Технології управління ІТ-проєктами

Спеціальність: Управління ІТ проектами
Код дисципліни: 7.126.03.O.004
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.е.н., доц. Катренко Анатолій Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: уміти здійснити змістовну постановку задачі описання IT проекту та його структури, реалізувати розроблену модель за допомогою наявних інструментальних засобів здійснювати контроль
Завдання: Основи системного аналізу • Методи оптимізації та дослідження операцій
Результати навчання: • математичні моделі та методи управління IT проектами, сучасний стан інструментальних засобів та методологію застосування їх на практиці; • уміти здійснити змістовну постановку задачі описання IT проекту та його структури, реалізувати розроблену модель за допомогою наявних інструментальних засобів здійснювати контроль, аналіз та оперативне управління ходом IT проекту та перерозподіл призначених ресурсів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи системного аналізу • Методи оптимізації та дослідження операцій
Короткий зміст навчальної програми: Цикл життя IT проекту та його організація. Учасники IT проекту. Процеси управління проектом та групи процесів. Графічне відображення процесу управління проектом. Діаграми залежностей між процесами. Основні документи IT проекту. Області знань з управління проектами. Управління змістом IT проекту. Управління термінами IT проекту. Оцінювання ресурсів та тривалості операцій. Розроблення та управління розкладом виконання робіт (календарним планом). Планування якості. Процес забезпечення якості та її контролю. Керування людськими ресурсами IT проекту. Управління комунікаціями ІТ-проекту. Математичні моделі управління IT проектами. Управління проектами зі створення інформаційних систем
Опис: Діаграми залежностей між процесами. Основні документи IT проекту. Області знань з управління проектами. Управління змістом IT проекту. Управління термінами IT проекту. Оцінювання ресурсів та тривалості операцій. Розроблення та управління розкладом виконання робіт (календарним планом). Планування якості.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Катренко А.В. Управління ІТ проектами./ А.В. Катренко. – Львів: Новий світ – 2000, 2013. – 550с.. 2. Вольфсон Б. Л. Гибкое управление проектами и продуктами./ Б. Л. Вольфсон – Боб Нельсон – 2016 – 144с. 3. Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)—Fifth Edition – Project Management Institute – 2013, 589с. 4. Derby Е. Agile Retrospectives: Making Good Teams Great./ Esther Derby Diana Larsen, Ken Schwaber – Pragmatic Booksh – 2006. – 200с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технології управління ІТ-проєктами (курсова робота)

Спеціальність: Управління ІТ проектами
Код дисципліни: 7.126.03.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.е.н., доц. Катренко Анатолій Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: уміти здійснити змістовну постановку задачі описання IT проекту та його структури, реалізувати розроблену модель за допомогою наявних інструментальних засобів здійснювати контроль
Завдання: Основи системного аналізу • Методи оптимізації та дослідження операцій
Результати навчання: • математичні моделі та методи управління IT проектами, сучасний стан інструментальних засобів та методологію застосування їх на практиці; • уміти здійснити змістовну постановку задачі описання IT проекту та його структури, реалізувати розроблену модель за допомогою наявних інструментальних засобів здійснювати контроль, аналіз та оперативне управління ходом IT проекту та перерозподіл призначених ресурсів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи системного аналізу • Методи оптимізації та дослідження операцій
Короткий зміст навчальної програми: Цикл життя IT проекту та його організація. Учасники IT проекту. Процеси управління проектом та групи процесів. Графічне відображення процесу управління проектом. Діаграми залежностей між процесами. Основні документи IT проекту. Області знань з управління проектами. Управління змістом IT проекту. Управління термінами IT проекту. Оцінювання ресурсів та тривалості операцій. Розроблення та управління розкладом виконання робіт (календарним планом). Планування якості. Процес забезпечення якості та її контролю. Керування людськими ресурсами IT проекту. Управління комунікаціями ІТ-проекту. Математичні моделі управління IT проектами. Управління проектами зі створення інформаційних систем
Опис: Діаграми залежностей між процесами. Основні документи IT проекту. Області знань з управління проектами. Управління змістом IT проекту. Управління термінами IT проекту. Оцінювання ресурсів та тривалості операцій. Розроблення та управління розкладом виконання робіт (календарним планом). Планування якості.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Катренко А.В. Управління ІТ проектами./ А.В. Катренко. – Львів: Новий світ – 2000, 2013. – 550с.. 2. Вольфсон Б. Л. Гибкое управление проектами и продуктами./ Б. Л. Вольфсон – Боб Нельсон – 2016 – 144с. 3. Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)—Fifth Edition – Project Management Institute – 2013, 589с. 4. Derby Е. Agile Retrospectives: Making Good Teams Great./ Esther Derby Diana Larsen, Ken Schwaber – Pragmatic Booksh – 2006. – 200с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).