Методи оперативного аналізу даних

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Марковець О.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування системи теоретичних і практичних знань щодо застосування методів та інструментів системного підходу до розв’язання завдань, а також здійснення системного аналізу інформаційних процесів.
Завдання: Здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі консолідації даних і знань, формувати вимоги відповідності інформаційної системи технічному завданню
Результати навчання: Здатність володіти методами оперативної аналітичної обробки агатовимірних даних (збір, зберігання, аналіз) для динамічного багатовимірного аналізу консолідованих даних підприємства, направленого на підтримку аналітичних та навігаційних видів діяльності користувача, аналізу діяльності корпорації та прогнозування майбутнього стану з метою підтримки ухвалення управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сховища даних Бізнес-аналіз інформаційних процесів Проектування інформаційних систем Адміністрування баз даних Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає освоїти системний підхід при розв’язанні проблем інформаційної діяльності. В процесі вивчення дисципліни студенти дізнаються: методи та інструменти для здійснення системного аналізу; як застосовувати метод мозкового штурму та розроблення сценаріїв; як будувати дерево цілей; як будувати інформаційну модель, що таке діаграма «Сутність-зв’язок» (ERD); як будувати функціональну модель, що таке діаграма потоків даних (DFD).
Опис: Принципи системного підходу Декомпозиція. Поняття елементу, функції, структури Класифікація та властивості систем Моделювання в системному аналізі Системний аналіз організацій Системний аналіз в управлінні Мозковий штурм
Методи та критерії оцінювання: Семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК) та виконання контрольного заходу (КЗ).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів, екзамен - 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Кравець Р. Інформаційні технології організації бізнесу : навч. посібник / Р. Кравець, Ю. Сєров, О. Марковець. – Л. : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 228 с. 2. Жежнич П. Технології інформаційного менеджменту : навч. посібник / П. Жежнич. – Л. :Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 260 с. 3. Дивак М. Системний аналіз : метод. посібник / М.П. Дивак. – Тернопіль, 2004. 4. Сорока К. Основи теорії систем і системного аналізу : навч. посібник / К.О. Сорока. – ХНАМГ, 2004. – 291 с. 5. Шарапов О. Системний аналіз : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / О.Д. Шапаров, В.Д. Дербенцев, Д.Є. Семьонов. К. – КНЕУ, 2003. –154 с. 6. Верес О. Технології підтримання прийняття рішень : навч. посіб. / О. Верес. – Л. : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Методи оперативного аналізу даних (курсова робота)

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.02.E.061
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Марковець О.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування системи теоретичних і практичних знань щодо застосування методів та інструментів системного підходу до розв’язання завдань, а також здійснення системного аналізу інформаційних процесів.
Завдання: Здатність ефективно проводити системний аналіз, здійснювати вибір концептуальної моделі середовища інформаційної системи на основі консолідації даних і знань, формувати вимоги відповідності інформаційної системи технічному завданню
Результати навчання: Здатність володіти методами оперативної аналітичної обробки агатовимірних даних (збір, зберігання, аналіз) для динамічного багатовимірного аналізу консолідованих даних підприємства, направленого на підтримку аналітичних та навігаційних видів діяльності користувача, аналізу діяльності корпорації та прогнозування майбутнього стану з метою підтримки ухвалення управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сховища даних Бізнес-аналіз інформаційних процесів Проектування інформаційних систем Адміністрування баз даних Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає освоїти системний підхід при розв’язанні проблем інформаційної діяльності. В процесі вивчення дисципліни студенти дізнаються: методи та інструменти для здійснення системного аналізу; як застосовувати метод мозкового штурму та розроблення сценаріїв; як будувати дерево цілей; як будувати інформаційну модель, що таке діаграма «Сутність-зв’язок» (ERD); як будувати функціональну модель, що таке діаграма потоків даних (DFD).
Опис: Принципи системного підходу Декомпозиція. Поняття елементу, функції, структури Класифікація та властивості систем Моделювання в системному аналізі Системний аналіз організацій Системний аналіз в управлінні Мозковий штурм
Методи та критерії оцінювання: Індивідуальне консультування; аналіз пояснювальної записки курсової роботи; рівень захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Кравець Р. Інформаційні технології організації бізнесу : навч. посібник / Р. Кравець, Ю. Сєров, О. Марковець. – Л. : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 228 с. 2. Жежнич П. Технології інформаційного менеджменту : навч. посібник / П. Жежнич. – Л. :Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 260 с. 3. Дивак М. Системний аналіз : метод. посібник / М.П. Дивак. – Тернопіль, 2004. 4. Сорока К. Основи теорії систем і системного аналізу : навч. посібник / К.О. Сорока. – ХНАМГ, 2004. – 291 с. 5. Шарапов О. Системний аналіз : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / О.Д. Шапаров, В.Д. Дербенцев, Д.Є. Семьонов. К. – КНЕУ, 2003. –154 с. 6. Верес О. Технології підтримання прийняття рішень : навч. посіб. / О. Верес. – Л. : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).