонента (27%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66 2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання – у 10 балів 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання. Кожне питання оцінюється у 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Конспект лекцій з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 2. Лабораторний практикум з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 3. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни "Розподілені сервісні системи та Cloud-технології". 8. Рекомендована література Базова 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition) Допоміжна 1. Dac-Nhuong le, Prasant Kumar Pattnaik, Souvik РаІ. CloudComputing Solutions, Architecture, Data Storage, lmplementation, and Security.-Wiley - 2022. -400с. 2. AJexander Thomasian. Storage Systems. Organization,Peliormance, Codiпg, Reliability, and Their Data Processing. - Elsevier Science- 2021 - 746с. З. Esther Pacitti, Reza Akbaranian, Manal EI-Dick. P2PTecl1niques for Decentralized Applications. - Springer lntemational Publishing- 2022. - 90с. 4. ValentinaServile. Continuous Deployment. Enable Faster Feedback, Safer Releases,and More Reliable Soft,vare. - O'Reilly Media, lncorporated - 2023. - ЗООс. 5. Colette Johneп,Elad Michael Schiller, Stefaп Schmid. Stabilization, Safety, andSecurity of Distributed Systems. - Springer lnternational Publishing - 2021. -522с. 6. lsrael Koren, C.Mani Krisl1na. Fault-Tolerant Systems. - Elsevier Science - 2020. - 416с. 7. Mark Richards, Neal Ford. Fundamentals of Soft,vareArchitecture. - O'Reilly Media - 2020. - 432с. 8. Manoj KumarPatra, Anisha Kumari. Fundamentals of Clot1d Computing: Technologies andApptications, - Academic Guru Publishing House - 2022 - 227с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).