Діловий протокол і корпоративний етикет

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.M.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: кандидат політичних наук, асистент Климчук Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у політичній сфері та у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Дисципліна «Діловий протокол і корпоративний етикет» спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців для роботи в органах державної влади, в зовнішньополітичних органах державної влади та місцевого самоврядування, у структурних підрозділах міністерств та відомств, а також приватних підприємствах, компаніях та фірмах (як національного, так і світового, міжнародного рівнів). Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у поглибленні у майбутніх фахівців мовних знань не як сукупності правил, а як системи світобачення, засобу культурного співжиття в суспільстві, самоформуванні і самовираженні особистості; засвоєнні особливостей морально-етичних норм поведінки в професійній сфері і отриманні бази теоретичних і практичних знань, необхідних для організації успішної професійної діяльності; освоєнні сукупності форм, прийомів, способів та методів організації ділового спілкування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: -Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у політичній сфері, галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Загальні компетентності (ЗК): -Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. -Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. -Здатність генерувати нові ідеї (креативність). -Здатність працювати у команді. -Уміння аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення. Фахові компетентності спеціальності (ФК): -Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру у політичній сфері, у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення; -Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на суспільні відносини, політичні та суспільні системи; -Здатність використовувати для дослідження теоретичні та методологічні підходи політології, економічної та правової науки, міждисциплінарних досліджень; -Здатність здійснювати прикладні аналітичні дослідження, професійно готувати аналітичні матеріали та довідки; -Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку політичних систем країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС): ФКС1.2 -Розуміння системності політичних відносин та комунікацій та вміння враховувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на внутрішньодержавний та світовий розвиток; ФКС1.3 -Розуміння та врахування соціальних та культурних чинників при аналізі політичних систем та процесів.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: - особливості української мови як державної, її комунікативно-соціальні функції; - норми сучасної української літературної мови; - основні принципи професійного спілкування українською мовою; - основні поняття, особливості, функції ділового етикету; - принципи ділового протоколу; - специфіку проведення ділових бесід, зустрічей, переговорів; - специфіку функціональних стилів сучасної української ділової мови; - основи створення наукових текстів; - принципи і засоби ділового мовлення; - основи ведення ділової документації українською мовою. Підготовлений фахівець повинен вміти: - правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів; влучно висловлювати думки для успішного вирішення проблем і завдань у професійній діяльності; - сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового й наукового стилів; - скорочувати та створювати наукові тексти професійного спрямування, складати план, конспект, реферат тощо, робити необхідні нотатки, виписки відповідно до поставленої мети; - складати різні типи документів, правильно добираючи мовні засоби, що репрезентують їх специфіку; - послуговуватися лексикографічними джерелами (словниками) та іншою допоміжною довідковою літературою, необхідною для самостійного вдосконалення мовної культури; - застосовувати набуті теоретичні знання для вирішення конкретних прикладних завдань; - організовувати ділове спілкування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Актуальні проблеми зовнішньої політики України та міжнародних відносин. Кореквізит: Теорія та практика переговорів у міжнародних комунікаціях. Виконання та захист магістерської кваліфікаційної робот.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Діловий протокол і корпоративний етикет» спрямована на здобуття знань щодо поняття етикету та етики ділового спілкування, зокрема процедури ведення переговорів, підписання угод та укладання ділових контрактів; пізнання гостинності та вивчення ділових ситуацій за столом; формування іміджу ділової людини; вивчення тонкостей системи управління персоналом; організації процесу відбору та набору працівників; оцінювання та тестування ефективності роботи персоналу; управління процесом розвитку персоналом. Зазначені знання та набуті навички в процесі навчання сприятимуть підготовці фахівців високого професійного рівня, здатних розвивати бізнесові стосунки на цивілізованій основі, яка значною мірою визначається моральними цінностями. Адже сучасний менеджмент повинен базуватися на етичних цінностях. Як складова етики бізнесу та теорії управління, етика ділових відносин визначає систему моральних цінностей, критеріїв та параметрів у відносинах між виробниками і споживачами, між організаціями, підприємствами та державою, а також у відносинах між керівниками і співробітниками організації та в організації загалом. Етика ділових відносин виконує функції не тільки моральної оцінки, а й присутня в прийнятті рішень, що дозволяє вирішувати суперечливі етичні проблеми в бізнесі та організаціях. Саме тому розробляються і втілюються в практику правила і вимоги етики ділових відносин, які повинен засвоїти майбутній фахівець як у процесі навчання, так і у практичній його роботі.
Опис: T. 1. Поняття етикету. Етика ділового спілкування T. 2. Переговори, угоди, ділові контракти T. 3. Гостинність, ділові ситуації за столом T. 4. Зовнішній вигляд - ключ до фінансового успіху T. 5. Система управління персоналом організації T. 6. Організація набору та відбору кадрів T. 7. Оцінювання та атестування персоналу T. 8. Управління процесом розвитку персоналу в організації
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (60%): опитування на семінарських заняттях, виконання практичних завдань, вправи, тести, кейси, рольові і симуляційні ігри. Підсумковий контроль (40%, залік): тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) 1. Усні та письмові відповіді*, доповнення, участь у дискусії** згідно з планом практичних занять (максимально – 65 балів). 2. Написання есе (максимально – 10 балів)*** 3. Виконання обов’язкового індивідуального домашнього завдання – контрольної роботи (максимально – 25 балів)**** Разом за дисципліну100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100 – 88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87 – 80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу компонента вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Рекомендована література: 1.Етика ділових відносин : навчальний посібник / [Лесько О. Й., Прищак М. Д., Залюбівська О. Б. та ін. ] – Вінниця : ВНТУ, 2011. – 309 с. 2.Палеха Ю. І. (2008) Етика ділових відносин : навч. посібник / Палеха Ю. І. К. : Кондор. – 356 с. 3. Тимошенко Н.Л. (2006) Корпоративна культура: діловий етикет. К.: Знання. – 391 с. 4. Хміль Ф. І. (2004) Ділове спілкування : навч. посібник / Хміль Ф. І. К. : Академвидав. – 280 с. 5.Шевчук С. В. Ділове мовлення для державних службовців / Шевчук С. В. – К. : Літера ЛТД, 2004. – 400 с. 6.Шеломенцев В. М. Етикет і сучасна культура спілкування : 2-е вид. / Шеломенцев В. М. – К. : Лібра, 2003. – 416 с. 7. Casperson D.M (2009) Power Etiquette: What You Don’t Know Can Kill Your Career. N.Y. 8. Post P. (2003) The Etiquette Advantages in Business: Personal Skills for Professional Success. N.Y. 9. Sabath M. (2002) Business Etiquette: 101 Ways to Conduct Business with Charm and Savvy. Franklin Lakes. 7. Trompeanaars F., Hampden-Turner C. (1998) Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business. Nicholas Brealy publishing. 10. Yager Y. (2009) Business Protocol: How to Survive and Succeed in Business. Willey.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).