Аерокосмічні знімальні системи

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.E.018
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: професор Бурштинська Христина Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування на магістерському рівні фахівців із геоінформаційних систем і технологій і фотограмметрії та дистанційного зондування. Дисципліна входить в комплекс теоретичних знань і практичних навичок, пов’язаних з отриманням вхідної інформації у вигляді зображень земної поверхні а також точкових даних для розв’язання різних тематичних завдань.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Спеціальні компетентності професійного спрямування: СК 2.1. Знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення сучасного спеціалізованого геоінформаційного програмного забезпечення та устаткування; СК 2.3. Збирання, опрацювання, моделювання та аналіз геопросторових даних у польових та камеральних умовах; СК 2.5. Централізований збір, зберігання, накопичення і опрацювання цифрових топографічних даних в межах держави.
Результати навчання: РН04. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів, застосовувати їх для створення інновацій у сфері геодезії та землеустрою. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними. РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: немає
Короткий зміст навчальної програми: В курсі “Аерокосмічні знімальні системи” студенти вивчають особливості повітряного та космічного знімання з метою отримання зображення земної поверхні та точкової інформації земної поверхні. Правильна організація управління територіями та природними ресурсами є важливим завданням, виконання якого неможливе без використання інформації про земну поверхню, процеси і явища, які на ній відбуваються. Головним елементом моделі дистанційного зондування Землі є аерокосмічна знімальна система. Крім фотографічних знімальних систем, у курсі широко вивчають телевізійні, оптико-електронні, інфрачервоні, лазерні, радіолокаційні та іншізнімальні системи, їх конструктивні особливості, технічні характеристики, передавальні можливості. Важливе місце в курсі займають питання інтеграції інформації для розв’язання різноманітних народногосподарських завдань.
Опис: Літальні авіаційні апарати. Космічні літальні апарати (КЛА). Основні параметри польоту космічного літального апарата. Класифікація знімальних систем. Телевізійні аерокосмічні знімальні системи. Знімальні системи на приладах з зарядовим зв’язком. Сканувальні знімальні системи. Радіохвильові знімальні системи. Перспективи розвитку аерокосмічних знімальних систем.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у вигляді усного опитування під час захисту лабораторних, контрольних та розрахунково-графічних робіт. Семестровий контроль передбачено у вигляді письмової компоненти за теоретичною і практичною складовою та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Лабораторна робота 1 - 10 балів, Лабораторна робота 2 - 10 балів, Лабораторна робота 3 - 10 балів, Індивідуальне завдання - 10 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова 1. Бурштинська Х. В., Станкевич С. А., Денис Ю. В. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 2. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 216с 2. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013.-376 с. 3. Дорожинський О.Л. Фотограмметрія та дистанційне зондування. Книга 1. Підручник.-Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019.-176с. 4. Дорожинський О.Л. Тукай Р. Фотограмметрія. Підручник. видавництво – НУ «Львівська політехніка», 2008.-330 с. Допоміжна 1. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник.- К.: Вища школа, 2009.-511с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).