Технології вебкартографування
Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
фахових:
-Знання базових понять цифрової картографії та геопросторового моделювання.
-Здатність застосовувати ГІС-технології в прикладних дослідженнях.
-Виконувати геопросторове моделювання для забезпечення раціонального
використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища на основі застосування матеріалів космічного знімання.
- Уміння застосовувати сучасні вебтехнології для створення та забезпечення доступу до карт в мережі інтернет.
-Здатність ефективно вибирати відповідні засоби і методи для розв’язування завдань в сфері геопросторового моделювання.
-Уміння застосовувати знання зі збору, опрацювання та візуалізації графічної й атрибутивної інформації в ГІС, з організації й роботи банків і баз картографічних даних, 3-D моделювання.
Результати навчання: - Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення
експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої.
- Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті.
- Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою.
- Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи.
- Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
- Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі.
- Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфраструктура геопросторових даних
• Основи комп’ютерних технологій в картографії
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, вебсайтів. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Опис: Вступ до вебкартографування
Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки.
Структура HTML документу. Теги та їх види. Основні теги.
Списки, зображення, таблиці та якорі. Блоки, глобальні атрибути. Конструювання вебсайта та фрейми.
Основи кодування мовою стилів CSS.
Основи мови програмування Java Script.
Синтаксис та змінні. Модель DOM.
Об’єкти, оператори та функції.
Події та методи JS.
Основи бібліотеки Leaflet.
Огляд бібліотеки та базові функції.
Робота з базовою картою та геометрією.
Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%).
Виконання контрольної роботи(10%).
Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с.
2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456
3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping.
4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com
5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/
6. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи WEB-картографії» для студентів спеціальності 103 “Науки про Землю”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2971)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технології вебкартографування
Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.E.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
фахових:
-Знання базових понять цифрової картографії та геопросторового моделювання.
-Здатність застосовувати ГІС-технології в прикладних дослідженнях.
-Виконувати геопросторове моделювання для забезпечення раціонального
використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища на основі застосування матеріалів космічного знімання.
- Уміння застосовувати сучасні вебтехнології для створення та забезпечення доступу до карт в мережі інтернет.
-Здатність ефективно вибирати відповідні засоби і методи для розв’язування завдань в сфері геопросторового моделювання.
-Уміння застосовувати знання зі збору, опрацювання та візуалізації графічної й атрибутивної інформації в ГІС, з організації й роботи банків і баз картографічних даних, 3-D моделювання.
Результати навчання: - Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення
експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої.
- Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті.
- Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою.
- Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи.
- Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
- Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі.
- Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфраструктура геопросторових даних
• Основи комп’ютерних технологій в картографії
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, вебсайтів. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Опис: Вступ до вебкартографування
Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки.
Структура HTML документу. Теги та їх види. Основні теги.
Списки, зображення, таблиці та якорі. Блоки, глобальні атрибути. Конструювання вебсайта та фрейми.
Основи кодування мовою стилів CSS.
Основи мови програмування Java Script.
Синтаксис та змінні. Модель DOM.
Об’єкти, оператори та функції.
Події та методи JS.
Основи бібліотеки Leaflet.
Огляд бібліотеки та базові функції.
Робота з базовою картою та геометрією.
Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%).
Виконання контрольної роботи(10%).
Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с.
2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456
3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping.
4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com
5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/
6. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи WEB-картографії» для студентів спеціальності 103 “Науки про Землю”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2971)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).