Методи сучасної теорії керування
Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані системи керування виробництвами
Код дисципліни: 7.151.02.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Крих Ганна Бориславівна, доцент, кандидат технічних наук
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
фахових:
1. Здатність застосовувати сучасні методи теорії автоматичного керування для розроблення автоматизованих систем управління технологічними процесами та об’єктами.
2. Здатність застосовувати сучасні технології наукових досліджень процесів, обладнання, засобів і систем автоматизації, контролю, діагностики, випробування та керування складними організаційно-технічними об’єктами та системами.
3. Здатність застосовувати проблемно-орієнтовані методи аналізу, синтезу та оптимізації систем автоматизації, кіберфізичних виробництв, процесів управління технологічними комплексами
Результати навчання: 1. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, а також критичне осмислення сучасних проблем у сфері автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій для розв’язування складних задач професійної діяльності.
2. Застосовувати сучасні математичні методи, методи теорії автоматичного керування, теорії надійності та системного аналізу для дослідження та створення ефективних систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, кіберфізичних виробництв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інтелектуальні системи керування
2. Моделювання та оптимізація систем керування
3. Інтеграційні технології в автоматизованих системах керування
Короткий зміст навчальної програми: Oсновні етапи синтезу регуляторів, задачі структурної та параметричної оптимізації систем керування, методи керування об’єктами із запізненням, методи синтезу систем керування в умовах дії регулярних та випадкових збурень, синтез систем керування багатовимірними об’єктами із перехресними зв’язками, синтез систем модального керування із застосуванням методу простору станів, критерії робастної стійкості систем керування, задачі синтезу робастних систем керування. Під час лабораторних занять студенти застосовують теоретичні знання для вирішення задач побудови і дослідження систем керування з використанням програмного забезпечення Matlab, а також набувають навичок аналізувати отримані результати.
Опис: Загальна задача синтезу регуляторів. Методи керування технологічними об’єктами із запізненням. Методи керування в умовах збурюючих дій. Аналіз та синтез систем при випадкових діях. Метод простору станів для аналізу та синтезу систем керування. Загальні положення синтезу робастних систем.
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування студентів на лекціях та лабораторних заняттях;
- перевірка звітів з лабораторних робіт, усний захист звітів;
- усна та письмова складові на іспиті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – максимальна оцінка – 30 балів.
Лабораторні заняття –5 балів за кожну лабораторну роботу:
1) 1 бал – самостійна робота та отримання результатів під час лабораторного заняття;
2) 1 бал – звіт з лабораторної роботи, оформлений згідно вимог;
3) 3 бали – захист лабораторної роботи
Екзаменаційний контроль (ЕК) – максимальна оцінка 70 балів:
Письмова компонента – максимальна оцінка 60 балів.
Шість теоретичних питань, кожне з яких оцінюється 8 балами – максимальна оцінка 48 балів
Дві задачі – максимальна оцінка 12 балів.
Задача № 1 – 6 балів
Задача № 2 – 6 балів
Усна компонента:
Відповіді експромтом на короткі усні практичні і теоретичні питання – 10 балів.
Максимальна семестрова оцінка ПК + ЕК – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методи сучасної теорії управління: Навч. посіб. / А.П. Ладанюк, Н.М. Луцька, В.Д. Кишенько, Л.О. Власенко, В.В. Іващук. – К., Видавництво Ліра-К , 2019. — 368 с. ISBN 978-617-7605-36-1
2. Сучасна теорія управління. Частина 2. Прикладні аспекти сучасної теорії управління [Електронний ресурс] : підручник для студ. спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», спеціалізацій «Автоматизоване управління технологічними процесами», «Комп’ютерно-iнтегрованi технологічні процеси та виробництва» / Ю. М. Ковриго, О. В. Степанець, Т. Г. Баган, О. С. Бунке. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. – 155 с.
3. Теорія систем керування: підручник / В.І. Корнієнко,О.Ю. Гусєв, О.В. Герасіна, В.П. Щокін; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпро: НГУ, 2017. – 497 с.
4. Modern control systems. Ninth edition / Richard C. Dorf, Robert H. Bishop. – New Jersey, Prentice Hall Upper Saddle River, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).