Інфраструктура геопросторових даних

Спеціальність: Аерознімання з безпілотних літальних апаратів
Код дисципліни: 7.193.08.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доц., к. т. н. Согор Андрій Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є отримання студентами теоретичних знань і практичних навичок формування національної інфраструктури геопросторових даних України.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою. Спеціальні (фахові) компетентності: СК04. Здатність здійснювати пошук необхідної інформації, обирати і застосовувати сучасні методи обробки, аналізу, оцінювання та оприлюднення даних, зокрема геопросторових, та метаданих при розв’язанні комплексних задач геодезії та землеустрою. СК09. Здатність розробляти і застосовувати нові стратегічні підходи до вирішення проблем у сфері геодезії та землеустрою. Спеціальні компетентності професійного спрямування: СК2.3. Здатність до використання знань, що стосуються створення інфраструктури геопросторових даних.
Результати навчання: РН05. Створювати та розвивати інфраструктури геопросторових даних, опрацювувати та оприлюднювати геопросторові дані та метадані, що стосуються геодезії та землеустрою. РН09. Розробляти і впроваджувати заходи з оперативного та перспективного управління, прогнозування і планування геодезичного, картографічного та землевпорядного виробництва з урахуванням наявних ресурсів та часових обмежень. РН11. Виконувати комплексний аналіз і оцінювання стану об’єктів геодезії та землеустрою і оцінювати наслідки від запровадження практичних заходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Референцні системи в геодезії Землевпорядне проектування Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Опис: Дисципліна «Інфраструктура геопросторових даних» вивчає правові та організаційні засади створення і розвитку національної інфраструктури геопросторових даних з метою забезпечення функціонування системи виробництва, оновлення, опрацювання, зберігання, постачання та використання геопросторових даних в різних сферах життєдіяльності суспільства і держави, розширення ринку сучасної геоінформаційної продукції та геоінформаційних послуг, інтегрування в глобальну і європейську інфраструктуру геопросторових даних. Правову основу національної інфраструктури геопросторових даних становлять Конституція України, Земельний кодекс України, Закони України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, “Про землеустрій”, “Про планування і забудову територій”, “Про наукову і науково-технічну експертизу”, “Про стандартизацію”, “Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності”, “Про космічну діяльність”, інші закони України та нормативно-правові акти, що регулюють відносини у сфері національної інфраструктури геопросторових даних.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: усне, індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на лабораторних заняттях; перевірка контрольної та лабораторних робіт; захист лабораторних робіт; підсумкова тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання лабораторних робіт (max 30 балів). Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6 оцінюються максимально по 5 балів. 2. Виконання контрольної роботи (max 60 балів). 3. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання (max 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних" (проект). 2. Закон України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року №858-IV. 3. Закон України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 року №2408-111. 4. Закон України "Про підтвердження відповідності" від 17 травня 2001 року №2406-111. 5. Карпінський Ю., Лященко А. Стратегія формування національної інфраструктури геопросторових даних в Україні. – К.: НДІГК, 2006. – 108 с: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).