Соціальна та екологічна ефективність транспортних систем міст

Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.E.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримати знання для визначення соціального та екологічного впливу транспортних систем на міську логістику. Навчитись: керувати надійністю та ефективністю транспортних технологій за видами транспорту; оцінити транспортні системи в міській інфраструктурі; визначення впливу транспорту на навколишнє середовище. Формування бази знань, необхідної для розуміння стану та перспективи розвитку технічних засобів, що використовуються при управлінні дорожнім рухом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральних: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети (ЗК2). 2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК6). Фахових: 1. Здатність проведення експертизи транспортних пригод за видами транспорту (ФК9). 2. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10). 3. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11). 4. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС1.2). 5. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи (ФКС1.11). 6. Здатність визначення ефективності транспортних систем міст (ФКС1.13).
Результати навчання: – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики. – Забезпечувати безпеку людей і навколишнього середовища під час професійної діяльності та реалізації проектів у сфері транспортних систем і технологій/ – Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників. – Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері транспортних систем і технологій, обирати ефективні методи дослідження, аналізувати результати та обґрунтовувати висновки. – Виконувати оптимізацію параметрів транспортних систем та транспортних технологій за різними критеріями ефективності на основі їх математичних моделей/ – Оцінювати вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортне планування міст Організація дорожнього руху Безпека дорожнього руху Економічна ефективність транспортних систем міст
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ визначення ефективності транспортних систем міст в різних умовах; методів дослідження параметрів дорожнього руху для визначення соціальних та екологічних аспектів; взаємодії елементів системи ВАДС і умов забезпечення безпеки дорожнього руху.
Опис: Базові функції транспортної системи. Покращення пропозицій громадського транспорту. Зменшення тривалості поїздок. Підвищення комфорту перевезень. Альтернативи мобільності для всіх житлових районів міст. Правові основи екологічної діяльності. Правові основи природоохоронної діяльності. Вплив транспортної системи на рівень забруднення довкілля. Оцінка шкідливих впливів автомобілів на довкілля. Регулювання раціональної забудови та використання землі. Ефективність проектних рішень в питаннях розумного транспорту та логістики для міст.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС; 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань; 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий компонента (50 %, контрольний захід, екзамен); -усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Форнальчик Є. Ю., Демчук І. А. Аналіз стану із забрудненням автомобільною технікою повітряного простору міста Львова// Проблеми і перспективи розвитку автомобільної галузі. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених та студентів, Донецьк, 2011, с. 248-250. 2. Форнальчик Є. Ю., Демчук І. А. Рівні технічного стану автомобілів та екологічної безпеки// Материалы Международной Научно-Практической конференции. Транспортные проблемы крупнейших городов, Харьков, 2012, с. 34-37. 3. Розрахунок шуму та викидів СО2 в транспортній мережі міста Львова [Електронний ресурс] / Мазур В. В., Мельник М. Р. Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/4338. 4. Дідковський В.С. Порівняльний аналіз визначення шумових характеристик транспортних потоків / Дідковський В.С., Заєць В.П., Самійленко Н.О // Акустические прибори системы. – 2010. – с. 149-154. 5. Линник І. Е. Прогнозування екологічного стану автомобільних доріг / І. Е. Линник // Містобудування та територіальне планування. - 2014. - Вип. 53. - С. 288-296. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MTP_2014_53_36. 6. Павлова І. О. Дослідження складових транспортного потоку на вулично–дорожній мережі міста / І. О. Павлова, І. С. Мурований // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». – Луцьк, 2011. – № 32. – с. 295 – 302.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).