Харчові технології (курсовий проєкт)
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.G13.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Мельник Юрій Романович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
ЗК1. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
ЗК4. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК5. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК8. Здатність працювати автономно.
фахових:
ФК5. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
ФК7. Здатність обирати та експлуатувати технологічне обладнання, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів.
ФК9. Здатність проектувати нові або модернізувати діючі виробництва (виробничі дільниці).
Результати навчання: ПР1. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій
ПР2. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань
ПР3. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення
ПР4. Знати і розуміти основні чинники впливу на перебіг процесів синтезу та метаболізму складових компонентів харчових продуктів і роль нутрієнтів у харчуванні людини
ПР5. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти
ПР8. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі
ПР12. Вміти проектувати нові та модернізувати діючі підприємства, цехи, виробничі дільниці із застосуванням систем автоматизованого проектування та програмного забезпечення
ПР13. Обирати сучасне обладнання для технічного оснащення нових або реконструйованих підприємств (цехів), знати принципи його роботи та правила експлуатації, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів запроектованого асортименту.
ПР14. Підвищувати ефективність виробництва шляхом впровадження ресурсоощадних та конкурентоспроможних технологій, аналізувати стан і динаміку попиту на харчові продукти.
ПР16. Дотримуватися правил техніки безпеки та проводити технічні та організаційні заходи щодо організації безпечних умов праці під час виробничої діяльності
ПР17. Організовувати процес утилізації відходів та забезпечувати екологічну чистоту виробництва
ПР18. Здійснювати технологічні, технічні, економічні розрахунки в рамках розроблення та виведення харчових продуктів на споживчий ринок, вести облік витрат матеріальних ресурсів
КОМ2. Вміти укладати ділову документацію державною мовою.
АіВ2. Мати навички з організації роботи окремих виробничих підрозділів підприємства та координування їх діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Технічна комп’ютерна графіка
Контроль якості та безпечності харчових продуктів
Харчові технології, ч.1, ч.2
Технології жирів
Метрологія, стандартизація та сертифікація
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Практика за темою кваліфікаційної роботи бакалавра
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту передбачає обґрунтування студентом вибору оптимальної технології та оптимальних умов одержання цільового продукту, проектування технологічної схеми відділення одного з харчових виробництв, виконання розрахунку продуктів і складання теплового балансу процесів, розробку схеми технохімічного та мікробіологічного контролю виробництва. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств харчової промисловості та вирішення практичних завдань із забезпечення якості харчових продуктів.
Опис: Техніко-економічне обґрунтування. Науково-теоретичні основи проекту. Характеристика готової продукції, сировини, напівпродуктів, допоміжних матеріалів та енергетичних засобів. Технологічна схема. Розрахунок продуктів та теплового балансу. Характеристика побічних продуктів, промислових викидів і відходів виробництва. Технохімічний і мікробіологічний контроль виробництва.
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проекту (100 б.)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Березовська Н.І., Паляниця Л.Я. Технологія хлібопекарських дріжджів. Навчальний посібник. Львів: Видавництво "Левада", 2022. 168 с.
2. Валуйко Г. Г., Домарецький В. А., Загоруйко В. О. Технологія вина. Київ, 2003. 588 с.
3. Домарецький В. А. Технологія солоду та пива. Київ : Фірма «ІНКОС», 2004. 426 с.
4. Загальні технології харчових виробництв: підручник / А.І. Українець та ін. Київ: Університет «Україна», 2010. 814 с.
5. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С.В. Іванов та ін. Київ: НУХТ, 2012. 487 с.
6. Колотуша П.В. Технологія виробництва пива. Київ: ІСДО, 1996. 228 с
7. Лудин А. М. Компонування технологічного обладнання: навчальний посібник. Львів: Левада, 2022. 160 c.
8. Мельник Ю.Р. Харчові технології : навч. посіб. / Мельник Ю.Р., Мельник С.Р., Реутський В.В. Львів: СПОЛОМ, 2025. 170 с.
9. Мельник С. Р., Мельник Ю. Р., Дзіняк Б. О., Піх З. Г. Контроль якості та безпеч¬ності харчових продуктів. Навчальний посібник. Львів: «Левада», 2018. 224 с.
10. Мельник Ю. Р., Мельник С. Р. Основи проєктування та розрахунків харчових виробництв: навчальний посібник. Львів: Видавництво «Левада», 2020. 135 с.
11. Оробчук О. М. Технології жирів: навчальний посібник Львів: Сполом, 2022. 156 c.
12. Реутський В. В. Харчові технології на основі рослинної сировини: навчальний посібник / В. В. Реутський, А. М. Лудин, Ю. Р. Мельник. Львів: ПП «Ощипок М.М.», 2024. 188 c.
13. Технологія безалкогольних напоїв: підручник / В.Л. Прибильський та ін. Київ: НУХТ, 2014. 310 с.
14. Технологія спирту / за ред. В. О. Маринченка. Вінниця: Поділля-2000, 2003. 496 с.
15. Технологія спирту, лікеро-горілчаних напоїв та дріжджів у задачах і прикладах: навчальний посібник для студ. вищ. навч. закл. / В. О. Маринченко та ін. Київ: НУХТ, 2015. 356 с.
16. Хімія і біохімія вина / Русаков В.О. та ін. Київ: УДУХТ, 2001. 224 с.
17. Хімія і біохімія вина : підруч. / за ред. А. І. Українця. Київ: НУХТ, 2007. 261 с.
18. Хлібишин Ю. Я. Технологія та обладнання лікеро-горілчаних виробництв: навчальний посібник. Львів: Сполом, 2022. 160 c.
19. Чепелюк О.О., Єщенко О. А., Доломакін Ю. Ю. Гігієнічні вимоги до проєктування обладнання харчових виробництв: підручник. НВЦ НУХТ, 2017. 311 с.
20. Шевчук Л. І., Березовська Н. І. Екологія харчових і хімічних виробництв: навчальний посібник. Львів: Левада, 2022. 213 c.
21. Шиян П.Л., Сосницький В.В., Олійнічук С.Т. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія. Київ: Видавничий дім «Асканія», 2009. 424 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).