Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 6.105.00.O.042
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: к.т.н. Швець Р.Я.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - ознайомитися з принципами і засадами роботи установи, де проходить практику, організаційною структурою, основними напрямками практичної роботи і наукової діяльності; - у рамках запропонованої теми бакалаврської кваліфікаційної роботи оволодіти основними навичками роботи, методиками та техніками виконання робіт. (Наприклад, навчитися виготовляти омічні або випрямляючі контакти, електроди для досліджуваних елементів живлення, оволодіти методикою лабораторних вимірювань імпедансних характеристик чи спектральних досліджень, тощо.) - отримати уявлення про практичне застосування тих теоретичних знань, що набуті студентом протягом навчання у вузі;
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; 2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет¬них комунікаційних ситуаціях; 3. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; 4. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; 5. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; 6. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; 7. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в галузі прикладної фізики, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; 8. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами у питаннях галузі щодо наукових досяг¬нень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів; 9. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; 10. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки (діагноз) для різних типів склад¬них управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб; Фахові компетентності: 1. Знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в області прикладної фізики та наноматеріалів; 2. Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу наноматеріалів та вирішення задач прикладної фізики; 3. Здатність використовувати закони та принципи фізики у поєднанні із потрібними математичними інструментами вищого рівня для вирішення задач прикладної фізики та наноматеріалознавства; 4. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових та прикладних задач на абстрактному рівні шляхом поділу їх на складові, які можна дослідити окремо в більш чи менш важливих аспектах; 5. Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень у галузі прикладної фізики та наноматеріалів; 6. Знання основ охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки при організації виробничої і науково-дослідницької діяльності; 7. Базові знання фізичних законів і принципів, покладених в основу дії сучасних вимірювальних пристроїв; 8. Базові знання загальних засад організації матеріально-технічного та інформаційного забезпечення підприємства у професійно-орієнтованій галузі діяльності; 9. Здатність складати, оформлювати і оперувати науково-технічною документацією на сучасні матеріали і технологічні процеси їх виробництва
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні: ¦ знати: 1. сучасні методи фізичних досліджень наноматеріалів та наноструктур, сучасні проблеми фізики нанотехнологій і нанорозмірних структур; 2. технічні характеристики типових та нестандартних вимірювальних систем, володіння методикою постановки фізичного експерименту; 3. основні технологічні процеси синтезу наноструктур та фізичних методи контролю їхньої якості; 4. сучасні досягнення іннова¬ційних технологій в галузі прикладної фізики та наноматеріалів; ¦ вміти: 1. Поповнювати свої знання в галузі прикладної фізики і суміжних наук, бути готовим до зміни наукового і науково-виробничого профілю своєї професійної діяльності; 2. Використовувати на практиці навички організації науково-дослідних і науково-виробничих робіт, керування колективом, оцінювати якість результатів досліджень; 3. Здобувати знання за допомогою інформаційних технологій, використовувати в практичній діяльності нові знання безпосередньо пов'язані зі сферою професійної діяльності, розширювати й поглиблювати свій науковий світогляд; 4. Професійно експлуатувати сучасне наукове і технологічне устаткування і прилади відповідно до цілей ОПП спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи наноелектронних технологій Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми: Студенти проходять практику за профілем спеціалізації на базі індивідуальних календарних графіків, які вони складають разом з керівником від підприємства з врахуванням тематики науково-дослідної роботи кафедри або підприємства. Індивідуальний календарний графік має містити перелік основних видів робіт, які студент виконуватиме під час проходження практики, очікувані результати під час практики, форму представлення отриманих результатів у вигляді огляду літературних джерел, таблиць, графіків, дослідних зразків тощо.
Опис: • нанотехнології і наноматеріали для потреб електроніки та накопичувачів енергії високої ємності; • створення пристроїв молекулярної енергетики; • будова та фізичні властивості наноструктурованих матеріалів. • фізико-технологічні основи методів нетрадиційної енергетики; • фізичні процеси у наночастинках та наноструктурованих матеріалів; • фізико-хімічні методи підготовки води для технологічних процесів та модифікації матеріалів; • математичне моделювання фізичних процесів;
Методи та критерії оцінювання: Захист практики на основі письмового звіту після завершення практики і презентації в PowerPoint (100 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумком роботи студента під час практики є здача студентом звіту комісії, яку призначає завідувач кафедри. Комісія приймає залік у студентів на базах практики в останній день її проходження або у вищому навчальному закладі протягом перших десяти днів навчальних занять, які починаються після завершення практики. При визначенні семестрової рейтингової оцінки студента його оцінка за практику враховується з ваговим коефіцієнтом, який дорівнює кількості кредитів на практику, встановлених навчальним планом. Результати складання заліків з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці і в журнал обліку успішності. Студент, що не виконав програму практики з поважних причин, скеровується на практику згідно умов, визначених університетом. Студент, що отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку, відраховується з навчального закладу. Так само відрахуванню підлягає студент, що без поважних причин не виконав програму практики
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету “Львівська політехніка”. Збірник нормативних документів Національного університету “Львівська політехніка” / За ред. професора Ю.Я. Бобала. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. — С. 339–352. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Методичні вказівки до організації та проведення практики студентами спеціальності 6.040204 “Прикладна фізика” / уклад.: І.М. Бордун. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 16 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).