Web-технології та Web-дизайн

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.00.O.016
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н, Лозицький Олександр Анатолійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю «Інтелектуальні інформаційні технології» та підготувати студентів для подальшого навчання за обраною спеціалізацією. Метою викладення даної дисципліни є ознайомлення студентів з методологіями та основними концепціями веб-технологій, вивчення та засвоєння базових механізмів реалізації основних алгоритмів на ПК, надання практичних навиків створення веб-сайтів. До складу курсу входять: цикл лекцій з web-технологій, цикл лабораторних робіт по їх застосуванню, що являється практичною реалізацією процесу проектування та створення веб-сайту згідно із вимогами спеціальності «Інтелектуальні інформаційні технології».
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми системного аналізу у професійній діяльності або в процесі навчання, що передбачають застосування теоретичних положень та методів системного аналізу та інформаційних технологій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. К03. Здатність планувати і управляти часом. К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. К05. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово. К06. Здатність спілкуватися іноземною мовою. К14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. К15. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. К16. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: К18. Здатність використовувати системний аналіз як сучасну міждисциплінарну методологію, що базується на прикладних математичних методах та сучасних інформаційних технологіях і орієнтована на вирішення задач аналізу і синтезу технічних, економічних, соціальних, екологічних та інших складних систем. К23. Здатність до комп’ютерної реалізації математичних моделей реальних систем і процесів; проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, інтелектуального аналізу даних. К24. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології для комп’ютерної реалізації математичних моделей та прогнозування поведінки конкретних систем а саме: об’єктно-орієнтований підхід при проектуванні складних систем різної природи, прикладні математичні пакети, застосування баз даних і знань. К25. Здатність організовувати роботу з аналізу та проектування складних систем, створення відповідних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним: • виконувати постановку задач проектування веб-систем • застосовувати методи та алгоритми проектування та оптимізації веб-технологій • здійснювати процедури адміністрування веб-сайтів • здійснювати процедури внутрішньої та зовнішньої оптимізації веб-сайтів • створювати інтелектуальні системи на основі сучасних веб-технологій ПР08. Володіти сучасними методами розробки програм і програмних комплексів та прии?няття оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операціи? ПР13. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними і знаннями в комп’ютерних системах і мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Системне програмування • Об’єктно-орієнтоване програмування • Web-програмування • Організація баз даних та знань • Методи штучного інтелекту
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення даної дисципліни досліджуються основні способи та методи, які застосовуються при проектуванні та розробці веб-сайтів. Викладаються теоретичні основи процесу проектування веб-сайтів різних типів; розглядається основні поняття та життєвий цикл сайту й описуються методи і засоби комп’ютерного моделювання; досліджуються основні компоненти технології створення веб-сайтів різної складності.
Опис: Значення та напрямки розвитку web-технологій. WWW. Класифікація сайтів. Сучасний стан галузі веб-розробки та перспективи розвитку. Основні терміни та поняття веб-розробки Базові означення та принципи відображення інформації у веб-середовищі. Структура веб-сайту. Поняття тегу, їх властивості і типи. Особливості застосування каскадних таблиць стилів у веб-розробці Поняття CSS. Особливості стилізації елементів у веб-середовищі. Способи підключення та особливості застосування стилів до різних елементів веб-сторінки. Основні принципи та особливості верстки графічного макету веб-сайту Огляд та вибір середовища для створення графічного макету веб-сайту (layout). Адаптивність веб-сайту до мобільних пристроїв Принципи та підходи UI/UX. Основні методи та засоби адаптації різнотипних елементів та груп елементів веб-сторінки до різних розмірів екрану. Інтерактивні елементи веб-сайту Принципи побудови та стилізації інтерактивних елементів на веб-сторінці. Мультимедіа, анімація, таблиці та веб-форми. Розробка меню веб-сайту Принципи та особливості створення меню сайту. Типи меню. Адаптація меню для різних розмірів екрану. Розміщення сайту в мережі Інтернет. Github Поняття домену та хостингу. Основні способи та особливості розміщення проекту в мережі інтернет. Основні протоколи передачі даних. Особливості внутрішньої SEO оптимізації. Особливості зовнішньої SEO оптимізації.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзаменаційний контроль): тестування (50%), усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Vysotska V. Internet systems design and development based on Web Mining and NLP: монографія / V. Vysotska. – Saarbrucken: LAP Lambert Academic Publishing, 2018. – 316 c. • Биков В. Ю. Хмарна комп'ютерно-технологічна платформа відкритої освіти та відповідний розвиток організаційно-технологічної будови ІТ-підрозділів навчальних закладів [Електронний ресурс] / В. Ю. Биков // Теория и практика управления социальными системами. – 2013. – № 1. – Режим доступу: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/ Науко-ва_періодика/Tipuss/ 2013_1/Byk.pdf. • Воронкін О. С. «Хмарні» обчислення як основа формування персональних навчальних середовищ / О. С. Воронкін // Збірник наукових праць: матеріали другої міжнародної науково-практичної конференції FOSS Lviv 2012, Львів, 26–28 квітня 2012 р. – Львів, 2012. – С. 143–146. • Биков В. Ю. Хмарні технології, ІКТ-аутсорсинг і нові функції ІКТ підрозділів освітніх і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 8–23. • Палеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес : підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань — К.: Вид-во Ліра-К. 2015.- 492 с. • Сейдаметова З.С., Аблялимова Э.И., Меджитова Л.М., Сейтвелиева С.Н., Темненко В.А. Облачные технологии и образование: под общ. ред. З.С. Сейдаметовой. – Симферополь: «ДИАЙПИ», 2012.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).