Технології вебкартографування

Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Основи WEB-картографії» викладається з метою навчити студентів-картографів основних методів та етапів створення вебкарт, візуалізації просторової інформації з використанням сучасних вебтехнологій. Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебсайти помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання; фахових: -Знання базових понять цифрової картографії та геопросторового моделювання. -Здатність застосовувати ГІС-технології в прикладних дослідженнях. -Виконувати геопросторове моделювання для забезпечення раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища на основі застосування матеріалів космічного знімання. - Уміння застосовувати сучасні вебтехнології для створення та забезпечення доступу до карт в мережі інтернет. -Здатність ефективно вибирати відповідні засоби і методи для розв’язування завдань в сфері геопросторового моделювання. -Уміння застосовувати знання зі збору, опрацювання та візуалізації графічної й атрибутивної інформації в ГІС, з організації й роботи банків і баз картографічних даних, 3-D моделювання.
Результати навчання: - Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої. - Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті. - Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою. - Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи. - Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. - Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі. - Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфраструктура геопросторових даних • Основи комп’ютерних технологій в картографії
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, вебсайтів. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Опис: Вступ до вебкартографування Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки. Структура HTML документу. Теги та їх види. Основні теги. Списки, зображення, таблиці та якорі. Блоки, глобальні атрибути. Конструювання вебсайта та фрейми. Основи кодування мовою стилів CSS. Основи мови програмування Java Script. Синтаксис та змінні. Модель DOM. Об’єкти, оператори та функції. Події та методи JS. Основи бібліотеки Leaflet. Огляд бібліотеки та базові функції. Робота з базовою картою та геометрією. Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). Виконання контрольної роботи(10%). Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456 3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping. 4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com 5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/ 6. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи WEB-картографії» для студентів спеціальності 103 “Науки про Землю”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2971)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технології вебкартографування

Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.E.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Основи WEB-картографії» викладається з метою навчити студентів-картографів основних методів та етапів створення вебкарт, візуалізації просторової інформації з використанням сучасних вебтехнологій. Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебсайти помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання; фахових: -Знання базових понять цифрової картографії та геопросторового моделювання. -Здатність застосовувати ГІС-технології в прикладних дослідженнях. -Виконувати геопросторове моделювання для забезпечення раціонального використання природних ресурсів та охорони навколишнього середовища на основі застосування матеріалів космічного знімання. - Уміння застосовувати сучасні вебтехнології для створення та забезпечення доступу до карт в мережі інтернет. -Здатність ефективно вибирати відповідні засоби і методи для розв’язування завдань в сфері геопросторового моделювання. -Уміння застосовувати знання зі збору, опрацювання та візуалізації графічної й атрибутивної інформації в ГІС, з організації й роботи банків і баз картографічних даних, 3-D моделювання.
Результати навчання: - Здатність продемонструвати глибокі знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних, моделювання та аналізу отриманих результатів, системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у геодезії та землеустрої. - Розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному аспекті. - Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач з геодезії та землеустрою. - Інтегрувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення професійних задач, використовуючи відомі методи. - Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. - Ідентифікувати, класифікувати та описувати технологію робіт у галузі. - Здатність використовувати різноманітні методи, зокрема інформаційні технології, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфраструктура геопросторових даних • Основи комп’ютерних технологій в картографії
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, вебсайтів. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Опис: Вступ до вебкартографування Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки. Структура HTML документу. Теги та їх види. Основні теги. Списки, зображення, таблиці та якорі. Блоки, глобальні атрибути. Конструювання вебсайта та фрейми. Основи кодування мовою стилів CSS. Основи мови програмування Java Script. Синтаксис та змінні. Модель DOM. Об’єкти, оператори та функції. Події та методи JS. Основи бібліотеки Leaflet. Огляд бібліотеки та базові функції. Робота з базовою картою та геометрією. Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). Виконання контрольної роботи(10%). Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456 3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping. 4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com 5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/ 6. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Основи WEB-картографії» для студентів спеціальності 103 “Науки про Землю”. (Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=2971)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).