Історія державності та культури України
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Стасюк І.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: УМ 7. Уміти поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
УМ 8. Уміти виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
УМ 9. Уміти оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Іноземна мова за професійним спрямуванням. Ч.1.
Українська мова за професійним спрямуванням.
Філософія.
Іноземна мова за професійним спрямуванням. Ч.2.
Короткий зміст навчальної програми: Територія, склад та ідентичність населення українських земель в історичній ретроспективі
Ґенеза українського державотворення у Середньовіччі і Ранньомодерний час
Суперечливі питання українського державотворення.
Людина і спротив тоталітарним режимам у ХХ ст.
Українські землі як частина європейського полікультурного простору в Х-ХІХ ст.
Культурні процеси на українських землях в новітню добу.
Символічний простір міста та його культура.
Історія науки і технічної освіти на українських землях.
Методи та критерії оцінювання: доповідь 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
рецензування, опонування 3 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– вміння опонувати та рецензувати;
– вміння аргументувати власні судження та висновки під час наукової дискусії.
доповнення 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
письмова відповідь під час аудиторної самостійної роботи 5 – правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність знань;
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– сформованість загально-навчальних та предметних умінь і навичок – вміння інтегрувати та синтезувати знання з окремих змістовних модулів та тем
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами, процесами;
– рівень осмисленості знань – вміння формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
експрес –опитування 0,5 – коротка правильна відповідь без додаткової аргументації.
Індивідуальне завдання на тему: «Історія моєї родини на тлі культурно-історичних
процесів ХХ –початку ХХІ ст.» 10 1) Повнота викладу – актуальність, інформативна новизна; охоплення аналізом більше трьох поколінь своєї родини (по батьківській чи материнській лінії), відстеження змін кожного покоління, ідентичності, досвіду, цінностей, способів прийняття рішень родинної ваги; що саме і
чому мало формуючий вплив на Ваше покоління, завдяки чому Ви відрізняєтесь від своїх батьків (вага в оцінці завдання – 2 балів).
2) Аналіз – глибина, переконливість та послідовність аргументів, вміння правильно аналізувати і порівнювати факти, в яких Ваші родинні історії накладаються на події в історії свого народу (вага в оцінці завдання – 2 балів).
3) Стиль викладу – текст має бути авторським, автентичним, без елементів плагіату та копіювання чужих текстів. Необхідно добре сформулювати дослідницькі питання, факти подати у вигляді живої, цікавої, логічної розповіді. Зробити короткий і чіткий підсумок (вага в оцінці завдання – 3 балів).
4) Джерельна база – спробуйте залучити до написання, як більше джерельного матеріалу. Йдеться, як про усну бесіду з родичами та знайомими, так і про писемні джерела (листи, щоденники, спогади, свідоцтва про народження, шлюб, фото матеріали, документи про якусь діяльність – трудова книжка, членський квиток якоїсь організації, військовий квиток, документи про призначення на роботу, посаду, газети де висвітлено діяльність родичів тощо). Також можете користуватись книгами з історії рідного села, містечка чи міста, де можливо є згадки про представників Вашої родини (вага в оцінці завдання – 3 балів).
Рекомендована література: Базова
1. Бєсов Л.М. Історія науки і техніки. 3-є вид., переробл. і доп. – Харків: НТУ «ХПІ», 2004.
2. Вербицька П.В та ін. Історія України: суспільство, культура, державність. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.
3. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ-ХХ ст. – К., 2019.
4. Історія української культури / За ред. І.Я. Хоми. – Львів, 2013.
5. Малиновський Б.М. Відоме й невідоме в історії інформаційних технологій в Україні. – К.: Інтерлінк, 2004.
6. Плохій С. Брама Європи. Історія України від скіфських воєн до незалежності. – Харків, 2018.
7. Яковенко Н. Нарис історії середньовічної та ранньомодерної України. – К., 2006.
Допоміжна
1. Аркуша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів. Історія України XIX століття. – Львів, 2016.
2. Бовуа Д. Трикутник Правобережжя: царат, шляхта і народ. 1793-1914 рр. – К., 2020.
3. Брехуненко В. Східна брама Європи. – К., 2014.
4. Жуков І. Експлуатація комп’ютерних мереж. Навчальний посібник / І.А. Жуков, В.І. Дрововозов, Б.Г. Махновський. – К.: НАУ, 2007.
5. Історія Львова. У трьох томах / Я. Ісаєвич, М. Литвин, Ф. Стеблій. Львів : Центр Європи, 2006.
6. Комп’ютерна інженерія [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=4395
7. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор. Київ: Либідь, 1993.
8. Кульчицький С.В. Історичне місце української радянської державності. – К., 2002.
9. Однороженко О. Українська (руська) еліта доби Середньовіччя і раннього Модерну: структура та влада. – К., 2011.
10. Патриляк І.К. “Перемога або смерть”: український визвольний рух у 1939-1960-х рр. Львів: Часопис, 2012.
11. Плохій С. Походження слов’янських націй. Домодерні ідентичності в Україні, Росії та Білорусі. – К., 2015.
12. Посацький Б. С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ – ХХІ ст.). Львів, 2007.
13. Снайдер Т. Криваві землі: Європа поміж Гітлером та Сталіним: монографія. Київ: Грані-Т, 2011.
14. Шевчук В. Козацька держава як ідея в системі суспільно-політичного мислення XVI-XVIII століть. – К., 2019.
15. Applebaum A. Red Famine: Stalin's War on Ukraine. – Penguin Randomhouse, 2017.