Інноваційні інформаційні технології

Спеціальність: Комп'ютерні науки (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.122.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Гадьо Ірина Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни та основним результатом навчання є формування системи спеціальних знань і набуття практичних навичок із використання сучасних інформаційних технологій в професійній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти загальні компетентності: 1. ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 2. ЗК 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. 3. ЗК 5. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. 4. ЗК 10. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей 5. ЗК 11. Уміння працювати у міжнародному контексті фахові компетентності: 1. ФК 8. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем. 2. ФК 10. Здатність вибирати і використовувати відповідні моделі процесів і програмне середовище для проектів, пов’язаних з традиційними програмними продуктами, а також новими сферами застосування.
Результати навчання: РН 1. ЗН 1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих сиcтемах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення т розвитку. РН 2. ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій РН 3. ЗН 4.Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. РН 4. ЗН 6. Отримання знань, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі при розробленні інформаційно-управляючих систем та технологій. РН 5. ЗН 12. Набуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 122 «Комп’ютерні науки», масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати та проводити дослідження з тематики інформаційно-управляючих систем та технологій, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності. РН 6. УМ. 5. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. РН 7. УМ. 7. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях РН 8. УМ. 8. Застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації РН 9. УМ. 12 Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. РН 10. АіВ2 Здатність усвідомлювати відповідальність за розвиток професійних знань і практичних навичок, необхідність навчання протягом всього життя
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються принципи та прийоми, пов’язані із застосуванням сучасних інформаційних систем і технологій; актуальними проблемами в даній сфері та тенденціями її розвитку.
Опис: Вступ. Інструментарій інформаційної технологій. Особливості нових інформаційних технологій. Проблеми використання інформаційних технологій. Технологія IoT. Smarter Devices. Smart Factory - розумне виробництво. Розумний та безпечний будинок.Smart city. Smart Grid. Machine Learning та штучний інтелект. Віртуальна реальність, доповнена реальність та розширена реальність. Технології обробки великих даних (Big Data). Знайомство з технологією edge computing. Порівняння технологій edge computing, cloud computing, fog computing та IoT.
Методи та критерії оцінювання: Усні та письмові опитування в процесі виконання і захисту лабораторних робіт, екзамен, тестування у віртуальному навчальному середовищі
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з курсу "Інноваційні інформаційні технології ". 2. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 620 с. 3. Технології інтернету речей. Навчальний посібник: навч. посіб. для студ. спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології», спеціалізація «Інформаційне забезпечення робототехнічних систем» / Б. Ю. Жураковський, І.О. Зенів; КПІ ім. Ігоря Сікорського. –Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 271 с. 4. Басюк Т. М. Основи інформаційних технологій : навч. посібник / Т. М. Басюк, Н. О. Думанський, О. В. Пасічник. – 2-ге вид. – Львів : Новий Світ – 2021. – 390 с. 5. INTERNET OF THINGS NEWS / [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.theinternetofthings.eu/IoT
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерні науки (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.122.00.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Гадьо Ірина Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни та основним результатом навчання є формування системи спеціальних знань і набуття практичних навичок із використання сучасних інформаційних технологій в професійній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти загальні компетентності: 1. ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 2. ЗК 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. 3. ЗК 5. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. 4. ЗК 10. Знання та розуміння предметної області та її фахових особливостей 5. ЗК 11. Уміння працювати у міжнародному контексті фахові компетентності: 1. ФК 8. Здатність формулювати раціональні та ефективні за вартістю і часом рішення з використанням методів та засобів інформаційних технологій при проектуванні інформаційних систем. 2. ФК 10. Здатність вибирати і використовувати відповідні моделі процесів і програмне середовище для проектів, пов’язаних з традиційними програмними продуктами, а також новими сферами застосування.
Результати навчання: РН 1. ЗН 1. Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих сиcтемах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення т розвитку. РН 2. ЗН 2. Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій РН 3. ЗН 4.Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. РН 4. ЗН 6. Отримання знань, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі при розробленні інформаційно-управляючих систем та технологій. РН 5. ЗН 12. Набуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 122 «Комп’ютерні науки», масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати та проводити дослідження з тематики інформаційно-управляючих систем та технологій, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності. РН 6. УМ. 5. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. РН 7. УМ. 7. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях РН 8. УМ. 8. Застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації РН 9. УМ. 12 Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. РН 10. АіВ2 Здатність усвідомлювати відповідальність за розвиток професійних знань і практичних навичок, необхідність навчання протягом всього життя
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота – це самостійне навчально-наукове дослідження студента. Метою виконання курсової роботи є систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних і практичних знань, отриманих при вивченні дисципліни «Інноваційні інформаційні технології», формування навичок застосування цих знань під час розв’язання конкретних задач. Курсова робота має представляти закінчену розробку, бути актуальною, мати новизну, сприяти творчому пошуку нових рішень.
Опис: Курсова робота є індивідуальним завданням з дисципліни “Інноваційні інформаційні технології” і готується до захисту в завершальний період теоретичного навчання. Курсова робота повинна бути підготовлена до захисту в термін, встановлюваний викладачем. До захисту курсової роботи представляється пояснювальна записка. Зміст курсової роботи з дисципліни "Інноваційні інформаційні технології" повинен чітко відображати основні аспекти роботи, включаючи тему дослідження, методологію, використані інструменти та отримані результати. Пояснювальна записка включає такі компоненти: титульний лист, завдання на курсову роботу, зміст, що включає найменування всіх розділів і пунктів із зазначенням номерів сторінок, введення, в якому вказуються мета і завдання курсової роботи; теоретичну частину, в якій описуються теоретичні відомості за темою роботи; практична частина. В кінці пояснювальної записки представляється висновок за результатами роботи.
Методи та критерії оцінювання: Процес виконання роботи: Оцінка відповідальності та систематичності у виконанні роботи, використання ресурсів та вчасність здачі етапів (75%) Публічна захист: оцінка якості захисту курсової роботи, включаючи якість відповідей на питання, вміння захищати свої дослідження та висловлювати свою точку зору (25%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсового проекту (роботи) оцінюється за такими критеріями: • відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; • самостійність розв’язання поставленої задачі; • наявність елементів науково-дослідного характеру; • використання комп’ютерних технологій; • оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами конструкторської та технологічної документації, ДСТУ 3008-95.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з курсу "Інноваційні інформаційні технології ". 2. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 620 с. 3. Технології інтернету речей. Навчальний посібник: навч. посіб. для студ. спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології», спеціалізація «Інформаційне забезпечення робототехнічних систем» / Б. Ю. Жураковський, І.О. Зенів; КПІ ім. Ігоря Сікорського. –Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 271 с. 4. Басюк Т. М. Основи інформаційних технологій : навч. посібник / Т. М. Басюк, Н. О. Думанський, О. В. Пасічник. – 2-ге вид. – Львів : Новий Світ – 2021. – 390 с. 5. INTERNET OF THINGS NEWS / [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.theinternetofthings.eu/IoT
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).