Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.162.00.O.023
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник магістерської кваліфікаційної роботи
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК5. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ФК2 Здатність здійснювати пошук необхідної інформації в науковій і технічній літературі, базах даних та інших джерелах.
ФК3 Здатність відбирати та аналізувати релевантні дані, у тому числі за допомогою сучасних методів аналізу даних і спеціалізованого програмного забезпечення.
ФК4. Здатність розробляти та реалізовувати комерційні та науково-технічні плани і проєкти в галузі біотехнології з урахуванням всіх аспектів вирішуваної проблеми, включаючи технічні, виробничі, експлуатаційні, комерційні, правові, питання охорони праці і навколишнього середовища.
ФК5. Здатність розробляти нові біотехнологічні об’єкти і технології та підвищувати ефективність існуючих технологій на основі експериментальних та/або теоретичних досліджень та/або комп’ютерного моделювання.
ФК7. Здатність розробляти та вдосконалювати комплексні біотехнології на основі розуміння наукових сучасних фактів, концепцій, теорій, принципів і методів біоінженерії та природничих наук.
ФК8. Здатність прогнозувати напрямки розвитку сучасної біотехнології в контексті загального розвитку науки і техніки.
ФК10. Здатність застосовувати проблемно-орієнтовані методи аналізу та оптимізації біотехнологічних процесів, управління виробництвом, мати навички практичного впровадження наукових розробок.
ФК11. Здатність знаходити адекватні шляхи розв’язання наукових проблем у галузі біотехнології та біоінженерії.
Результати навчання: ПРН3.Здійснювати техніко-економічні розрахунки проектно конструкторських рішень та аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки на коротко- та довгострокову перспективу.
ПРН8. Планувати та управляти науково-дослідними, науково-технічними та/або виробничими проектами у галузі біотехнології, базуючись на сучасних тенденціях розвитку науки, техніки та суспільства.
ПРН10. Упроваджувати найбільш ефективні біотехнологічні методи та прийоми у практичну виробничу діяльність на основі оцінки ефективності передових біотехнологій та врахування загальних тенденцій розвитку новітніх біотехнологій у провідних країнах.
ПРН11. Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами, обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, інновації та/або управління виробництвом і біотехнології.
ПРН12. Аналізувати і враховувати у практичній діяльності тенденції науковотехнічного розвитку суспільства та біотехнологічної галузі.
ПРН15. Мати навички розробки та реалізації маркетингових програм і стратегій, аналізу та оцінювання варіантів просування біотехнологічної продукції до споживача, встановлення оптимальних цін на неї.
ПРН16. Аналізувати зміст та умови зовнішньоторговельних контрактів ,оцінювати та аналізувати їх.
ПРН17. Оцінювати, аналізувати та обирати варіанти рішень з управління складними біотехнологічними процесами з урахуванням цілей, обмежень, прогнозів та ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити:
Методологія та організація наукових досліджень, інтелектуальна
власність та інноватика; Економічний аналіз біотехнологічних виробництв; Моделювання та масштабування біотехнологічних виробництв у системі GMP; Сучасне застосування біотехнологічних методів. Практика за темою магістерської
кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської
кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи та її захист в є завершальним етапом підготовки магістра. Мета цього етапу – узагальнення знань, отриманих студентом у процесі навчання в Національному університеті «Львівська політехніка», виявлення рівня його професійної підготовленості до самостійної праці в галузі.
Опис: Обґрунтування теми та мети магістерської кваліфікаційної роботи. Огляд літературних даних. Основна частина. Експериментальна частина. Матеріальні розрахунки. Коротка технологія. Принципова технологічна схема і створення апаратурно-технологічної схеми. Економічна частина. Висновки. Список використаної літератури. Додатки (презентація).
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист перед Екзаменаційною комісією – усна форма (100 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Магістерську кваліфікаційну роботу оцінюють за такими критеріями:
- відповідність роботи поставленому завданню;
- актуальність теми роботи;
- оцінка змісту усіх розділів роботи;
- обґрунтованість прийнятих у роботі експериментальних та технічних рішень;
- повнота огляду науково-технічної літератури та вміння її цитувати;
- науково-технічний рівень проведених експериментів та якість виконаних розрахунків;
- оцінка обґрунтування змісту і якості пред’явленого комплексу конструкторсько-технологічної та іншої документації;
- оцінка правильності використання стандартів, інших нормативних документів;
- оцінка стилю та грамотності викладення пояснювальної записки, відповідність її оформлення до вимог стандартів.
Оцінювання доповіді за основними результатами виконаної кваліфікаційної роботи, а також відповідей на питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 94 бали – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
80 балів – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
60 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач
Рекомендована література: 1. Процеси і апарати хіміко-фармацевтичної промисловості. Навч посібник для фарм і хім спец. / Сидоров Ю.І., Чуєшов В.І., Новіков В.П. - Винница: Нова Книга, 2009. -816 с.
2. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] / Стасевич М.В., Милянич., А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В, Бучкевич І.Р., Зайцев О.І Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. –Львів: «Новий Світ-2000», 2016. –410 с.
3.Статюха Г. О. Вступ до планування оптимального експерименту [Текст]: навч. посіб. / Г. О. Статюха, Д. М. Складанний, О. С. Бондаренко. – К.: НТУУ «КПІ», 2011. – 124 с.
4.Методичні вказівки щодо виконання та захисту магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 162 «Біотехнології та біоінженерія», 226 «Фармація, промислова фармація» упорядників З.В. Губрій, О.В. Швед, І.І. Губицької, В.І. Лубенець - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2022. – 28 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).