Сучасні технології проєктування інформаційних приладобудівних систем

Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Код дисципліни: 7.175.05.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Івахів О.В., Гірняк Ю.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Освоєння сучасних інформаційних технологій проектування мехатронних систем
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : - знання основ перетворення сигналів; - знання основ дискретизування, квантування та відновлення сигналів; - знання методів фільтрування сигналів; - вміння використовувати засоби обчислювальної техніки до проектування мехатронних систем; - вміння використовувати методологію штучних нейронних мереж до моделювання мехатронних систем; - вміння використовувати методологію розмитих множин до моделювання мехатронних систем. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • застосовувати базові знання фундаментальних розділів математики (ЗК-5) в необхідному обсязі до конкретних задач обраної професії; • працювати з комп’ютером, застосовувати знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій (ЗК-6, ЗК-14); • зібрати, проаналізувати та систематизувати науково-технічну інформацію (ЗК-10); фахових: • застосувати нормативно-правові акти та довідкові матеріали, стандарти і технічні умови, інструкцій (СК-2); • використовувати інформаційні технології та програмне забезпечення для створення, опрацювання і аналізу математичних моделей засобів мехатроніки (СК-14); • проводити експериментальне дослідження мехатронних систем в галузі автоматизації та приладобудування, документувати результати експерименту, практично застосувати отримані вміння та навички співставлення результатів експерименту і теоретичних досліджень, формулювання висновків досліджень для вирішення конкретних прикладних задач (СК-16); • практично застосувати отримані вміння та навички співставлення результатів експерименту і теоретичних досліджень та формулювання висновків досліджень для вирішення конкретних прикладних задач збирати і аналізувати науково-технічну інформацію з тематики дослідження, враховуючи сучасні тенденції розвитку та досягнення науки, техніки та технології у професійній діяльності; проводити патентний пошук з метою оцінки патентоспроможності проектованих засобів (CК-19).
Результати навчання: 1. Знання і розуміння математичних принципів, що лежать в основі сучасних технологій моделювання при проектуванні мехатронних систем. 2. Знання методів формування, опрацювання та аналізування сигналів мехатронних систем. 3. Знання та навики щодо проведення експериментів, збирання, нагромадження та опрацювання даних та моделювання мехатронних систем. А саме: - знання основ перетворення сигналів; - знання основ дискретизування, квантування та відновлення сигналів; - знання методів фільтрування сигналів; - вміння використовувати засоби обчислювальної техніки до проектування мехатронних систем; - вміння використовувати методологію штучних нейронних мереж до моделювання мехатронних систем; - вміння використовувати методологію розмитих множин до моделювання мехатронних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх дисциплін: Моделювання в приладобудуванні Технологія мехатронних засобів Комп’ютерне моделювання мехатронних вузлів Перелік наступних та супутніх дисциплін навчальних дисциплін Інформаційне забезпечення проектування, виготовлення, тестування виробів приладобудування Моделювання електронних вузлів Моделювання гетерогенних комп’ютерних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює основні поняття сучасних технологій інформаційного забезпечення процесів проектування мехатронних систем.
Опис: Інформаційні технології та їх використання при проектуванні сучасних мехатронних систем. Використання штучних нейронних мереж до моделювання мехатронних систем. Архітектура штучних нейронних мереж. Методи навчання штучних нейронних мереж. Основні поняття теорії розмитих множин. Використання методології розмитих множин до моделювання мехатронних систем. Методологія формування процесів в теорії розмитих множин. Проектування штучних нейронних мереж з розмитою логікою. Перспективи інформаційного забезпечення проектуванні сучасних мехатронних систем.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль. • Семестровий залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт. за виконання домашніх робіт – 75 балів; за результатами тестування – 25 балів Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дорожовець М. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатронних систем. Посібник / М. Дорожовець, О.Івахів, В.Мокрицький - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. 2 Дорожовець М. Аналогово-цифрові перетворювачі. Навчальний посібник / М. Дорожовець, В.Мокрицький - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 3 М. Сявавко. Математика прихованих можливостей. Навчальний посібник – Острог: Видавництво НУ «Острозька академія», 2011. 4 Глибочець М. Штучний інтелект. Підручник / М.Глибочець, О.Олецький – Київ: Видавничий дім «КМ Академія», 2002. 1. Л. Рабинер, Б. Гоулд. Теория и применение цифровой обработки сигналов.М.:Мир, 1978. 2. Антонью А. Цифровые фильтры: Анализ и проектирование: Пер с англ. - М.: Радио и связь, 1983. 3. Цифровая обработка сигналов. Справочник / Л.М. Гольденберг, Б.Д.Матюшкин, М.И.Поляк.- М. Радио и связь, 1985. 4. М. Сявавко, О. Рибицька. Моделювання за умов невизначеності. – Львів: Українські технології, 2000. 5. О. Рибицька, М. Сявавко. Математичні аспекти відновлення інформації. – Львів: Растр-7,2008. 6. М. Сявавко. Інтелектуалізовано інформаційна система «Нечіткий експерт». – Львів:Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).