Вища математика, частина 3

Спеціальність: Геоконсалтинг та моніторинг Землі
Код дисципліни: 6.103.04.O.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Юрків Мар'яна Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Подати основи теорій лінійної та векторної алгебри, аналітичної геометрії, теорії математичного аналізу, основи теорії звичайних диференціальних рівнянь в об’ємі, необхідному для вивчення наступних розділів математики та засвоєння дисциплін спеціальності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахових: • Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему. • Здатність застосовувати базові знання фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні Землі та її геосфер. • Здатність застосовувати кількісні методи при дослідженні геосфер. • Знання теоретичних основ та інформаційних технологій для геоінформаційного картографування.
Результати навчання: • Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. • Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю. • Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер. • Вміти виконувати дослідження геосфер за допомогою кількісних методів аналізу. • Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в науках про Землю відповідно до спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика частина 1, 2 • Геодезія і топографія • Інформатика та програмування геозадач • Математичне опрацювання та аналіз геоданих
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Вища математика” включає та передбачає вивчення основних принципів та інструментарію математичного апарату таких основних розділів математики, як лінійна алгебра та аналітична геометрія, диференціальне та інтегральне числення функцій однієї і декількох змінних, теорія числових та функціональних рядів, основи теорії звичайних диференціальних рівнянь, що використовуються в галузі наук про Землю.
Опис: • Функції багатьох змінних, їх дослідження та застосування • Геометрія земного еліпсоїда • Кратні інтеграли • Криволінійні інтеграли • Диференціальні рівняння • Лінійні диференціальні рівняння другого порядку та системи звичайних диференціальних рівнянь
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на практичних заняттях; перевірка проміжних письмових робіт; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; захист домашніх завдань; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Робота на практичних заняттях, усне, комбіноване та фронтальне опитування (10%), 2 контрольні роботи (10+10=20%). • Підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Прохоренко М.В., Ярема Н.П., Прохоренко С.В., Кушлик-Дивульська О.І. Вища математика: функції декількох змінних, кратні та криволінійні інтеграли, диференціальні рівняння: навч. посібник для студентів гаодезичних спеціальностей, Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2009. – 100 с. 2. Рудавський Ю.К., Костробій П.П., Луник Ф.П., Уханська Д.В. Лінійна алгебра та аналітична геометрія, Л.: Бескид Біт, 2002. – 262с. 3. Шкіль М.І., Колесник Т.В. Вища математика. – К. Вища школа, 1986. 4. Хом’юк, І. В. Вища математика. Ч. 3. Функції багатьох змінних : практикум / І. В. Хом’юк, В. В. Хом’юк. – Вінниця : ВНТУ, 2020. – 70 с. 5. Кулініч Г.Л. та ін. Вища математика: Основні розділи: Підручник. Кн.1 ? К.:Либідь, 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).