Технології зберігання та перероблення продукції рослинництва

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.G13.02.E.055
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Реутський Віктор Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Викладання студентам спеціальності „Харчові технології ” відомостей про сировину харчових виробництв, наукових основ технологій харчових виробництв, основ технології харчових продуктів, які виробляються підприємствами бродильної, хлібопекарної, кондитерської, цукрової, масложирової, технології виробництва солоду та ін.
Завдання: загальні компетентності: 1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. 4. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел. 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 6. Здатність працювати в команді. 7. Навички здійснення безпечної діяльності. 8. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. фахові компетентності: 1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу. 2. Здатність використовувати та впроваджувати іноваційні технології зберігання та перероблення продукції рослинництва з метою підвищення її конкурентноспроможності. 3. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
Результати навчання: 1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій. 2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань. 3. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні : Біохімія Технічна мікробіологія Супутні : Процеси і апарати харчових виробництв Наступні : Обладнання харчових виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Викладання студентам спеціальності „Харчові технології ” відомостей про сировину харчових виробництв, наукових основ технологій харчових виробництв, основ технології харчових продуктів, які виробляються підприємствами бродильної, хлібопекарної, кондитерської, цукрової, масложирової, , технології виробництва солоду.
Опис: Вступ. Предмет, зміст і основні розділи курсу. Харчові продукти. Роль харчових продуктів в організмі. Склад харчових продуктів і властивості складових частин. Нормування якості харчових продуктів. Сировина харчових виробництв. Зберігання сировини. Наукові основи харчових технологій. Матеріальні баланси харчових технологій Теплові баланси харчових технологій Технологія хліба. Технологія макаронних виробів. Технологія кондитерських виробництв. Технологія цукрового виробництва. Технологія крохмалю і крохмалопродуктів. Технологія жирів і масел. Технологія спирту Технологія пива Технологія вина
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться під час лабораторних занять у формі письмово-усного експрес-контролю, комп’ютерного тестування та захисту звітів з лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться формі екзамену. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти. Поточний контроль: – письмово-усний експрес-контроль (20 балів); – захист звітів із лабораторних робіт (20 балів). Екзамен: – письмова компонента (50 балів); – усна компонента (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кічура Д. Б., Реутський В. В. Загальна технологія харчових виробництв: Конспект лекцій / Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006. 138 с. 2. Домарецький В. А., Остапчук М. В., Українець А. І. Технологія харчових виробництв. – Київ: НУХТ, 2003. – 572 с. 3. В.В.Реутський, А.М.Лудин, Ю.С.Мельник. Харчові технології на основі рослинної сировини . Львів: Видавництво ПП "Ощипок М.М.", 2024. - 188 с. 4. Електронний навчально-методичний комплекс «Харчові технології, ч.1» (сертифікат № 02387 від 20.06.2018р.) для студентів спеціальності 181 «Харчові технології» ВНС ЛП – 101 термінів, 151 тестових завдань.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).