Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.00.O.042
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: к.т.н. Швець Р.Я.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет¬них комунікаційних ситуаціях;
3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
4. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел;
5. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій;
6. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення;
7. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в галузі прикладної фізики, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси;
8. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами у питаннях галузі щодо наукових досяг¬нень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів;
9. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
10. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки (діагноз) для різних типів склад¬них управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб;
Фахові компетентності:
1. Знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в області прикладної фізики та наноматеріалів;
2. Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу наноматеріалів та вирішення задач прикладної фізики;
3. Здатність використовувати закони та принципи фізики у поєднанні із потрібними математичними інструментами вищого рівня для вирішення задач прикладної фізики та наноматеріалознавства;
4. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових та прикладних задач на абстрактному рівні шляхом поділу їх на складові, які можна дослідити окремо в більш чи менш важливих аспектах;
5. Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень у галузі прикладної фізики та наноматеріалів;
6. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації виробничої і науково-дослідницької діяльності;
7. Базові знання фізичних законів і принципів, покладених в основу дії сучасних вимірювальних пристроїв;
8. Базові знання загальних засад організації матеріально-технічного та інформаційного забезпечення підприємства у професійно-орієнтованій галузі діяльності;
9. Здатність складати, оформлювати і оперувати науково-технічною документацією на сучасні матеріали і технологічні процеси їх виробництва
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні:
¦ знати:
1. сучасні методи фізичних досліджень наноматеріалів та наноструктур, сучасні проблеми фізики нанотехнологій і нанорозмірних структур;
2. технічні характеристики типових та нестандартних вимірювальних систем, володіння методикою постановки фізичного експерименту;
3. основні технологічні процеси синтезу наноструктур та фізичних методи контролю їхньої якості;
4. сучасні досягнення іннова¬ційних технологій в галузі прикладної фізики та наноматеріалів;
¦ вміти:
1. Поповнювати свої знання в галузі прикладної фізики і суміжних наук, бути готовим до зміни наукового і науково-виробничого профілю своєї професійної діяльності;
2. Використовувати на практиці навички організації науково-дослідних і науково-виробничих робіт, керування колективом, оцінювати якість результатів досліджень;
3. Здобувати знання за допомогою інформаційних технологій, використовувати в практичній діяльності нові знання безпосередньо пов'язані зі сферою професійної діяльності, розширювати й поглиблювати свій науковий світогляд;
4. Професійно експлуатувати сучасне наукове і технологічне устаткування і прилади відповідно до цілей ОПП спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи наноелектронних технологій
Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми: Студенти проходять практику за профілем спеціалізації на базі індивідуальних календарних графіків, які вони складають разом з керівником від підприємства з врахуванням тематики науково-дослідної роботи кафедри або підприємства.
Індивідуальний календарний графік має містити перелік основних видів робіт, які студент виконуватиме під час проходження практики, очікувані результати під час практики, форму представлення отриманих результатів у вигляді огляду літературних джерел, таблиць, графіків, дослідних зразків тощо.
Опис: • нанотехнології і наноматеріали для потреб електроніки та накопичувачів енергії високої ємності;
• створення пристроїв молекулярної енергетики;
• будова та фізичні властивості наноструктурованих матеріалів.
• фізико-технологічні основи методів нетрадиційної енергетики;
• фізичні процеси у наночастинках та наноструктурованих матеріалів;
• фізико-хімічні методи підготовки води для технологічних процесів та модифікації матеріалів;
• математичне моделювання фізичних процесів;
Методи та критерії оцінювання: Захист практики на основі письмового звіту після завершення практики і презентації в PowerPoint (100 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумком роботи студента під час практики є здача студентом звіту комісії, яку призначає завідувач кафедри. Комісія приймає залік у студентів на базах практики в останній день її проходження або у вищому навчальному закладі протягом перших десяти днів навчальних занять, які починаються після завершення практики.
При визначенні семестрової рейтингової оцінки студента його оцінка за практику враховується з ваговим коефіцієнтом, який дорівнює кількості кредитів на практику, встановлених навчальним планом. Результати складання заліків з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці і в журнал обліку успішності.
Студент, що не виконав програму практики з поважних причин, скеровується на практику згідно умов, визначених університетом. Студент, що отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку, відраховується з навчального закладу. Так само відрахуванню підлягає студент, що без поважних причин не виконав програму практики
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету “Львівська політехніка”. Збірник нормативних документів Національного університету “Львівська політехніка” / За ред. професора Ю.Я. Бобала. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. — С. 339–352.
Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Методичні вказівки до організації та проведення практики студентами спеціальності 6.040204 “Прикладна фізика” / уклад.: І.М. Бордун. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 16 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).