Практикум з політичної комунікації

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ.н., доцент Ільницька Уляна Вікторівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Практикум з політичної комунікації» : Забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у політичній сфері та у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; Дисципліна «Практикум з політичної комунікації» спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців для роботи в органах державної влади, в зовнішньополітичних органах державної влади та місцевого самоврядування, у структурних підрозділах міністерств та відомств з метою реалізації інформаційно-комунікативної політики владних інститутів, а також інших суб’єктів сучасних політичних процесів (як національного, так і світового, міжнародного рівнів). Мета вивчення навчальної дисципліни – забезпечити у майбутніх фахівців здатність розв’язувати складні задачі і проблеми під час професійної діяльності у політичній сфері та у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій; надання майбутнім фахівцям систематизованих й емпірично обґрунтованих уявлень про політичні комунікацій у сучасних політичних процесах та механізми практичної реалізації владними інститутами комунікативної стратегії за допомогою інформаційно-комунікативних технологій; формування у студентів цілісного уявлення про політичні комунікації, сучасні комунікативні технології, особливості інформаційно-комунікативного забезпечення діяльності органів державної влади, місцевого самоврядування й здійснення ними інформаційно-аналітичної та комунікативної діяльності; формування у майбутніх фахівців практичних навичок застосування технологій політичної комунікації з метою реалізації інформаційно-комунікативої політики (стратегії) владних органів, управлінських інститутів та інших суб’єктів політичного процесу.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: -Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у політичній сфері, галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій , що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій -Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. -Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. -Здатність генерувати нові ідеї (креативність). -Здатність працювати у команді. -Уміння аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення -Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру у політичній сфері, у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення. -Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на суспільні відносини, політичні та суспільні системи. -Здатність використовувати для дослідження теоретичні та методологічні підходи політології, економічної та правової науки, міждисциплінарних досліджень. -Здатність здійснювати прикладні аналітичні дослідження, професійно готувати аналітичні матеріали та довідки. -Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку політичних систем країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України. -Розуміння системності політичних відносин та комунікацій та вміння враховувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на внутрішньодержавний та світовий розвиток; -Розуміння та врахування соціальних та культурних чинників при аналізі політичних систем та процесів.
Результати навчання: Результати навчання (РН): -Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини; -Застосовувати сучасні наукові підходи, методології та методики для дослідження проблем міжнародних відносин та зовнішньої політики; -Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав; -Готувати аналітичні довідки, звіти, письмові та усні презентації наукового та практичного змісту, інші документи про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій т а регіональних студій; -Брати участь у професійні дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем; -Знати та розуміти наукові принципи та методологію досліджень в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій; -Знати та розуміти вузькоспеціалізовані (політичні, правові, безпекові, соціальні, комунікаційні тощо) аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин та місця в ній України; -У комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин; -Представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань; Результати навчання професійного спрямування (РНС): -знати та розуміти соціальні та комунікаційні аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин; Комунікація (Ком): -Здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин; -Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. Автономія і відповідальність (АіВ) -Здатність усвідомлювати необхідність навчання упродовж всього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - КРІМ ТОГО, ДО РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ВАРТО ДОДАТИ: -застосовувати свої знання для консультування зацікавлених осіб з питань суспільно-політичного розвитку (національний та міжнародний виміри); -надавати об’єктивну фахову інформацію представникам центральних та місцевих органів державної влади з питань, пов’язаних з політичними комунікаціями у внутрішній і зовнішній політиці; -мати сформовані навички ефективної участі у різних формах інформаційно-комунікаційної діяльності; -здатність до журналістської та кореспондентської діяльності, вміння виступати з аналітичними оглядами, коментарями, прогнозами щодо специфіки міжнародних систем та глобального розвитку, виявляти проблеми та перспективи інтеграційних процесів на різних рівнях; -ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди; -поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів; -здатність адаптуватись до нових умов та самостійно приймати рішення; -здатність відповідально ставитись до професійних обов’язків та досягати поставленої мети із дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ПРЕРЕКВІЗИТИ : Філософія, Історія української державності Актуальні проблеми зовнішньої політики України та міжнародних відносин СУПУТНІ ТА КОРЕКВІЗИТИ Теорія та практика переговорів у міжнародних комунікаціях Виконання та захист магістерської кваліфікаційної робот
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни «Практикум з політичної комунікації» Навчальна дисципліна «Практикум з політичної комунікації» є вибірковою дисципліною другого рівня вищої освіти. Дисципліна забезпечує отримання студентами фундаментальних знань, умінь і навичок для успішного виконання професійних обов’язків у сфері комунікацій на міжнародному, регіональному та національному рівнях. Завданням дисципліни є надання систематизованих, цілісних знань та практичних навичок для розроблення і впровадження ефективних інформаційно-комунікативних стратегій із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та інструментарію інформаційно-аналітичної роботи. Навчальна дисципліна «Практикум з політичної комунікації» забезпечує формування у студентів цілісного уявлення про механізми здійснення політичних комунікацій та функціонування інформаційних потоків; про специфіку та особливості інформаційно-комунікативної діяльності; надання майбутнім фахівцям систематизованих й емпірично обґрунтованих уявлень про систему внутрішньополітичних та зовнішньополітичних (міжнародних) комунікацій.
Опис: Зміст курсу: -Політичні комунікації у сучасному глобалізованому інформаційному суспільстві. -Зовнішньополітичні стратегічні комунікації у міжнародних відносинах (Міжнародні стратегічні комунікації). -Внутрішньодержавні політичні комунікації. -Партійні та виборчі комунікації у системі політичних комунікативних взаємодій. -Рекламні комунікації та рекламні стратегії у політичній сфері та міжнародних відносинах. -Кризові комунікації та інформаційно-комунікативні стратегії в умовах кризи. -Лобізм та лобістські комунікації у системі політичних комунікативних взаємодій влади й громадськості. -Організаційно-правові засади комунікативної та інформаційно-аналітичної діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування (ОДВтаМСВ) й особливості реалізації комунікативної політики владних структур. -Електронне урядування в органах державної влади та місцевого самоврядування. -Використання цифрових та Інтернет-технологій у діяльності владних інститутів. -Організація взаємодії (співробітництва) органів державної влади й місцевого самоврядування із засобами масової інформації (ЗМІ). Технології медіа-рилейшнз. -Інформаційно-роз’яснювальна та консультативна діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. -Організація взаємодії владних інститутів з громадськістю й інститутами громадянського суспільства (Технології «Забезпечення зворотного зв’язку»). -Технології підготовки та оприлюднення інформаційно-аналітичних матеріалів як форми висвітлення діяльності владних органів. -Технології спічрайтингу й копірайтингу у системі політичних комунікацій органів державної влади та місцевого самоврядування. -Рекламно-інформаційна діяльність та використання технологій політичної (й соціальної) реклами органами державної влади та місцевого самоврядування. -Іміджеві комунікації у діяльності владних інститутів.
Методи та критерії оцінювання: -Методи і критерії оцінювання: • Поточний контроль: усне опитування, виступи з доповіддю на семінарах, участь у дискусіях, написання рефератів, дослідження у формі case-study, підготовка презентацій на задану тему. • Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за дисципліну-100 балів 1. Усні та письмові відповіді, доповнення, участь у дискусії згідно плану практичних занять (максимально - 70 балів). 2. Написання та захист реферату (максимально - 10 балів) 3. Виконання обов’язкового індивідуального домашнього завдання – контрольної роботи (максимально – 20 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі за такими критеріями: 100 – 88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань навчального матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87 – 80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В., Савельєва К.В. Паблик рилейшнз: Навч.посібн. – К.: «Видавничий дім «Професіонал»», 2008. – 528с. 2. Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Монограф. – К.: МАУП, 2005. – 440с. 3. Боднар І.Р. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: Навчальний посібник / Боднар І.Р. – Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2007 - 280 с. 4. Варенко В.М. Інформаційно-аналітична діяльність: Навч. посібн. / В.М. Варенко. – К.: Університет «Україна», 2013. – 416 с. 5. Городецька О.М. Міжнародна інформація. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів. – Київ, МІЛП, 2001. – 165с. 6. Гупаловська В. Психологія реклами / В. А. Гупаловська. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім.. І.Франка, 2010. – 384с. 7. Дерев’янко А.Г. Інформаційні центри: структура і методи діяльності. – К.: 1999. 8. Дубов Д.В. Стратегічні комунікації: проблеми концептуалізації та практичної реалізації / Д.В.Дубов //Стратегічні пріоритети. Серія: Політика. –2016. –No4(41). –С.9–23. 9. Європейські комунікації. Посібник / Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Тихомирова Є.Б., Рижков М.М. та ін. – К., 2006. 10. Європейські комунікації: Монографія. – К.: Центр вільної преси, 2007. – 536 с. 11. Жиган Д.Ф. Політичні технології: теоретико-методологічні засади дослідження політичних технологій/ Д.Ф.Жиган // Держава і право. Юридичні і політичні науки. –2014. –Вип.64. –С.466–474. 12. Запорожець О.Ю. Кризові комунікації у міжнародних відносинах. Навчальний посібник. –К. : ІМВ, 2009. –75с. 13. Запорожець О.Ю. Кризовий комунікативний менеджмент у сфері міжнародних відносин: Монографія. –К.: Центр вільної преси, 2006. –102с. 14. Інформаційна безпека: контрманіпулятивні стратегії. Навч. посібник /Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Рижков М.М. та ін. – К., 2009. 15. Карпчук Н.П. Засади комунікаційної політики: досвід країн-членів Європейського Союзу [Текст]: монографія / Наталія Петрівна Карпчук. – Луцьк : Вежа-Друк, 2015. – 440с. 16. Климанська Л.Д. Зв"язки з громадськістю : Посібник для студентів. — Львів, 2002. —82 с. 17. Королько В.Г., Некрасова О.В. Зв язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для студентів вищих навчальних закладів / 3-тє вид., доповнен. І переробл. – К.: Вид дім «Києво-Могилянська Академія», 2009. – 831с. 18. Кудрявцева С.П. Міжнародна інформація [Текст]: навч. посібн. / С.П. Кудрявцева, В.В. Колос. – К. : Вид. дім «Слово», 2005. – 400 с. 19. Макаренко Є.А. Європейська інформаційна політика / Є.А.Макаренко – К. : Наша культура і наука, 2000. – 368 с. 20. Макаренко Є.А. Міжнародні інформаційні відносини / Є.А.Макаренко – К.: Наша культура і наука, 2002. – 452 с. 21. Міжнародна інформація : навч. посібн. / М.П.Требін, І.О. Поліщук, Н.П. Осипова та ін.; за ред.. М.П. Требіна. – Х.:Право, 2014. – 336с. 22. Муковський І.Т. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: Навч. посібн. / Муковський І.Т., Міщенко А.Г., Шевченко М.М. – К.: Кондор, 2012. – 224с. 23. Ольшанский Д. Политический PR. – СПб.: Питер,2003. — 544 с 24. Почепцов Г.Г. Інформаційна політика / Г.Г. Почепцов, С.А. Чукут – К.: Знання, 2006. – 663с. 25. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии ХХ века. – М., 1999. 26. Прикладні антикризові PR-технології: навч. посіб. / М.А. Зубарєва. Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. 162 с. 27. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / За заг. ред В.М.Бебика, С.В. Куніцина. – К.; Симферополь: МАУП, 2003. – 240с. 28. Репецький С.В. Інформаційна функція дипломатичних представництв: Навчальний посібник / Репецький С.В. - К., 2003. – 230с. 29. Рижков М.М., Добржанська О.Л., Литвиненко Н.П., Панченко Ж.О. Інформаційні ресурси державної ідентичності. Навчальний посібник. – К., 2012. – 399 с. 30. Слісаренко І.Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. Посібник. – К.: МАУП, 2001. – 140с. 31. Стратегічні комунікації в міжнародних відносинах: Монографія. Київ: Вадекс, 2019. 442 с. (Серія «Комунікації ХХІ століття») 32. Стратегічні комунікації: [словник] / Т. В. Попова, В. А. Ліпкан / за заг. ред. В. А. Ліпкана. - К. : ФОП О. С. Ліпкан, 2016. - 400 с. 33. Тихомирова Є.Б.Зв"язки з громадськістю: Навчальний посібник—Київ: НМЦВО, 2001.—560 с. 34. Тихомирова Є.Б. Паблік рилейшнз у глобалізованому світі / Є.Б. Тихомирова. -- К.: Наша культура і наука. 2004. – 489с. 35. Шевченко О.В. Державний брендінг в міжнародних відносинах – Навчальний посібник. - К., ІМВ., 2011. - 152 с. 36. Шевченко О.В. Європейська PR-практика: Посібник – К.: ІМВ, 2006. – 162 с. 37. Шевченко О.В. Основи PR-практики (прикладний аспект): Посібник – К.: Центр вільної преси, 2007. – 157 с. 38. Шевченко О.В. GR- та лобі технології в міжнародних відносинах – Навчальний посібник. - К., ІМВ. 2011. - 185 с. 39. Шевченко О.В. PR-технології в міжнародних відносинах (європейський досвід та перспективи України): Монографія – К.: Центр вільної преси, 2003р. – 187с. 40. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник - К.: Бізнесполіграф, 2011. - 464с. 41. Шинкаренко Т.І. Мова дипломатичних документів : навчальний посібник / Т.І. Шинкаренко, А.Г. Гуменюк, О.Ю. Ковтун. – К., 2009. – 112 с. 42. Шпига П.С. Інформаційно-аналітичне забезпечення зовнішньої політики: Конспект лекцій / П.С. Шпига. – К.: Київський міжнародний університет, 2004. – 108 с. 43. Шпига П.С. Міжнародні комунікації: Конспект лекцій. - К.: Київський міжнародний університет, 2004. - 94 с. 44. Холод О.М. Комунікаційні технології : Підручник / О.М.Холод — К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 212с. 45. Юдін О.К. Інформаційна безпека держави [Текст] : навч. посібн. для вищ. навч. закл. / О.К. Юдін, В.М. Богуш. – Х. : Консум, 2005. – 575 с. 46. Definitions of Public Diplomacy // The Edward R. Murrow Center of Public Diplomacy. – Режим доступу: http://fletcher. tufts.edu/murrow/pd/definitions.html. 47. Mueller Sherry. The Nexus of U.S. Public Diplomacy and Citizen Diplomacy // Routledge handbook of public diplomacy / edited by Nancy Snow, Philip M. Taylor. – New York; London : Routledge, 2009. – P. 101-110. 48. Public Diplomacy: Lessons from the Past / Edited by Nicholas J. Cull. – USC Center on Public Diplomacy at the Annenberg School. University of Southern California, 2009. – 61 p. 49. Communicating Europe in Partnership, 2007 [Electronic resource]. – Available at: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2007/com2007_0568en01.pdf220Ibidem 50. White Paperona European Communication Policy [Electronic resource]. – Available at: http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com2006_35_en.pdf 51. Goldman E. Strategic Communication: A Tool for Asymmetric Warfare / Small Wars Journal, October 6, 2007, p. 6. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://smallwarsjournal.com/blog/strategic-communication-a-tool-for-asymmetric-warfare 52. Guerrero-Castro Cristian E. Strategic Communication for Security & National Defense [Electronic recource]: Proposal for an Interdisciplinary Approach / CristianE.Guerrero-Castro // Consortium of Defense Academies and Security Studies Institutes,2013. –Mode of access: URL: http://connections-qj.org/article/strategic-communication-security-national-defense-proposal-interdisciplinary-approach.–Last access 22.01.2018.–Title from the screen. 53. Paul C. Strategic Communication: origins, concept, and current debates. – PRAEGER, 2011. – 240 p. 54. Strategic communications and the spectrum of conflict [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a488153.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).