Англійськомовна наукова комунікація

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.121.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: к.філол.н., доцент Ділай Маріанна Петрівна к.філол.н., доцент Альбота Соломія Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ознайомлення студентів із основними засадами науково-академічної комунікації іноземною мовою.
Завдання: Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію. Здатність спілкуватися іноземною мовою як усно, так і письмово.
Результати навчання: 1. уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); 2. здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; 3. здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 4. збирати, аналізувати, оцінювати необхідну для розв'язання наукових і прикладних задач інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи та засоби наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення
Короткий зміст навчальної програми: Особливості риторики, стилістики та жанрової організації сучасної англомовної наукової комунікації. Лексичні та граматичні особливості англомовної наукової комунікації. Жанри наукової комунікації. Наукове письмо як вид комплексної діяльності, що має соціальні, когнітивні та власне мовні аспекти. Написання анотацій та наукової статі англійською мовою. Особливості написання та захисту магістерської кваліфікаційної роботи англійською мовою.
Опис: Using English in an academic context. At academic institutions Academic vocabulary. Word combinations. Fixed expressions. Politically correct language Grammatical features of academic English Types of research papers. The main requirements for research papers. Stages and steps of the writing process. Composition of the research paper. Rhetorical modes of academic writing. Defining. Exemplifying. Giving evidence (tables, diagrams, circle graphs, line graphs, bar graphs). Describing. Classifying. Comparing. Explaining. Hypothesizing. Calculating. Direct and indirect quotations. The note-making and paraphrasing process. Documentation. Numeric documenting. Parenthetical documenting. Plagiarism. Compiling the list of references. Referencing format in English-speaking countries. Referencing format in Ukraine. Writing models. Formal letters. CVs. Reporting and Designing Surveys. Writing abstracts and summaries. Academic publications. Presentation skills.
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання мовних навичок при виступі з презентацією та написанні анотації. 2. Усне опитування відбувається на практичних заняттях. 3. Тестування відбувається у ВНС під час заліку. 4. Контрольний захід складається з письмової компоненти (progress test).
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування на практичних заняттях (30%), підготовка та представлення презентації (10%), написання анотації наукової статті англійською мовою (10%), письмовий контрольний захід (50%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. McCarthy M., O'Dell F. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2008. 176 p. 2. Yakhontova T.V. English Academic Writing. For Students and Researches. Lviv, 2002. 3. Hyland K. English for Academic Purposes. New York: Routledge, 2006. 4. Norris C.B. Academic writing in English. University of Helsinki, 2013. 5. Swales J.M. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).