Захист інформації
Спеціальність: Комп'ютерні науки (Системи штучного інтелекту)
Код дисципліни: 6.122.13.O.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Яковина В.С.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові компетентності:
здатність застосовувати знання методів збору, обробки, аналізу, систематизації та зберігання науково-технічної інформації.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати знання основних загроз безпеки інформації, сервісів та механізмів захисту.
2. Здатність продемонструвати знання принципів побудови блочних шифрів та криптосистем з відкритим ключем.
3. Здатність продемонструвати знання сучасних алгоритмів симетричного та асиметричного шифрування, хешування та цифрового підпису.
4. Забезпечувати захищеність програм і даних від несанкціонованих дій.
5. Адекватно обирати криптографічний алгоритм у відповідності до поставлених задач захисту інформації.
6. Програмно реалізовувати основні криптографічні алгоритми – шифрування, генерування псевдовипадкових чисел, хешування, цифрового підпису.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації, Комп’ютерні мережі, Організація баз даних та знань
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Технології захисту інформації» є складовою циклу професійної підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 122 «Комп’ютерні науки». Пропонований навчальний курс забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до області інформаційної безпеки, зокрема сервісів та механізмів захисту інформації, алгоритмів симетричного та асиметричного шифрування, хешування та цифрового підпису, навичок вибору засобів захисту інформації у відповідності до поставлених вимог, а також програмно реалізовувати основні криптографічні алгоритми.
Опис: 1. Вступ
2. Традиційне шифрування
3. Генерування випадкових чисел
4. Криптографія з відкритим ключем
5. Аутентифікація повідомлень і функції хешування
6. Цифрові підписи та протоколи аутентифікації
7. Основи безпеки комп’ютерних мереж
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та практичних робіт та їх захист.
2. Написання контрольних робіт.
3. Написання розрахунково-графічної роботи
4. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота, Практична робота, Розрахунково-графічна робота - 40 балів
Іспит, Усна компонента - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сенів М. М., Яковина В. С. Безпека програм та даних: навч. посіб. .– Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2015.– 256 с.
2. Бобало Ю. Я., Горбатий І. В., Кіселичник М. Д. та ін. Інформаційна безпека: навч. посіб. / за заг. ред. Ю. Я. Бобала, І. В. Горбатого.– Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2019.– 573 c.
3. Яковина В.С., Федасюк Д.В. Основи безпеки комп'ютерних мереж: навчальний посібник / за ред. Д.В. Федасюка. – Львів: НВФ "Укр. технології", 2008. – 396 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).