Захист магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.121.00.O.019
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Кафедра ПЗ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Захист магістерської кваліфікаційної роботи виконується на завершальному етапі навчання студентів освітньо-наукової програми другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення».
Завдання: ІНТ. Здатність ефективно розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми інноваційного характеру під час професійної діяльності, пов’язаної зі всіма аспектами виробництва програмного забезпечення від початкових стадій створення специфікації до супроводу системи після здачі в експлуатацію. ЗК04. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Результати навчання: РН01. Знати і застосовувати сучасні професійні стандарти і інші нормативно-правові документи з інженерії програмного забезпечення. РН13. Конфігурувати програмне забезпечення, керувати його змінами та розробленням програмної документації на всіх етапах життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота має розв’язувати складну задачу або проблему інженерії програмного забезпечення і передбачати проведення досліджень та/або здійснення інновацій. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації. Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти.
Опис: Пояснювальна записка повинна мати таку структуру: титульний аркуш; завдання на виконання магістерської кваліфікаційної роботи; анотація українською мовою; анотація англійською мовою; реферат українською мовою (якщо планується захист іноземною мовою); реферат іноземною мовою (переклад реферату, якщо планується захист іноземною мовою); зміст; перелік скорочень, символів і спеціальних термінів (за необхідністю); вступ; аналітичний розділ; теоретичний розділ; розділ програмної реалізації; дослідницький розділ; висновки; перелік використаних джерел; додатки.
Методи та критерії оцінювання: Магістерська кваліфікаційна робота допускається до захисту тільки якщо її показник оригінальності становить 70-100% . Магістерська робота захищається публічно. Магістрантові дається до 15 хвилин на розкриття змісту кваліфікаційної роботи, тобто, на доповідь з презентацією та показ відео-ролика, що демонструє роботу розробленого ПЗ. Після цього магістрант відповідає на запитання ДЕК. Запитання можуть стосуватися як суто теми кваліфікаційної роботи, так і мати загальний характер в межах змісту навчальних дисциплін спеціальності. З дозволу голови ДЕК запитання можуть задавати всі присутні на захисті. Коли запитання вичерпані, секретар ДЕК зачитує відгук керівника та оцінку рецензента. Магістрант дає відповідь на зазначені зауваження, і на цьому його захист завершується. Процедура повторюється для всіх студентів, що захищаються в один день, на одному і тому ж засіданні ДЕК. Після доповідей всіх магістрантів в межах одного засідання ДЕК комісія повинна прийняти рішення про їхні оцінки і оголосити їй у той же день. Рішення ДЕК про оцінку знань, виявлених при захисті магістерської кваліфікаційної роботи, а також про присвоєння студентам-випускникам відповідного освітнього рівня (кваліфікації) та видачу дипломів (загального зразка чи з відзнакою), приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії, які брали участь у її засіданні. При однаковій кількості голосів голос голови комісії є вирішальним.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні кваліфікаційної роботи враховують рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки магістранта, а також оцінки керівника та рецензента. Оцінювання захисту кваліфікаційної роботи магістранта відбувається за національною шкалою із переведенням у 100-бальну шкалу, за середнім інтервальним значенням шкали оцінювання в НУ "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Регламент перевірки на академічний плагіат кваліфікаційних робіт студентів, рукописів дисертацій та монографій, рукописів статей, поданих до публікування у періодичних наукових виданнях, в університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2033/reglament-perevirki-na-akademichniy-plagiat.pdf 2. ДСТУ 3008:2015. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання/ Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – Київ: ДП "УкрНДНЦ", 2017. – 31 с. 3. ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання / Нац. стандарт України. – Вид. офіц. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 47 с. 4. Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційних комісій Національного університету “Львівська політехніка” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://lpnu.ua/sites/default/files/2020/pages/2032/svo-0313-pro-atestaciyu-zdobuvachiv-vischoi-osviti-ta-robotu-ekzamenaciynikh-komisiy.pdf. 5. IEEE Std 830-1998. IEEE Recommended Practice for Software Requirements Specifications. – ІЕЕЕ, 1998. – 37 с. IEEE Recommended Practice for Software Design Descriptions, in IEEE Std 1016-1998 , vol., no., pp.1-23, 4 Dec. 1998, doi: 10.1109/IEEESTD.1998.88828. IEEE Standard for Software User Documentation, in IEEE Std 1063-2001 , vol., no., pp.1-24, 20 Dec. 2001, doi: 10.1109/IEEESTD.2001.93368. 6. Методологія та методика наукового дослідження: навчальний посібник / В. О. Вихрущ, Ю. М. Козловський, Л. І. Ковальчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с. 7. Методологія і принципи наукових досліджень: навчальний посібник / Х. С. Соболь, Н. І. Петровська, О. М. Гуняк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 92 с. 8. Комп'ютерні науки та інформаційні технології : матеріали 4-ої Міжнар. наук.-техн. конф. СSIT' 2021, 22–25 вер. 2021, Львів, Україна / Нац. ун-т "Львів. політехніка", Ін-т комп'ют. наук та інформ. технологій – Л., 2021.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).