Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Код дисципліни: 7.174.06.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: К.е.н., старший викладач Рикованова Ірина Сергіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Економіка та управління підприємством” є вивчення та засвоєння студентами загальних принципів і положень економіки підприємства, на цій основі отримання спеціальних знань з економіки підприємства галузі, необхідних для практичної діяльності в області економічного аналізу, планування і техніко-економічного проектування в промисловості в умовах ринкової економіки.
Завдання: Здатність до аналізу та синтезу. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення. Креативність, здатність до системного мислення. Розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності.
Результати навчання: Знати основні техніко-економічні характеристики систем і програмно-технічних засобів автоматизації вимірювань, контролю та діагностики, методів їх покращення. Вміти кваліфіковано оцінювати можливість застосування комп’ютерно-інтегрованих систем автоматики за даних конкретних умов виробництва. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Формується уявлення про підприємство як самостійний суб'єкт, що господарює, створений для ведення виробничо-господарської діяльності з метою одержання прибутку та задоволення суспільних потреб. Розглядаються ключові розділи та основи ресурсного забезпечення, управління, організації та ефективності господарювання у первинній ланці господарства, сукупності теоретичних і практичних знань з управління ринковою економікою. Під час навчання у студентів формується здатність самостійно мислити, приймати управлінські рішення, виконувати комплексні економічні розрахунки для ефективного здійснення господарської діяльності на рівні підприємств. Вивчаються господарські процеси, що відбуваються у виробничо-комерційних системах підприємств; закріплюються комплекс економічних знань і засвоюються досягнення теорії та практики управління підприємствами. Розкриваються організаційно-економічні та правові форми підприємств, формулюються принципи, основні положення сучасного підходу до економіки підприємства. Розглядаються основні поняття, цілі та напрямки економічної діяльності підприємств.
Опис: Підприємство як суб’єкт господарювання. Основні фонди (необоротні активи) підприємства. Оборотні кошти (активи) підприємства. Персонал підприємства. Фінансові та нематеріальні ресурси підприємства. Собівартість продукції підприємства. Управління виробничо-господарською та фінансовою діяльністю підприємства. Маркетингова діяльність підприємства. Фінансово-економічні результати діяльності, економічні ризики, реструктуризація і санація, банкрутство та ліквідація підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) для студентів заочної форми навчання. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів на заліку, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%): робота на практичних заняттях, усне опитування, виконання контрольної роботи. Підсумковий контроль (50%): підсумкове тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Рикованова І.С. Електронний навчально-методичний комплекс “Економіка і управління підприємством”. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4665. 2. Крикавський Є.В., Люльчак З.С. Економіка і фінанси підприємств : Навчальний посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. 696 с. 3. Економіка підприємства: навчальний посібник / укладачі: Н.В. Романченко, Т.В. Кожемякіна, К.В. Пічик ; Національний університет "Києво-Могилянська академія". Київ: НаУкма, 2018. 302 с. 4. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. К.: Кондор -Видавництво, 2016. 378 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).