Практикум з політичної комунікації
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.M.011
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к.політ.н., доцент Ільницька Уляна Вікторівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
-Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у політичній сфері, галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій , що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій
-Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
-Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
-Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
-Здатність працювати у команді.
-Уміння аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення
-Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру у політичній сфері, у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення.
-Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на суспільні відносини, політичні та суспільні системи.
-Здатність використовувати для дослідження теоретичні та методологічні підходи політології, економічної та правової науки, міждисциплінарних досліджень.
-Здатність здійснювати прикладні аналітичні дослідження, професійно готувати аналітичні матеріали та довідки.
-Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку політичних систем країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України.
-Розуміння системності політичних відносин та комунікацій та вміння враховувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на внутрішньодержавний та світовий розвиток;
-Розуміння та врахування соціальних та культурних чинників при аналізі політичних систем та процесів.
Результати навчання: Результати навчання (РН):
-Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини;
-Застосовувати сучасні наукові підходи, методології та методики для дослідження проблем міжнародних відносин та зовнішньої політики;
-Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав;
-Готувати аналітичні довідки, звіти, письмові та усні презентації наукового та практичного змісту, інші документи про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій т а регіональних студій;
-Брати участь у професійні дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем;
-Знати та розуміти наукові принципи та методологію досліджень в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій;
-Знати та розуміти вузькоспеціалізовані (політичні, правові, безпекові, соціальні, комунікаційні тощо) аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин та місця в ній України;
-У комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин;
-Представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань;
Результати навчання професійного спрямування (РНС):
-знати та розуміти соціальні та комунікаційні аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин;
Комунікація (Ком):
-Здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин;
-Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань.
Автономія і відповідальність (АіВ)
-Здатність усвідомлювати необхідність навчання упродовж всього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- КРІМ ТОГО, ДО РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ВАРТО ДОДАТИ:
-застосовувати свої знання для консультування зацікавлених осіб з питань суспільно-політичного розвитку (національний та міжнародний виміри);
-надавати об’єктивну фахову інформацію представникам центральних та місцевих органів державної влади з питань, пов’язаних з політичними комунікаціями у внутрішній і зовнішній політиці;
-мати сформовані навички ефективної участі у різних формах інформаційно-комунікаційної діяльності;
-здатність до журналістської та кореспондентської діяльності, вміння виступати з аналітичними оглядами, коментарями, прогнозами щодо специфіки міжнародних систем та глобального розвитку, виявляти проблеми та перспективи інтеграційних процесів на різних рівнях;
-ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
-поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
-здатність адаптуватись до нових умов та самостійно приймати рішення;
-здатність відповідально ставитись до професійних обов’язків та досягати поставленої мети із дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ПРЕРЕКВІЗИТИ :
Філософія,
Історія української державності
Актуальні проблеми зовнішньої політики України та міжнародних відносин
СУПУТНІ ТА КОРЕКВІЗИТИ
Теорія та практика переговорів у міжнародних комунікаціях
Виконання та захист магістерської кваліфікаційної робот
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни
«Практикум з політичної комунікації»
Навчальна дисципліна «Практикум з політичної комунікації» є вибірковою дисципліною другого рівня вищої освіти. Дисципліна забезпечує отримання студентами фундаментальних знань, умінь і навичок для успішного виконання професійних обов’язків у сфері комунікацій на міжнародному, регіональному та національному рівнях. Завданням дисципліни є надання систематизованих, цілісних знань та практичних навичок для розроблення і впровадження ефективних інформаційно-комунікативних стратегій із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та інструментарію інформаційно-аналітичної роботи.
Навчальна дисципліна «Практикум з політичної комунікації» забезпечує формування у студентів цілісного уявлення про механізми здійснення політичних комунікацій та функціонування інформаційних потоків; про специфіку та особливості інформаційно-комунікативної діяльності; надання майбутнім фахівцям систематизованих й емпірично обґрунтованих уявлень про систему внутрішньополітичних та зовнішньополітичних (міжнародних) комунікацій.
Опис: Зміст курсу:
-Політичні комунікації у сучасному глобалізованому інформаційному суспільстві.
-Зовнішньополітичні стратегічні комунікації у міжнародних відносинах (Міжнародні стратегічні комунікації).
-Внутрішньодержавні політичні комунікації.
-Партійні та виборчі комунікації у системі політичних комунікативних взаємодій.
-Рекламні комунікації та рекламні стратегії у політичній сфері та міжнародних відносинах.
-Кризові комунікації та інформаційно-комунікативні стратегії в умовах кризи.
-Лобізм та лобістські комунікації у системі політичних комунікативних взаємодій влади й громадськості.
-Організаційно-правові засади комунікативної та інформаційно-аналітичної діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування (ОДВтаМСВ) й особливості реалізації комунікативної політики владних структур.
-Електронне урядування в органах державної влади та місцевого самоврядування.
-Використання цифрових та Інтернет-технологій у діяльності владних інститутів.
-Організація взаємодії (співробітництва) органів державної влади й місцевого самоврядування із засобами масової інформації (ЗМІ). Технології медіа-рилейшнз.
-Інформаційно-роз’яснювальна та консультативна діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування.
-Організація взаємодії владних інститутів з громадськістю й інститутами громадянського суспільства (Технології «Забезпечення зворотного зв’язку»).
-Технології підготовки та оприлюднення інформаційно-аналітичних матеріалів як форми висвітлення діяльності владних органів.
-Технології спічрайтингу й копірайтингу у системі політичних комунікацій органів державної влади та місцевого самоврядування.
-Рекламно-інформаційна діяльність та використання технологій політичної (й соціальної) реклами органами державної влади та місцевого самоврядування.
-Іміджеві комунікації у діяльності владних інститутів.
Методи та критерії оцінювання: -Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль: усне опитування, виступи з доповіддю на семінарах, участь у дискусіях, написання рефератів, дослідження у формі case-study, підготовка презентацій на задану тему.
• Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Разом за дисципліну-100 балів
1. Усні та письмові відповіді, доповнення, участь у дискусії згідно плану практичних занять (максимально - 70 балів).
2. Написання та захист реферату (максимально - 10 балів)
3. Виконання обов’язкового індивідуального домашнього завдання – контрольної роботи (максимально – 20 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі за такими критеріями:
100 – 88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань навчального матеріалу, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87 – 80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу вище від середнього рівня, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, практичних задач;
49–00 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Рекомендована література:
1. Балабанова Л.В., Савельєва К.В. Паблик рилейшнз: Навч.посібн. – К.: «Видавничий дім «Професіонал»», 2008. – 528с.
2. Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Монограф. – К.: МАУП, 2005. – 440с.
3. Боднар І.Р. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: Навчальний посібник / Боднар І.Р. – Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2007 - 280 с.
4. Варенко В.М. Інформаційно-аналітична діяльність: Навч. посібн. / В.М. Варенко. – К.: Університет «Україна», 2013. – 416 с.
5. Городецька О.М. Міжнародна інформація. Навчальний посібник для вищих навчальних закладів. – Київ, МІЛП, 2001. – 165с.
6. Гупаловська В. Психологія реклами / В. А. Гупаловська. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім.. І.Франка, 2010. – 384с.
7. Дерев’янко А.Г. Інформаційні центри: структура і методи діяльності. – К.: 1999.
8. Дубов Д.В. Стратегічні комунікації: проблеми концептуалізації та практичної реалізації / Д.В.Дубов //Стратегічні пріоритети. Серія: Політика. –2016. –No4(41). –С.9–23.
9. Європейські комунікації. Посібник / Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Тихомирова Є.Б., Рижков М.М. та ін. – К., 2006.
10. Європейські комунікації: Монографія. – К.: Центр вільної преси, 2007. – 536 с.
11. Жиган Д.Ф. Політичні технології: теоретико-методологічні засади дослідження політичних технологій/ Д.Ф.Жиган // Держава і право. Юридичні і політичні науки. –2014. –Вип.64. –С.466–474.
12. Запорожець О.Ю. Кризові комунікації у міжнародних відносинах. Навчальний посібник. –К. : ІМВ, 2009. –75с.
13. Запорожець О.Ю. Кризовий комунікативний менеджмент у сфері міжнародних відносин: Монографія. –К.: Центр вільної преси, 2006. –102с.
14. Інформаційна безпека: контрманіпулятивні стратегії. Навч. посібник /Макаренко Є.А., Ожеван М.А., Рижков М.М. та ін. – К., 2009.
15. Карпчук Н.П. Засади комунікаційної політики: досвід країн-членів Європейського Союзу [Текст]: монографія / Наталія Петрівна Карпчук. – Луцьк : Вежа-Друк, 2015. – 440с.
16. Климанська Л.Д. Зв"язки з громадськістю : Посібник для студентів. — Львів, 2002. —82 с.
17. Королько В.Г., Некрасова О.В. Зв язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика: Підр. для студентів вищих навчальних закладів / 3-тє вид., доповнен. І переробл. – К.: Вид дім «Києво-Могилянська Академія», 2009. – 831с.
18. Кудрявцева С.П. Міжнародна інформація [Текст]: навч. посібн. / С.П. Кудрявцева, В.В. Колос. – К. : Вид. дім «Слово», 2005. – 400 с.
19. Макаренко Є.А. Європейська інформаційна політика / Є.А.Макаренко – К. : Наша культура і наука, 2000. – 368 с.
20. Макаренко Є.А. Міжнародні інформаційні відносини / Є.А.Макаренко – К.: Наша культура і наука, 2002. – 452 с.
21. Міжнародна інформація : навч. посібн. / М.П.Требін, І.О. Поліщук, Н.П. Осипова та ін.; за ред.. М.П. Требіна. – Х.:Право, 2014. – 336с.
22. Муковський І.Т. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: Навч. посібн. / Муковський І.Т., Міщенко А.Г., Шевченко М.М. – К.: Кондор, 2012. – 224с.
23. Ольшанский Д. Политический PR. – СПб.: Питер,2003. — 544 с
24. Почепцов Г.Г. Інформаційна політика / Г.Г. Почепцов, С.А. Чукут – К.: Знання, 2006. – 663с.
25. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии ХХ века. – М., 1999.
26. Прикладні антикризові PR-технології: навч. посіб. / М.А. Зубарєва. Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. 162 с.
27. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / За заг. ред В.М.Бебика, С.В. Куніцина. – К.; Симферополь: МАУП, 2003. – 240с.
28. Репецький С.В. Інформаційна функція дипломатичних представництв: Навчальний посібник / Репецький С.В. - К., 2003. – 230с.
29. Рижков М.М., Добржанська О.Л., Литвиненко Н.П., Панченко Ж.О. Інформаційні ресурси державної ідентичності. Навчальний посібник. – К., 2012. – 399 с.
30. Слісаренко І.Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. Посібник. – К.: МАУП, 2001. – 140с.
31. Стратегічні комунікації в міжнародних відносинах: Монографія. Київ: Вадекс, 2019. 442 с. (Серія «Комунікації ХХІ століття»)
32. Стратегічні комунікації: [словник] / Т. В. Попова, В. А. Ліпкан / за заг. ред. В. А. Ліпкана. - К. : ФОП О. С. Ліпкан, 2016. - 400 с.
33. Тихомирова Є.Б.Зв"язки з громадськістю: Навчальний посібник—Київ: НМЦВО, 2001.—560 с.
34. Тихомирова Є.Б. Паблік рилейшнз у глобалізованому світі / Є.Б. Тихомирова. -- К.: Наша культура і наука. 2004. – 489с.
35. Шевченко О.В. Державний брендінг в міжнародних відносинах – Навчальний посібник. - К., ІМВ., 2011. - 152 с.
36. Шевченко О.В. Європейська PR-практика: Посібник – К.: ІМВ, 2006. – 162 с.
37. Шевченко О.В. Основи PR-практики (прикладний аспект): Посібник – К.: Центр вільної преси, 2007. – 157 с.
38. Шевченко О.В. GR- та лобі технології в міжнародних відносинах – Навчальний посібник. - К., ІМВ. 2011. - 185 с.
39. Шевченко О.В. PR-технології в міжнародних відносинах (європейський досвід та перспективи України): Монографія – К.: Центр вільної преси, 2003р. – 187с.
40. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник - К.: Бізнесполіграф, 2011. - 464с.
41. Шинкаренко Т.І. Мова дипломатичних документів : навчальний посібник / Т.І. Шинкаренко, А.Г. Гуменюк, О.Ю. Ковтун. – К., 2009. – 112 с.
42. Шпига П.С. Інформаційно-аналітичне забезпечення зовнішньої політики: Конспект лекцій / П.С. Шпига. – К.: Київський міжнародний університет, 2004. – 108 с.
43. Шпига П.С. Міжнародні комунікації: Конспект лекцій. - К.: Київський міжнародний університет, 2004. - 94 с.
44. Холод О.М. Комунікаційні технології : Підручник / О.М.Холод — К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 212с.
45. Юдін О.К. Інформаційна безпека держави [Текст] : навч. посібн. для вищ. навч. закл. / О.К. Юдін, В.М. Богуш. – Х. : Консум, 2005. – 575 с.
46. Definitions of Public Diplomacy // The Edward R. Murrow Center of Public Diplomacy. – Режим доступу: http://fletcher. tufts.edu/murrow/pd/definitions.html.
47. Mueller Sherry. The Nexus of U.S. Public Diplomacy and Citizen Diplomacy // Routledge handbook of public diplomacy / edited by Nancy Snow, Philip M. Taylor. – New York; London : Routledge, 2009. – P. 101-110.
48. Public Diplomacy: Lessons from the Past / Edited by Nicholas J. Cull. – USC Center on Public Diplomacy at the Annenberg School. University of Southern California, 2009. – 61 p.
49. Communicating Europe in Partnership, 2007 [Electronic resource]. – Available at: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2007/com2007_0568en01.pdf220Ibidem
50. White Paperona European Communication Policy [Electronic resource]. – Available at: http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com2006_35_en.pdf
51. Goldman E. Strategic Communication: A Tool for Asymmetric Warfare / Small Wars Journal, October 6, 2007, p. 6. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://smallwarsjournal.com/blog/strategic-communication-a-tool-for-asymmetric-warfare
52. Guerrero-Castro Cristian E. Strategic Communication for Security & National Defense [Electronic recource]: Proposal for an Interdisciplinary Approach / CristianE.Guerrero-Castro // Consortium of Defense Academies and Security Studies Institutes,2013. –Mode of access: URL: http://connections-qj.org/article/strategic-communication-security-national-defense-proposal-interdisciplinary-approach.–Last access 22.01.2018.–Title from the screen.
53. Paul C. Strategic Communication: origins, concept, and current debates. – PRAEGER, 2011. – 240 p.
54. Strategic communications and the spectrum of conflict [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a488153.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).