Технології консолідації даних

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.02.E.062
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Заяць М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інтегрованих ресурсів та проведення інтеграції даних з різних джерел
Завдання: • володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інтегрованих ресурсів та проведення інтеграції даних з різних джерел; • здатність формувати теоретичні та практичні рішення із створення та наповнення сховищ даних із декількох джерел консолідації; • здатність використовувати знання та навички при написанні сценаріїв з передбаченням контролю непротиріччя даних; • практичне застосовування знань при сегментації даних із використанням кластеризацї об’єктів та інтерпретації карт Кохонена.
Результати навчання: ПР 2.4. Здатність продемонструвати базові знання технологій консолідації даних (процес ETL (extraction, transformation, loading)) для розв’язку завдання отримання даних з різнотипних джерел, їхнього перетворення до вигляду, придатного для зберігання в певній структурі, а також завантаження до відповідної бази або сховища даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології розподілених систем та паралельних обчислень • Інтелектуальний аналіз даних • Методи та засоби інженерії даних та знань • Технології проектування систем бізнес-логіки
Короткий зміст навчальної програми: • здатність формувати теоретичні та практичні рішення із створення та наповнення сховищ даних із декількох джерел консолідації; • здатність використовувати знання та навички при написанні сценаріїв з передбаченням контролю непротиріччя даних; • практичне застосовування знань при сегментації даних із використанням кластеризацї об’єктів та інтерпретації карт Кохонена.
Опис: Інтеграція даних, як етап інженерного проектування. Передумови виникнення інтеграції та основні системи. Задачі інтеграції даних та основні архітектури побудови. Технології та методи інтеграції даних: глобальний (GAV) та локальний (LAV) методи. Підходи до інтеграції даних (консолідація, федералізація, поширення, гібридна та сервісна). Технологія ETL. Технології EII (Enterprise Information Integration) та EAI (Enterprise Application Integration). Business Process Integration (BPI), Application Integration, Data Integration, Standards of Integration. Технологія ECM (Enterprise Content Managemen). Компоненти ECM-рішення (Integrated Document Management (IDM), Web Content Management (WCM), Records Management (RM), Business Process Management (BPM), Workflow Collaboration, Knowledge Management (KM), Digital Asset Management (DAM). Інтеграція інформаційних систем підприємства. Сервіс-орієнтована архітектура інформаційної системи. Варіанти інтеграційних рішень: на рівні даних, на рівні фізичних і програмних інтерфейсів. Засоби інтеграції даних. Інтеграція застосувань на платформах J2EE і MS.NET. Інтеграція з допомогою IBM WebSphere та Oracle Data Integrator
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (100%, захист курсової роботи): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дюваль М. Непрерывная интеграция / М.: Дюваль – М.:Вильямс, 2008. – 240 с. 2. Спирли Э. Корпоративные хранилища данных. Планирование, разработка и реализация / Эрик Спирли – М.: Вильямс, 2008. - 400 с. 3. Браун К. Создание корпоративных Java-приложений для IBM WebSphere / К. Браун, Г. Крейг, Г. Хэстер – M.: КУДИЦ-Образ, 2005. – 860 с. 4. Loshin D. ETL (Extract, Transform, Load) // Business Intelligence. Morgan Kaufmann, 2012. – 400 p. – ISBN 978-0-12-385890-0
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технології консолідації даних (курсова робота)

Спеціальність: Системний аналіз
Код дисципліни: 6.124.02.E.064
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Заяць М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інтегрованих ресурсів та проведення інтеграції даних з різних джерел
Завдання: • володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інтегрованих ресурсів та проведення інтеграції даних з різних джерел; • здатність формувати теоретичні та практичні рішення із створення та наповнення сховищ даних із декількох джерел консолідації; • здатність використовувати знання та навички при написанні сценаріїв з передбаченням контролю непротиріччя даних; • практичне застосовування знань при сегментації даних із використанням кластеризацї об’єктів та інтерпретації карт Кохонена.
Результати навчання: ПР 2.4. Здатність продемонструвати базові знання технологій консолідації даних (процес ETL (extraction, transformation, loading)) для розв’язку завдання отримання даних з різнотипних джерел, їхнього перетворення до вигляду, придатного для зберігання в певній структурі, а також завантаження до відповідної бази або сховища даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології розподілених систем та паралельних обчислень • Інтелектуальний аналіз даних • Методи та засоби інженерії даних та знань • Технології проектування систем бізнес-логіки
Короткий зміст навчальної програми: • здатність формувати теоретичні та практичні рішення із створення та наповнення сховищ даних із декількох джерел консолідації; • здатність використовувати знання та навички при написанні сценаріїв з передбаченням контролю непротиріччя даних; • практичне застосовування знань при сегментації даних із використанням кластеризацї об’єктів та інтерпретації карт Кохонена.
Опис: Інтеграція даних, як етап інженерного проектування. Передумови виникнення інтеграції та основні системи. Задачі інтеграції даних та основні архітектури побудови. Технології та методи інтеграції даних: глобальний (GAV) та локальний (LAV) методи. Підходи до інтеграції даних (консолідація, федералізація, поширення, гібридна та сервісна). Технологія ETL. Технології EII (Enterprise Information Integration) та EAI (Enterprise Application Integration). Business Process Integration (BPI), Application Integration, Data Integration, Standards of Integration. Технологія ECM (Enterprise Content Managemen). Компоненти ECM-рішення (Integrated Document Management (IDM), Web Content Management (WCM), Records Management (RM), Business Process Management (BPM), Workflow Collaboration, Knowledge Management (KM), Digital Asset Management (DAM). Інтеграція інформаційних систем підприємства. Сервіс-орієнтована архітектура інформаційної системи. Варіанти інтеграційних рішень: на рівні даних, на рівні фізичних і програмних інтерфейсів. Засоби інтеграції даних. Інтеграція застосувань на платформах J2EE і MS.NET. Інтеграція з допомогою IBM WebSphere та Oracle Data Integrator
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі тестових запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Підсумковий контроль (100%, захист курсової роботи): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дюваль М. Непрерывная интеграция / М.: Дюваль – М.:Вильямс, 2008. – 240 с. 2. Спирли Э. Корпоративные хранилища данных. Планирование, разработка и реализация / Эрик Спирли – М.: Вильямс, 2008. - 400 с. 3. Браун К. Создание корпоративных Java-приложений для IBM WebSphere / К. Браун, Г. Крейг, Г. Хэстер – M.: КУДИЦ-Образ, 2005. – 860 с. 4. Loshin D. ETL (Extract, Transform, Load) // Business Intelligence. Morgan Kaufmann, 2012. – 400 p. – ISBN 978-0-12-385890-0
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).