Комп'ютерна лексикографія

Спеціальність: Прикладна лінгвістика
Код дисципліни: 7.035.10.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна

Комп'ютерна лексикографія (курсова робота)

Спеціальність: Прикладна лінгвістика
Код дисципліни: 7.035.10.O.007
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: к. філол. н., доцент Таран Оксана Сергіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • здатність використовувати основні технології, орієнтовані на опрацювання природномовної інформації, розробляти мовні технології та нові методи розв’язання практичних завдань у галузі використання мови; • уміння виконувати автоматичне опрацювання природної мови: аналіз, синтез, розпізнавання звукового мовного коду, морфологічний і синтаксичний аналіз тексту; • уміння створювати електронні мовні ресурси (словники, лінгвістичні бази даних, зокрема, для систем машинного перекладу); • здатність і вміння виконувати наукові дослідження у галузі прикладної лінгвістики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерна лінгвістика Загальне мовознавство Комп’ютерна лексикографія.
Короткий зміст навчальної програми: Програма передбачає упровадження математичних методів у дослідження й опис мовних процесів для їх моделювання, формалізації і алгоритмізації та використання лінгвістичних і математичних методів у розробленні комп’ютерних інформаційних та інтелектуальних систем з автоматичного опрацювання мовної інформації. Загальна характеристика курсової роботи. Оформлення роботи. Правила оформлення списку використаних джерел. Підготовка до захисту та захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: виконання та захист курсової роботи (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Демська О. Вступ до лексикографії: навч. посібник. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2010. 2. Кульчицький І.М. Комп’ютерно-технологічні аспекти створення сучасних лексикографічних систем. К., 2002. 3. Nielsen S., Tarp S. Lexicography in the 21st Century. Philadelphia: John Benjamins Publishing, 2009.