Вища математика, частина 1

Спеціальність: Геоконсалтинг та моніторинг Землі
Код дисципліни: 6.103.04.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Бридун Андрій Михайлович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Подати основи теорій лінійної та векторної алгебри, аналітичної геометрії, теорії математичного аналізу, основи теорії звичайних диференціальних рівнянь в об’ємі, необхідному для вивчення наступних розділів математики та засвоєння дисциплін спеціальності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. фахових: • Здатність застосовувати базові знання фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні Землі та її геосфер. • ФК 4 Здатність застосовувати кількісні методи при дослідженні геосфер.
Результати навчання: • Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. • Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю. • Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер. • Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в науках про Землю відповідно до спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Геодезія і топографія • Інформатика та програмування геозадач • Математичне опрацювання та аналіз геоданих
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Вища математика” включає та передбачає вивчення основних принципів та інструментарію математичного апарату таких основних розділів математики, як лінійна алгебра та аналітична геометрія, диференціальне та інтегральне числення функцій однієї і декількох змінних, теорія числових та функціональних рядів, основи теорії звичайних диференціальних рівнянь, що використовуються в галузі архітектура та будівництво.
Опис: Лінійна алгебра та аналітична геометрія Тема 1. Елементи лінійної алгебри Тема 2. Аналітична геометрія на площині та в просторі Функції однієї змінної. Застосування похідних функцій однієї змінної Тема 3. Функції однієї змінної Тема 4. Похідна функції однієї змінної та її диференціал Тема 5. Застосування похідних функцій однієї змінної
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на практичних заняттях; перевірка проміжних письмових робіт; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; захист домашніх завдань; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Робота на практичних заняттях, усне, комбіноване та фронтальне опитування, контрольні роботи (30%). • Підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вища математика. Частина 1: метод. поради та завдання до контрольної роботи для студентів заочного відділення усіх спеціальностей базового напрямку 080101 “Геодезія, картографія та землеустрій” / уклад.: М.В. Прохоренко, М.М. Фис, А.М. Бридун, М.І. Юрків. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 20c. 2. Елементи лінійної алгебри: метод. вказівки до вивчення дисципліни “Вища математика” для студентів базового напрямку 80101 “Геодезія, картографія та землеустрій” / уклад.: М.І. Юрків, М.М. Фис, А.М. Бридун, М.В. Прохоренко. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 28c. 3. Лінійна алгебра та аналітична геометрія: метод. вказівки і завдання до розрахунково-графічної роботи з дисципліни “Вища математика” для студентів базового напряму 80101 “Геодезія, картографія та землеустрій“ / уклад.: М.І. Юрків, М.М. Фис, А.М. Бридун, М.В. Прохоренко. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 48c. 4. Лінійна алгебра та аналітична геометрія / Ю. К. Рудавський, П. П. Костробій, Ф. П. Луник, Д. В. Уханська – Л.: Бескид Біт, 2002. - 262с. 5. Шкіль М.І. Вища математика / М.І. Шкіль, Т.В. Колесник. – К. Вища школа, 1986.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).