Вища математика, частина 3
Спеціальність: Геоконсалтинг та моніторинг Землі
Код дисципліни: 6.103.04.O.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Юрків Мар'яна Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
• Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
• Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
фахових:
• Знання та розуміння теоретичних основ наук про Землю як комплексну природну систему.
• Здатність застосовувати базові знання фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні Землі та її геосфер.
• Здатність застосовувати кількісні методи при дослідженні геосфер.
• Знання теоретичних основ та інформаційних технологій для геоінформаційного картографування.
Результати навчання: • Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю.
• Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю.
• Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології,
математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних
процесів формування і розвитку геосфер.
• Вміти виконувати дослідження геосфер за допомогою кількісних методів аналізу.
• Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в науках про Землю відповідно до спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика частина 1, 2
• Геодезія і топографія
• Інформатика та програмування геозадач
• Математичне опрацювання та аналіз геоданих
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Вища математика” включає та передбачає вивчення основних принципів та інструментарію математичного апарату таких основних розділів математики, як лінійна алгебра та аналітична геометрія, диференціальне та інтегральне числення функцій однієї і декількох змінних, теорія числових та функціональних рядів, основи теорії звичайних диференціальних рівнянь, що використовуються в галузі наук про Землю.
Опис: • Функції багатьох змінних, їх дослідження та застосування
• Геометрія земного еліпсоїда
• Кратні інтеграли
• Криволінійні інтеграли
• Диференціальні рівняння
• Лінійні диференціальні рівняння другого порядку та системи звичайних диференціальних рівнянь
Методи та критерії оцінювання: Усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на практичних заняттях; перевірка проміжних письмових робіт; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень; захист домашніх завдань; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Робота на практичних заняттях, усне, комбіноване та фронтальне опитування (10%), 2 контрольні роботи (10+10=20%).
• Підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Прохоренко М.В., Ярема Н.П., Прохоренко С.В., Кушлик-Дивульська О.І. Вища математика: функції декількох змінних, кратні та криволінійні інтеграли, диференціальні рівняння: навч. посібник для студентів гаодезичних спеціальностей, Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2009. – 100 с.
2. Рудавський Ю.К., Костробій П.П., Луник Ф.П., Уханська Д.В. Лінійна алгебра та аналітична геометрія, Л.: Бескид Біт, 2002. – 262с.
3. Шкіль М.І., Колесник Т.В. Вища математика. – К. Вища школа, 1986.
4. Хом’юк, І. В. Вища математика. Ч. 3. Функції багатьох змінних : практикум / І. В. Хом’юк, В. В. Хом’юк. – Вінниця : ВНТУ, 2020. – 70 с.
5. Кулініч Г.Л. та ін. Вища математика: Основні розділи:
Підручник. Кн.1 ? К.:Либідь, 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).