Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Геопросторове моделювання
Код дисципліни: 7.193.02.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: Доц., к.т.н. Согор Андрій Романович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до адаптації і дії в новій ситуації.
ЗК2. Вміння виявляти, ставити, вирішувати проблеми.
ЗК3. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК5. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС1.1. Знання понять цифрової картографії та принципів і методів створення цифрових моделей.
ФКС1.4., ФКС2.4. Уміння використовувати комп’ютерні технології для створення електронних карт та здійснювати художнє проектування карт і атласів різної тематики, застосовувати технічну та художню графіку, кольорову та світлотіньову пластику при проектуванні картографічних творів.
ФКС2.1. Уміння застосовувати картографічний метод досліджень.
Результати навчання: ПР03. Вміти спілкуватися з фахівцями та експертами різного рівня інших галузей знань, у тому числі в міжнародному контексті, в глобальному інформаційному середовищі.
ПР05. Планувати і здійснювати наукові експерименти, писати наукові роботи за фахом.
ПР07. Знати сучасні методи дослідження Землі та її геосфер і вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності.
ПР08. Знати основні принципи управління підприємств сфери природокористування, їхньої організації, виробничої та організаційної структури управління.
ПР10. Вирішувати практичні задачі наук про Землю (за спеціалізацією) з використанням теорій, принципів та методів різних спеціальностей з галузі природничих наук.
ПР11. Використовувати сучасні методи моделювання та обробки геоінформації при проведенні інноваційної діяльності.
ПР12. Самостійно планувати виконання інноваційного завдання та формулювати висновки за його результатами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Цифрова картографія
Геоінформаційне картографування
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Економіка, організація та управління виробництвом. Технологія сучасних виробничих процесів. Обладнання, прилади, обчислювальна техніка, питання автоматизації виробничих процесів. Стандартизація і контроль якості продукції. Заходи підвищення ефективності та продуктивності праці. Питання охорони праці. Екологічні питання охорони довкілля.
Опис: Під час проходження практики студенти повинні дотримуватися правил та положень з охорони праці та техніки безпеки в камеральних умовах, виконувати завдання керівників практики, старанно ставитися до приладів та обладнання, що будуть використовуватися під час практики.
Навчальна практика має на меті розширити і закріпити теоретичні знання під час картографічних робіт. Завданням практики є засвоєння кожним студентом практичної вправності виконання цих робіт. У даній програмі розглядаються загальні питання організації, проведення і підведення підсумків практики для студентів спеціальності 103 Науки про Землю. Тривалість практики згідно навчального плану становить 270 годин або 6 тижнів.
Керівник практики зобов’язаний до початку практики провести інструктаж з техніки безпеки та охорони праці під час проведення робіт в період навчальної практики та контролює за їх дотриманням. Керівник практики проводить формування бригад. Для проведення практики академічна група поділяється на бригади (3 – 4 студенти), в яких назначається бригадир. Керівник практики проводить навчально–методичну, наукову та виховну роботи зі студентами, відповідає за виконання програми практики та рівень засвоєння студентами практичних і теоретичних знань і по закінченні практики приймає заліки.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів:
• поточний контроль за виконанням робіт;
• усні індивідуальні, комбіновані і фронтальні опитування на початку кожного виду робіт;
• перевірка та оцінювання знань.
Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Збір та створення бази геоданих - 20 балів
2. Створення картографічного веб-додатку у Google maps - 20 балів
3. Створення картографічного веб-додатку у Arcgis Online - 20
балів
4. Створення тематичних карт - 20 балів
5. Самостійна робота - 10 балів
6. Звіт з практики, презентація - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Бурштинська Х.В. Аерокосмічні знімальні системи: підручник/Х.В. Бурштинська, С.А. Станкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 316с.
2. Дорожинський О.Л. Основи фотограмметрії: Підручник.-Львів:Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2003. -214с.
3. Дорожинський О.Л., Тукай Р. Фотограмметрія: Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2008. – 332с.
4. Зацерковний В.І, Бурачек В.Г., Железняк О.О, Терещенко А.О., Геоінформаційні системи і бази даних/ Монографія. – Ніжин. – 2014. – 492с.
5. Іщук О.О., Корнєв М.М., Кошляков О.Є., Просторовий аналіз і моделювання в ГІС: Навчальний посібник/ За ред. Акад. Д.М. Гродзинського. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2003. – 200с.
6. Картографічне моделювання: Навчальний посібник/ Т.І. Козаченко.
Інформаційні ресурси:
1. ESRI ArcGis 9 ArcMap. Інструкція користувача.
2. http://geoknigi.com
3. http://resources.arcgis.com/ru/help/
4. www.esri.com
5. www.maps.google.com
6. www.osgeo.org
7. www.osm.org
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).