Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2

Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент, к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування необхідної бази знань, щодо проведення наукових досліджень у галузі транспорту. Підготовка вмінь для розв’язування складних задач і проблем у транспортній галузі та у процесі навчання.
Завдання: 1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; 2. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій; 3. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій, 4. Здатність використовувати розумний транспорт і логістику в містах, 5. Здатність проведення оцінки надійності і безпеки міської логістики; 6. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Результати навчання: 1. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем 2. Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики 3. Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій 4. Виконувати оптимізацію параметрів транспортних систем та транспортних технологій за різними критеріями ефективності на основі їх математичних моделей 5. Оцінювати вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності (частина 1) Інтелектуальний транспорт і міська логістика Моделювання транспортних потоків Економічна ефективність транспортних систем міст Міський пасажирський транспорт
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування їх зміни у часі. Тут детально розглядаються натурні, документальні дослідження та моделювання руху у спеціалізованих програмних середовищах. Застосовуються методи обліку руху показників транспортного потоку, які проводяться безпосередньо на вулично-дорожній мережі.
Опис: Завдання та класифікація методів дослідження транспортних потоків та їх характеристик Завдання та класифікація методів дослідження пішохідних потоків та їх характеристик Завдання та класифікація методів дослідження велосипедних потоків та їх характеристик Експериментальні та теоретичні методи дослідження освітлення проїзної частини та її вплив на безпеку руху Шумове забруднення, його параметри та методи дослідження Функціональний стан водія та його вплив на безпеку руху Методи дослідження функціонального стану та уваги водія
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%) • складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Технологія наукових досліджень і технічної творчості [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.] ; за ред. М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 318 с. 2. Систематологія на транспорті. Організація дорожнього руху / [Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.] ; за заг ред. М. Ф. Дмитриченка. – [4-та книга] – К. : Знання України, 2005. – 452 с. 3. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer. 4. Ortu?zar S, J. D. D. and Willumsen, L. G. (2001). Modelling transport. Chichester New York, J. Wiley. 5. Hyndman, R. B. and Athanasopoulos, G. (2018) Forecasting: principles and practice. https://www.otexts.org/book/fpp2 6. Ceder, A. (2015) Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior, Second Edition - CRC Press Book. 7. Системологія на транспорті. Ергономіка / [ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін. ] ; під ред. М. Ф. Дмитриченка. – [5-та книга] – К. : Знання України, 2008. – 256 с. 8. Поліщук В. П. Теорія транспортного потоку : методи та моделі організації дорожнього руху / В. П. Поліщук, О. П. Дзюба. – К. : Знання України, 2008. – 175 с. 9. Давідіч Ю. О. Ергономічне забезпечення транспортних процесів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, Д. П. Понкратов; – Х. : ХНАМГ, 2011. – 392 с. 10. Boris S. Kerner. Three-phase traffic theory and highway capacity / Boris S. Kerner. // Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. – 2004. – С. 379–440. 11. Коваленко Л. О. Оцінка пропускної здатності двосмугових автомобільних доріг з урахуванням закономірностей поведінки водія: дис. кандидата технічних наук: 05.22.11 / Людмила Олександрівна Коваленко. – Х. , 2005. – 276 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).