Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 2
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.E.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні:
1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5).
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8).
Фахові:
1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1).
2. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7).
3. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС2).
4. Здатність управління транспортними потоками в містах (ФКС3).
4. Здатність визначення ефективності транспортних систем міст (ФКС13).
Результати навчання: 1. Формувати системні теоретичні знання і розуміння основних методів управління транспортними потоками в містах;
2. Здійснювати моделювання транспортних потоків у спеціалізованому програмному продукті;
3. Визначити доцільні способи та режими управління і обрати комплекс технічних засобів для їх реалізації
4. Скласти схему алгоритму функціонування системи та організувати її експлуатацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 1;
• Інтегровані транспортні системи в міській логістиці
• Інтелектуальні транспортні системи
Короткий зміст навчальної програми: 1. Поняття, цілі і завдання систем управління транспортними потоками в містах.
2. Класифікація і рівні систем управління транспортними потоками в містах.
3. Методи управління транспортними потоками в містах.
4. Критерії ефективності функціонування транспортної мережі в містах.
5. Принципи та порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах.
6. Структура та технічне забезпечення управління транспортними потоками в містах.
7. Диспетчерське управління рухом транспорту в містах
8. Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах.
9. Глобальна система контролю і управління транспортом в містах
Опис: 1. Поняття, цілі і завдання систем управління транспортними потоками в містах
2. Класифікація і рівні систем управління транспортними потоками в містах
3. Класифікація та методи управління транспортними потоками в містах
4. Критерії ефективності функціонування транспортної мережі в містах
5. Порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах
6. Технічне забезпечення та логістична структура управління транспортними потоками в містах
7. Диспетчерське управління рухом транспорту в містах
8. Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах
9. Глобальна система контролю і управління транспортом в містах
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних та лабораторних робіт в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (40%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Е.В. Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К. Доля, О.Т. Лановий,
І.Е. Линник, В.П.Поліщук. Організація дорожнього руху. – К.: Знання України, 2005. – 452с.
2. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учебник для вузов / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский,
М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 280 с.
3. І.А. Вікович, М.М. Жук, Ю.Я. Ройко. Організація дорожнього руху. – Львів.: НУ «ЛП», 2006. – 162с.
4. Міста для людей / Йен Гел; переклад з англійської Ольги Любарської. – К.: Основи, 2018. – 280 с
5. Роджер Горем Індукований попит на транспортні послуги: розвінчання міфів : Технічний документ про сталий міський транспорт. – Ешборн, квітень 2009. – 26 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).