Професійна та цивільна безпека

Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Код дисципліни: 7.174.06.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент, Романів Анна Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: - знати нормативно-правове забезпечення та організацію роботи з безпеки праці, основні вимоги та заходи щодо безпечного облаштування робочих місць (гігієна праці, виробнича санітарія, техніка безпеки, заходи електро- та пожежної безпеки), порядок розслідування, реєстрації та аналіз нещасних випадків і професійних захворювань, засади функціонування Єдиної державної системи цивільного захисту, новітні методики прогнозування НС, побудови моделей їхнього розвитку, обґрунтування комплексу заходів, спрямованих на відвернення НС, захисту персоналу, матеріальних та культурних цінностей в умовах НС, локалізації та ліквідації їхніх наслідків; - вміти здійснювати управління безпекою праці та приймати рішення з питань цивільного захисту в межах своїх повноважень, застосовувати сучасні методи дослідження і аналізу ризиків, загроз і небезпек на робочих місцях та розрахунку параметрів уражальних чинників джерел НС на виробничих об’єктах, забезпечувати заходи щодо попередження НС та захисту персоналу, впроваджувати організаційні та технічні заходи з мінімізації ризиків виробничого травматизму, професійних захворювань та аварій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: безпека життєдіяльності, екологія, основи охорони праці; кореквізит: -
Короткий зміст навчальної програми: Правові та організаційні питання безпеки праці в Україні та міжнародні норми. Гігієна праці і виробнича санітарія виробничих приміщень в галузі комп’ютингу. Безпека праці користувачів комп’ютерної техніки. Основні заходи пожежної профілактики на галузевих об’єктах. Засоби та заходи електробезпеки приміщень з комп’ютерною технікою. Розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві. Державна політика у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру Моніторинг природних і техногенних небезпек, що можуть спричинити надзвичайні ситуації. Методи прогнозування негативних наслідків надзвичайних ситуацій техногенного походження. Заходи захисту населення і територій в зонах техногенних і природних надзвичайних ситуацій
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 балів, диференційований залік): теоретичний матеріал (тестовий контроль) - 50 балів, розрахунково-графічна робота - 20 балів, виконання індивідуальних завдань - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Цивільний захист: Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей і форм навчання (за ред.. Гончарука В.Є.) – Львів: Ви-во НУ»ЛП», 2011, с.208. 2. Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М. Основи цивільного захисту: Навч. посібник / Львів, 2010.- 384 с. 3. Гончарук В.Є., Качан С.І., Орел С.М., Пуцило В.І., «Оцінка обстановки у надзвичайних ситуаціях». Навчальний посібник, Видавництво НУ «Львівська політехніка». Львів, 2004р.,-136с. 4. Катренко Л. А., Катренко А.В. Охорона праці в галузі комп’ютингу : підручник. - Львів : Видавництво «Магнолія 2006», 2012. -544 с. 5. Гогіташвілі Г.Г., Карчевскі Є.-Т., Лапін В.М. Управління охороною праці та ризиком за міжнародними стандартами. – Київ:Знання, 2007. – 367 с. 6. Катренко Л.А., Кіт Ю.В., Пістун І.П. Охорона праці. Курс лекцій. Практикум: Навчальний посібник. – Суми: ВТД „Університетська книга”, 2003. -496с.