Мережі наступного покоління
Спеціальність: Комп'ютерні науки (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.122.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Обельовська Квітослава Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, cистемне мислення при виборі, використанні та вдосконаленні мережевих технологій;
• здатність використовувати та впроваджувати сучасні мережеві технології при створенні та модернізації інформаційних технологій різного спрямування
Результати навчання: - знати мережі наступного покоління, методи забезпечення якості сервісу, технології первинних мереж,
- уміння впроваджувати сучасні мережі наступного покоління при розробці інформаційних управляючих систем та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Комп’ютерні мережі
- кореквізити: інноваційні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Концепція мереж наступного покоління (Next Generation Networks, NGN). Архітектура NGN. Методи і засоби забезпечення якості обслуговування (Quality of Services, QoS). Магістральні мережі. Технологія багатопротокольної комутації міток (Multiprotocol label switching, MPLS).
Опис: Концепція мереж наступного покоління (Next Generation Networks, NGN).
Архітектура NGN. Мережі 5G, архітектура.
Методи та засоби забезпечення якості обслуговування (Quality of Services, QoS). Особливості QoS в бездротових мережах.
Первинні мережі. Синхронна цифрова ієрархія (Synchronous Digital Hierarchy, SDH). Мережі нового покоління SDH (NGSDH). Технологія щільного хвилевого мультиплексування (Dense Wavelength Division Multiplexing, DWDM). Оптичні транспортні мережі (Optical Transport Networks, OTN).
Технологія багатопротокольної комутації міток (Multiprotocol label switching, MPLS).
Методи та критерії оцінювання: - екзамен, поточний контроль: контрольна робота, індивідуальне науково-дослідне завдання (презентація та Інтернет-огляд за обраною темою).
Критерії оцінювання результатів навчання: - індивідуальне науково-дослідне завдання- письмово-усна форма (25 балів);
- контрольна робота (10 балів);
- підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (65 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Заїка В.Ф., Варфоломеєва О.Г., Домрачева К.О., Гринкевич Г.О. Телекомунікаційні системи та мережі наступного покоління: навчальний посібник. – Київ: 2019. – 316 с. https://us04web.zoom.us/j/76044578672?pwd=IwYFxkBkUjemKTYSbOrqrv7kSI5L80.1
2. Kurose, James F. Computer networking: a top-down approach / James F. Kurose, Keith W. Ross.—8th ed., 2021.
3. Andrew S. Tanenbaum, Nick Feamster, David Wetherall; (2021). Computer networks, 6th ed., Pearson.
4. Computer Networks with David Wetherall: Video Lectures University of Washington (Washington) By WashingtonVideo Lectures: 92 https://cosmolearning.org/courses/computer-networks-with-david-wetherall/video-lectures/
5. Quality of Service Overview - Cisco https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/ios/12_2/qos/configuration/guide/fqos_c/qcfintro.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).