Основи кристалооптики

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.01.E.049
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент, к.ф.-м.н. Kohut Zinoviy Olexandrovych
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: - точкові групи симетрії, -особливості просторових та магнітних груп симетрії. - зв’язок між симетрією та оптичними властивостями. - головні закономірності поширення світла в анізотропних кристалах. - основи і можливості методик рефрактометричних досліджень; - методики вимірювання спектральних і температурних властивостей параметрів оптичної індикатриси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Оптика, квантова механіка, сучасні методи фізичних досліджень, фізика твердого тіла; - кореквізити: функціональні матеріали, фізика квантово-розмірних систем, нерівноважна термодинаміка.
Короткий зміст навчальної програми: Поширеність, будова і застосування прозорих кристалів. Симетрія кристалів. Групи симетрії. Установка кристалів. Феноменологічний опис діелектричних властивостей кристалів. Поділ кристалів за симетрією оптичної індикатриси. Дисперсія індикатрис. Коноскопічні фігури кристалів. Аналітичний опис, методика експерименту. Фігури у різних зрізах кристалів. Визначення показника заломлення та двопроменезаломлення кристалів. Оптичні прояви двійникової будови фероїків, магнетиків та різних кристалів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю Контроль засвоєння матеріалу включає: контроль за виконанням лабораторних робіт: шляхом допуску до лабораторних робіт та захисту лабораторних робіт (30 балів), ВНС-тестування, захист індивідуального науково-дослідного завдання; (20 балів), — разом за семестр 50 балів, залік — 50 балів. Сумарна оцінка, таким чином, виставляється за 100-бальною шкалою. ВНС-контроль (10); Диференційований залік – письмова компонента (40%), усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Романюк М.О. Кристалооптика (2-ге вид. випр. і доповн.). – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 456 с. 2. Романюк М.О. Практикум з кристалооптики і кристалофізики : навч. Посібник / М.О.Романюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 362 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи кристалооптики (курсова робота)

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: доцент, к.ф.-м.н. Kohut Zinoviy Olexandrovych
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: У результаті виконання курсової роботи студент повинен знати: - Застосування точкових груп симетрії, -особливості використання просторових та магнітних груп симетрії. - Встановлювати зв’язок між симетрією та оптичними властивостями. - головні закономірності поширення світла в анізотропних кристалах. - основи і можливості методик рефрактометричних досліджень; - методики вимірювання спектральних і температурних властивостей параметрів оптичної індикатриси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Оптика, квантова механіка, сучасні методи фізичних досліджень, фізика твердого тіла; - кореквізити: функціональні матеріали, фізика квантово-розмірних систем, нерівноважна термодинаміка.
Короткий зміст навчальної програми: Поширеність, будова і застосування прозорих кристалів. Симетрія кристалів. Групи симетрії. Установка кристалів. Феноменологічний опис діелектричних властивостей кристалів. Поділ кристалів за симетрією оптичної індикатриси. Дисперсія індикатрис. Коноскопічні фігури кристалів. Аналітичний опис, методика експерименту. Фігури у різних зрізах кристалів. Визначення показника заломлення та двопроменезаломлення кристалів. Оптичні прояви двійникової будови фероїків, магнетиків та різних кристалів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю Контроль засвоєння матеріалу включає: контроль за виконанням курсової роботи: шляхом захисту презентації роботи (50 балів), аналіз методів виконання науково-дослідного завдання; (30 балів), відповіді на питання на тему презентації (10балів), Оформлення та відповідність вимогам до курсової роботи -10 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Романюк М.О. Кристалооптика (2-ге вид. випр. і доповн.). – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 456 с. 2. Романюк М.О. Практикум з кристалооптики і кристалофізики : навч. Посібник / М.О.Романюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 362 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).