Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв

Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Код дисципліни: 7.174.06.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: -
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв” є надання студентам необхідних теоретичних знань і практичних навиків побудови систем диспетчеризації сучасних гнучких автоматизованих виробництв.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій у професійній діяльності та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності: СК7. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для розв’язання складних задач і проблем автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій. СК10. Здатність використовувати сучасні методи оброблення сигналів та зображень в комп’ютерно-інтегрованих системах автоматики та робототехнічних комплексах гнучких автоматизованих виробництв.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН09 Розробляти функціональну, організаційну, технічну та інформаційну структури систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, розробляти програмно-технічні керуючі комплекси із застосовуванням мережевих та інформаційних технологій, промислових контролерів, мехатронних компонентів, робототехнічних пристроїв, засобів людино-машинного інтерфейсу та з урахуванням технологічних умов та вимог до управління виробництвом. РН010. Розробляти і використовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для створення систем автоматизації складними організаційно-технічними об’єктами, професійно володіти спеціальними програмними засобами. РН12. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Супервізорні системи керування та збору даних; - Інтелектуальні технології керування. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Цифрові методи обробки сигналів.
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні „Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв” розглядаються методи автоматизації виробництв та рівні автоматизації, гнучкі автоматизовані виробництва та інтегровані виробничі комплекси, системи малої автоматизації, принципи побудови систем диспетчеризації гнучких автоматизованих виробництв та застосування сучасних інформаційних технологій для їх реалізації. Навчальна дисципліна ВБ2.3 «Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв» відноситься до циклу професійної підготовки вибіркового блоку 02 Комп'ютерно-інтегровані технології в системах гнучких автоматизованих виробництв навчальної програми магістра за спеціальністю 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка спеціалізації 174.2 Комп’ютеризовані системи управління та автоматика.
Опис: Вступ. Поняття гнучкого автоматизованого виробництва та еволюція його розвитку Використання гнучких виробничих систем (ГВС) у промисловості Основні характеристики гнучкого автоматизованого виробництва Структура, функції та принципи побудови гнучкого автоматизованого виробництва Гнучке автоматизоване виробництво як складова комплексної інтегрованої системи Промислові роботи в ГВС Роботизовані технологічні комплекси Система управління гнучким автоматизованим виробництвом Програмне управління технологічним обладнанням ГВС Апаратне забезпечення систем управління ГАВ Системи технічного діагностування (СТД) Система автоматичного контролю ГВС Система технічного контролю обладнання Інтелектуальні технології в диспетчерських системах гнучких автоматизованих виробництв
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань, захист лабораторних робіт, тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання результатів навчання є: – характер засвоєння вже відомого знання (рівень усвідомлення, міцність запа-м'ятовування, обсяг, повнота і точність знань); – якість виявленого студентом знання, логіка мислення, аргументація, послідов-ність і самостійність викладу, культура мовлення; – ступінь оволодіння вже відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; – оволодіння досвідом творчої діяльності; – якість виконання роботи (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дудюк Д. Л., Мазепа С. С., Мисик М. М. Гнучке автоматизоване виробництво і ро-ботизовані комплекси: Навчальний посібник. - Львів: “Магнолія 2006”, 2008. - 278 с. 2. Процеси гнучких виробництв: навч. посібник / Ю.Д. Абрашкевич, Л.Є. Пелевін, О.А. Марченко. – Київ: КНУБА, 2019. – 212 с. 3. Технологічні основи гнучких виробничих систем: конспект лекцій для студентів спеціальності «Прикладна механіка» всіх форм навчання. / Уклад. В. І. Тулупов, В.С. Медведєв. – Краматорськ: ДДМА, 2020. - 94 с 4. O'Grady,P. (2012). Controlling Automated Manufacturing Systems. Netherlands: Springer Netherlands. 5. Computer Control of Flexible Manufacturing Systems: Research and Development. (2012). Netherlands: Springer Netherlands.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Код дисципліни: 7.174.06.E.022
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: -
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв” є надання студентам необхідних теоретичних знань і практичних навиків побудови систем диспетчеризації сучасних гнучких автоматизованих виробництв.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій у професійній діяльності та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахові компетентності: СК7. Здатність застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для розв’язання складних задач і проблем автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій. СК10. Здатність використовувати сучасні методи оброблення сигналів та зображень в комп’ютерно-інтегрованих системах автоматики та робототехнічних комплексах гнучких автоматизованих виробництв.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН09 Розробляти функціональну, організаційну, технічну та інформаційну структури систем автоматизації складними технологічними та організаційно-технічними об’єктами, розробляти програмно-технічні керуючі комплекси із застосовуванням мережевих та інформаційних технологій, промислових контролерів, мехатронних компонентів, робототехнічних пристроїв, засобів людино-машинного інтерфейсу та з урахуванням технологічних умов та вимог до управління виробництвом. РН010. Розробляти і використовувати спеціалізоване програмне забезпечення та цифрові технології для створення систем автоматизації складними організаційно-технічними об’єктами, професійно володіти спеціальними програмними засобами. РН12. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Супервізорні системи керування та збору даних; - Інтелектуальні технології керування. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Цифрові методи обробки сигналів.
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні „Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв” розглядаються методи автоматизації виробництв та рівні автоматизації, гнучкі автоматизовані виробництва та інтегровані виробничі комплекси, системи малої автоматизації, принципи побудови систем диспетчеризації гнучких автоматизованих виробництв та застосування сучасних інформаційних технологій для їх реалізації. Навчальна дисципліна ВБ2.3 «Диспетчерські системи гнучких автоматизованих виробництв» відноситься до циклу професійної підготовки вибіркового блоку 02 Комп'ютерно-інтегровані технології в системах гнучких автоматизованих виробництв навчальної програми магістра за спеціальністю 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка спеціалізації 174.2 Комп’ютеризовані системи управління та автоматика.
Опис: Вступ. Поняття гнучкого автоматизованого виробництва та еволюція його розвитку Використання гнучких виробничих систем (ГВС) у промисловості Основні характеристики гнучкого автоматизованого виробництва Структура, функції та принципи побудови гнучкого автоматизованого виробництва Гнучке автоматизоване виробництво як складова комплексної інтегрованої системи Промислові роботи в ГВС Роботизовані технологічні комплекси Система управління гнучким автоматизованим виробництвом Програмне управління технологічним обладнанням ГВС Апаратне забезпечення систем управління ГАВ Системи технічного діагностування (СТД) Система автоматичного контролю ГВС Система технічного контролю обладнання Інтелектуальні технології в диспетчерських системах гнучких автоматизованих виробництв
Методи та критерії оцінювання: Заліковий контроль. Методи оцінювання знань: захист курсової роботи, оцінювання пояснювальної записки, графічного матеріалу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання результатів є: – характер засвоєння вже відомого знання (рівень усвідомлення, міцність запам'ятовування, обсяг, повнота і точність знань); – якість виявленого студентом знання, логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення; – ступінь оволодіння вже відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; – оволодіння досвідом творчої діяльності; – якість виконання роботи (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дудюк Д. Л., Мазепа С. С., Мисик М. М. Гнучке автоматизоване виробництво і ро-ботизовані комплекси: Навчальний посібник. - Львів: “Магнолія 2006”, 2008. - 278 с. 2. Процеси гнучких виробництв: навч. посібник / Ю.Д. Абрашкевич, Л.Є. Пелевін, О.А. Марченко. – Київ: КНУБА, 2019. – 212 с. 3. Технологічні основи гнучких виробничих систем: конспект лекцій для студентів спеціальності «Прикладна механіка» всіх форм навчання. / Уклад. В. І. Тулупов, В.С. Медведєв. – Краматорськ: ДДМА, 2020. - 94 с 4. O'Grady,P. (2012). Controlling Automated Manufacturing Systems. Netherlands: Springer Netherlands. 5. Computer Control of Flexible Manufacturing Systems: Research and Development. (2012). Netherlands: Springer Netherlands. 6. Методичні вказівки до виконання курсової роботи
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).