Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів
Код дисципліни: 7.161.05.O.018
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: доцент, к.т.н. Топільницький Петро Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Безпосередня практична підготовка до самостійної теоретичної та практичної роботи на підприємстві після вивчення курсів загальноінженерних, загальноосвітніх дисциплін та дисциплін фахового спрямування, тобто введення студента в роботу інженера, начальника установки, начальника зміни, молодшого наукового співробітника нафтопереробного заводу чи підприємства. Водночас студенти, на практиці закріплюючи та поглиблюючи вже набуті знання з вивчених дисциплін, ознайомившись з конкретними виробничими процесами, збирають матеріал для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, усвідомлюють практичну необхідність більш уважного вивчення дисциплін за спеціальністю.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-професійної програми – Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів, в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей. Інтегральні: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальні: - здатність застосовувати нові знання у практичних ситуаціях. - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - здатність працювати самостійно і в команді. - здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. Фахові компетентності спеціальності: – здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. – здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів. – здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОПП спеціальності. Програмний результат навчання: 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. 3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал. 4. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Комунікація: Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність: Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень Сучасні технологіїї переробки горючих копалин Технологія додатків, реагентів і допоміжних продуктів Сучасні технjлогії виробництва базових олив і переробки газів Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Переддипломна практика є продовженням навчального процесу, яка дає можливість студенту на практиці застосувати свої знання, закріпити вміння та навики зі спеціальності, ознайомитись з новими виробничими досягненнями. Це, зокрема, передбачає систематизування та закріплення знань з фахових дисциплін, вивчення принципів роботи обладнання та методик досліджень за темою магістерської кваліфікаційної роботи, набуття професійних навичок самостійної роботи з науковою літературою, нормативною документацією, проведення теоретичних та експериментальних досліджень. Базами практики для студентів вибираються нафтопереробні заводи, підприємства нафтової або газової промисловості та кафедра ХТНГ відповідно до спеціальності та завдання на магістерську кваліфікаційну роботу.
Опис: До завдань практики можуть відноситися: – ознайомлення з організацією підприємства або його окремої структурної одиниці; – ознайомлення з конструкцією теплообмінних апаратів, ректифікаційного обладнання, печей, реакторів, регенераторів та іншого обладнання, яке є на технологічних установках; – ознайомлення з правилами технічної експлуатації обладнання; властивостями та областю застосування одержуваних нафтопродуктів і матеріалів, які використовуються під час конструювання обладнання; – ознайомлення з роботою контрольних служб і методами виявлення та вилучення бракованої продукції; – набуття навиків застосування ДСТУ в оформленні технічної документації; – вивчення питань організації праці, пожежної безпеки та цивільної безпеки; – набуття практичних навиків роботи на одному з основних робочих місць; – вивчення основ організаторської та виховної роботи в колективі; – термодинамічні закономірності перетворення компонентів нафти і газу, хімізм, механізм і кінетичні закономірності перетворень компонентів нафти і газу; - теоретичні основи каталітичних і термодинамічних перетворень компонентів нафти і газу.
Методи та критерії оцінювання: Усний захист звіту з проходження практики
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік на основі захисту звіту з практики - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. П. Топільницький, О. Гринишин, О. Мачинський. Технологія первинної переробки нафти і газу/ Підручник для студ. ВНЗ.–Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014 – 460 с. 2. П.І. Топільницький, О.Б. Гринишин. Колонні апарати в нафтопереробці та нафтохімії. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2004–144с. 3. П.І. Топільницький Первинна переробка природних і нафтових газів та газоконденсатів. 2-ге видання Навч. посіб.– Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008 -260 с. 4. Технологія переробки нафти та газу. Частина 1: методичні вказівки до практичних занять для студентів базового напрямку підготовки “Хімічна технологія та інженерія” за спеціальністю «Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів» уклад.: П.І. Топільницький, Л.В. Баб’як, В.В. Романчук, Т.Б. Цимбалста. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 80 с. 5. Топільницький П.І., Остап Мачинський. Гідрокрекінг. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 348 с. 6. Методичні рекомендації щодо складання програм практики для студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами. / Гладун С.О., Логуш О.І. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020 – 22 с. 7. Моторні палива: властивості та якість / Сергій Бойченко, Андрій Пушак, Петро Топільницький, Казимир Лейда. Підручник –К. :“Видавництво “Центр учбової літератури”, 2017. – 324 с. 8. Оливи. Моторні, турбінні, гідравлічні та трансмісійні: властивості та якість. / під ред Сергія Бойченка, Андрій Пушак, Петро Топільницький, Йосип Любінін, Казимир Лейда. Підручник – К.: «Центр учбової літератури», 2019. –323 с. 9. Пластичні мастила. Властивості та якість. / Вікторія Романчук, Сергій Бойченко, Андрій Пушак, Йосип Любінін, Ігор Трофімов, Оксана Мікосянчик. Підручник –К.: «Центр учбової літератури», 2021. –274 с. 10. Технології виробництва олив. Теорія та практика. Підручник / Тертишна О.В., Тертишний О.О., Топільницький П.І., Сухий К.М. – Дніпро: 2023. – 275 с. 11. Товарознавство паливно-мастильних матеріалів. Підручник. / Петро Топільницький Валентина Ткачук. – Луцьк.: Вежа-Друк. 2023. –372 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).