Наукові дослідження та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.162.00.O.016
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор, д.х.н. Марина Стасевич
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення здобувачів освіти з засадами наукових досліджень та представлення результатів, що дозволить сформувати системні знання у сфері наукової діяльності, оволодіти методологічними та методичними основами наукового дослідження та здатність виявляти нові ідеї, вміти розвивати тематику наукових досліджень, організовувати реалізацію науково-дослідних робіт, узагальнювати отримані результати та наукові факти, об'єктивно оцінювати результати масових спостережень, освоїти комп’ютерні технології та інструментарій у наукових дослідженнях та коректно представляти результати досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - інтегральних компетентностей: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми біотехнологій та біоінженерії, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. - загальних компетентностей: • ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел - фахових компетентностей: • ФК3. Здатність відбирати та аналізувати релевантні дані, у тому числі за допомогою сучасних методів аналізу даних і спеціалізованого програмного забезпечення • ФК6. Здатність планувати і виконувати експериментальні роботи в галузі біотехнології з використанням сучасних обладнання та методів, інтерпретувати отримані дані на основі сукупності сучасних знань та уявлень про об’єкт і предмет дослідження, робити обґрунтовані висновки • ФК13. Розуміння методів, підходів, цілей і задач науково-педагогічної діяльності та освітнього процесу • ФК16. Здатність використовувати знання методології проведення наукових досліджень та статистичної обробки експериментальних даних; застосовувати знання сучасних методів біотестування БАР та методів експериментальної роботи з біотехнологічними методами
Результати навчання: РН1 ПРН8. Планувати та управляти науково-дослідними, науково-технічними та/або виробничими проектами у галузі біотехнології, базуючись на сучасних тенденціях розвитку науки, техніки та суспільства РН2 ПРН12. Знаходити необхідну інформацію у науковій та довідковій літературі, електронних базах, інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність РН3 ПРН13. Оцінювати актуальність досліджуваних наукових проблем, придатність відомих наукових методів для їх дослідження на основі аналізу наявних даних та публікацій у провідних виданнях РН4 ПРН15. Мати навички планування та виконання експериментальних досліджень як особисто, так і у колективі, критичного аналізу отриманих результатів, оформлення результатів досліджень у вигляді звіту, наукової публікації, презентації на наукових та інших заходах РН5 ПРН16. Розуміти цілі, завдання та методи освітньої діяльності у вищій освіти, вміти проводити основні види навчальних занять РН6 ПРН19. Знати методологію проведення наукових досліджень та статистичної обробки експериментальних даних; вміти застосувати знання сучасних методів біотестування БАР та методів експериментальної роботи з біотехнологічними об’єктами РН7 КОМ2. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях РН8 АіВ3. Здатність відповідально ставитися до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Методологія та організація наукових досліджень, інтелектуальна власність та інноватика • Іноземна мова за професійним спрямуванням кореквізити: • Навчально-дослідницька практика; • Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи • Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дана навчальна дисципліна направлена на формування у здобувачів цілісного уявлення про методологію, методику, методи представлення результатів наукового дослідження, а також уміння практичного оформлення результатів. Даний курс допоможе студентам магістратури засвоїти основні етапи формування тематики наукового дослідження та його представлення, принципи його організації, принципи пошуку та обробки наукової інформації, висування нових ідей, узагальнення отриманих результатів та наукових фактів, освоєння цифрових інструментаріїв для представлення наукових досліджень.
Опис: ПОНЯТТЯ НАУКИ. КЛАСИФІКАЦІЯ НАУК. Поняття науки. Класифікація наук. Організація наукової діяльності в Україні. Загальні положення щодо підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. ПОНЯТТЯ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. КЛАСИФІКАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття наукового дослідження. Об'єкт наукового дослідження. Предмет наукового дослідження. Класифікація наукових досліджень. Фундаментальні наукові дослідження. Прикладні наукові дослідження. Пошукові наукові дослідження. ЕТАПИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Вибір теми дослідження. Вибір методів дослідження. Проведення досліджень. Аналіз і інтерпретація отриманих результатів. Оформлення результатів дослідження. Впровадження результатів дослідження в практику. МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття методології. Наукові методи. ПЛАНУВАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Організація наукових досліджень. Сучасна концепція управління науковими дослідженнями. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поняття про наукову інформацію та її роль у проведенні наукових досліджень. Види джерел інформації. ТЕХНОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Поставка наукової проблеми: вибір, постановка і вирішення проблем. Основні принципи раціональної організації наукової діяльності. ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРИМЕНТУ. ОФОРМЛЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Види наукових досліджень, науково-дослідні роботи. Госпдоговірні наукові дослідження. Ініціативні науково-дослідні роботи. Навчальні науково-дослідні роботи. ФОРМИ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. Прийоми викладання матеріалів наукового дослідження. Мова та стиль наукової роботи. Апробація та оприлюднення результатів наукового дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Виконання індивідуальних науково-дослідних та тестових завдань
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль результатів навчання здобувача освіти з навчальної дисципліни проводиться у формі диференційованого заліку за 100 бальною шкалою. Підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК, який включає виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (80 балів) та тестових завдань (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методологія наукових досліджень: факт, гіпотеза, теорія : підручник / І. З. Дуцяк [Електронний ресурс]. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 2. Методологія наукових досліджень : підручник / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. – Харків : Право, 2019. – 368 с. 3. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 204 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).