Технології вебпрограмування

Спеціальність: Комп'ютерні науки (Системи штучного інтелекту)
Код дисципліни: 6.122.13.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Гасько Р.Т.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна “Веб Технології та Веб Дизайн” має за мету навчити сучасних технологій веб розробки з акцентом на створення адаптивних веб-застосунків мовою JavaScript з використанням HTML/CSS, спеціалізованих бібліотек, фреймворків та інструментів для роботи у веб-браузері, включає методології інженерної практики та експертів галузі станом на поточний момент з врахуванням трендів та є логічним продовження курсу “Прикладне програмування”, в якому викладались серверні технології з REST API на основі Python/Django.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності (ЗК) ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК6. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК9. Здатність працювати в команді. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних фахові компетентності (ФК): ФК3. Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем. ФК8. Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління. ФК9. Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, знань і сховища даних, виконувати розподілену обробку великих наборів даних на кластерах стандартних серверів для забезпечення обчислювальних потреб користувачів, у тому числі на хмарних сервісах. ФК12. Здатність забезпечити організацію обчислювальних процесів в інформаційних системах різного призначення з урахуванням архітектури, конфігурування, показників результативності функціонування операційних систем і системного програмного забезпечення.
Результати навчання: знання (ЗН): здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності: методів та засобів сучасних інформаційних технологій, принципів і методів побудови та застосування комп’ютерних мереж, принципів web-технологій та методів і засобів їх використання для вирішення задач спеціальності; уміння (УМ): ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових; поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритмізація та програмування Організація баз даних та знань Командна робота та презентаційні навички Проектування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: На сьогоднішній день Всесвітню Павутину використовує мільйони людей. Вона дає широкі можливості: від перевірки прогнозу погоди до здійснення складних фінансових операцій. Оволодіння даним предметом дасть можливість студенту зрозуміти принципи роботи Всесвітньої павутини та створювати власні адаптивні веб-додатки і веб-сайти. Навчальна дисципліна є інструментальною основою для виконання аналітичної частини подальших дисциплін, а також курсових робіт.
Опис: Архітектура Веб. Адаптивний дизайн. Основи верстки. HTML та CSS Огляд мови JavaScript. ES6. В 3-х частинах Основи фреймворку #1 (Angular) Основи фреймворку #2 (React) Об’єктні моделі документа та бровзера. DOM / BOM Основи взаємодії клієнт-сервер. Server calls Основи тестування для веб. Testing Професійна робота з JavaScript. JS under the hood Інстументи веб розробника. Tools Векторна та об’ємна графіка у веб. Canvas & WebGL Використання ШІ у веб технологіях. Regexp & AI/ML
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та практичних робіт та їх захист. 2. Написання контрольних робіт. 3. Написання розрахунково-графічної роботи 4. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота, Практична робота, Розрахунково-графічна робота - 40 балів Іспит, Усна компонента - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій. 2. Робоча програма. 3. Гасько Р.Т. Веб Технології та Веб Дизайн: Методична праця електронний навчально-методичний комплекс для студентів спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua 4. MOOC “Full-Stack Web Development with React Specialization” // The Hong Kong University of Science and Technology. https://www.coursera.org/specializations/full-stack-react 5. MOOC “Full Stack Web and Multiplatform Mobile App Development Specialization” // The Hong Kong University of Science and Technology. https://www.coursera.org/specializations/full-stack-mobile-app-development
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).