Фізика
Спеціальність: Геоконсалтинг та моніторинг Землі
Код дисципліни: 6.103.04.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Доцент кафедри фізики, к.ф.-м.н. Каркульовська Мар'яна Савівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей (знань, умінь, навичок):
-здатність застосовувати базові знання фізики, хімії, біології екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні Землі та її геосфер
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
-застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природніх процесів формування і розвитку геосфер.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити:
Курс фізики та курс математики за середню школу
• кореквізити:
Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни.
Тип дисципліни: нормативна.
Цикл: математичної та природничо-наукової підготовки.
Мова навчання: українська.
Рік навчання: 1 курс.
Семестр: І перший.
Кредити: 5.
Форми навчання, для яких читається дисципліна: денна, заочна, при необхідності дистанційна.
Запланована навчальна діяльність: лекцій 30 год., лабораторних занять 30 год., практичних занять 15 год., самостійної роботи 75 год.; разом 150 год.
Методи викладання: словесні (лекція, розповідь, дискусія, пояснення), практичні (лабораторні роботи, розрахунково-графічні завдання), наочні методи (ілюстрування, демонстрування). У випадку необхідності лекції та інші заняття проводяться онлайн.
Методи контролю і оцінювання навчальних досягнень: усне опитування, тестування, захист лабораторних робіт.
Вид семестрового контролю: іспит.
Опис: У програмі навчальної дисципліни "Фізика" розглядаються загальні поняття та закони фізики з наступних тем: Фізичні основи механіки; Молекулярна фізика і термодинаміка; Електрика і магнетизм; Фізика коливань і хвиль; Оптика; Квантова фізика; Елементи ядерної фізики; Фізика твердого тіла.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): контроль самостійної роботи студента, розрахункова робота, усне опитування при допуску та захисті лабораторних робіт
• Підсумковий контроль (60%): екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів: усний індивідуальний, комбіновані та фронтальні опитування на початку кожного заняття; поточний контроль за виконанням лабораторних робіт; перевірка індивідуальних завдань студентів та письмових розрахунково-графічних робіт; тестова перевірка і оцінка знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література
• Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. Каркульовська М.С. [та ін.] Фізика для студентів геодезичних напрямків. Підручник. - Львів, 2020 р – 304 с.
• Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. [та ін.] Фізика для геодезичних спеціальностей. Підручник. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2015 р – 340 с.
• Воловик П.М.Фізика для ун-тів.- К.; Ірпінь: Перун, 2005р.- 864 с.
• Збірник здач з фізики. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2016 р.
• Збірник здач з фізики з розв’язками. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, 2020 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р.
• Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2007 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).