Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Комп'ютерно-інтегровані системи керування виробництвами
Код дисципліни: 7.151.02.M.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: К.е.н., старший викладач Рикованова Ірина Сергіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Економіка та управління підприємством” є вивчення та засвоєння студентами загальних принципів і положень економіки підприємства, на цій основі отримання спеціальних знань з економіки підприємства галузі, необхідних для практичної діяльності в області економічного аналізу, планування і техніко-економічного проектування в промисловості в умовах ринкової економіки.
Завдання: Здатність до аналізу та синтезу. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення. Креативність, здатність до системного мислення. Розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності.
Результати навчання: Знати основні техніко-економічні характеристики систем і програмно-технічних засобів автоматизації вимірювань, контролю та діагностики, методів їх покращення. Вміти кваліфіковано оцінювати можливість застосування комп’ютерно-інтегрованих систем автоматики за даних конкретних умов виробництва. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Формується уявлення про підприємство як самостійний суб'єкт, що господарює, створений для ведення виробничо-господарської діяльності з метою одержання прибутку та задоволення суспільних потреб. Розглядаються ключові розділи та основи ресурсного забезпечення, управління, організації та ефективності господарювання у первинній ланці господарства, сукупності теоретичних і практичних знань з управління ринковою економікою. Під час навчання у студентів формується здатність самостійно мислити, приймати управлінські рішення, виконувати комплексні економічні розрахунки для ефективного здійснення господарської діяльності на рівні підприємств. Вивчаються господарські процеси, що відбуваються у виробничо-комерційних системах підприємств; закріплюються комплекс економічних знань і засвоюються досягнення теорії та практики управління підприємствами. Розкриваються організаційно-економічні та правові форми підприємств, формулюються принципи, основні положення сучасного підходу до економіки підприємства. Розглядаються основні поняття, цілі та напрямки економічної діяльності підприємств.
Опис: Підприємство як суб’єкт господарювання. Основні фонди (необоротні активи) підприємства. Оборотні кошти (активи) підприємства. Персонал підприємства. Фінансові та нематеріальні ресурси підприємства. Собівартість продукції підприємства. Управління виробничо-господарською та фінансовою діяльністю підприємства. Маркетингова діяльність підприємства. Фінансово-економічні результати діяльності, економічні ризики, реструктуризація і санація, банкрутство та ліквідація підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) для студентів заочної форми навчання. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів на заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%): робота на практичних заняттях, усне опитування, виконання контрольної роботи. Підсумковий контроль (50%): підсумкове тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Рикованова І.С. Електронний навчально-методичний комплекс “Економіка і управління підприємством”. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4665. 2. Крикавський Є.В., Люльчак З.С. Економіка і фінанси підприємств : Навчальний посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. 696 с. 3. Економіка підприємства: навчальний посібник / укладачі: Н.В. Романченко, Т.В. Кожемякіна, К.В. Пічик ; Національний університет "Києво-Могилянська академія". Київ: НаУкма, 2018. 302 с. 4. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. К.: Кондор -Видавництво, 2016. 378 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).