Планування досліджень, аналіз результатів та міжособистісне спілкування

Спеціальність: Матеріали та технології адитивного виробництва
Код дисципліни: 7.132.03.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Т.М. Ковбасюк, асистент, к.т.н.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: 1. Знання методик оцінювання потенційних небезпек, які супроводжують технологічні процеси виготовлення та складання виробів, експлуатацію технологічного устаткування та оснащення у структурних підрозділах ливарних підприємств або організацій, принципів обґрунтованого вибору та застосування заходів запобігання небезпек та забезпечення професійної та цивільної безпеки.; 2. Знання сиплекс–решітчастого та квазірандомізаційного планування промислових експериментів; 3. Знання процедури ранжування факторів та параметрів оптимізації. 4. Вміння планувати експерименти для вирішення екстремальних задач; 5. Вміння вибрати оптимальну стратегію проведення експерименту; 6. Вміння обробляти та інтерпретувати результати експерименту; 7. Вміння застосовувати сучасні методи металургійного виробництва у створенні нових технологій та матеріалів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи автоматизованого проектування Теоретичні основи ливарного виробництва Технологія ливарної форми Супутні дисципліни: Комп’ютерні технології в ливарному виробництві Дефекти литва
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаючи дисципліну «Організація експерименту під час моделювання та оптимізації технічних систем в металургії» студент пізнає основні принципи техніки математичного планування й оптимізації проведення експериментальних робіт під час розроблення сучасних способів металургійного виробництва й обробки конструкційних і функціональних матеріалів, набуває знання для наступної професійної діяльності. Вона формує у студента вміння та творчі навички у виборі оптимальних методів створення матеріалів різного типу: конструкційних, інструментальних, функціональних, що використовуються в металургії. Набуває необхідних практичних навиків, які дозволяють раціонально організувати експеримент в сучасних умовах металургійного виробництва, та вибирати технологію виготовлення виробу з врахуванням реальних умов експлуатації, забезпечення умов cталого розвитку, мінімальної собівартості виробів та оптимального поєднання експлуатаційних властивостей.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне та письмове опитування, виконання та захист лабораторних робіт (40%). Екзаменаційний контроль: письмово-усна форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Адлер Ю.П., Маркова Е.В., Грановский Ю.В. Планирование эксперимента при поиске оптимальных условий. — М.: Наука, 1976. — 131 с. 2. Хикс Ч. Основные принципы планирования эксперимента. /Пер. с англ. — М.: Мир, 1967. — 172 с. 3. Зедгинидзе И.Г. Планирование эксперимента для исследования многокомпонентных систем. — М.: Наука, 1976. — с. 4. Шведков Е.Л. Экспериментальная математическая статистика в экспериментальных задачах материаловедения. — К.: Наукова думка, 1975. — 120 с. 5. Організація експерименту: Навч. Посібник. — К.: ІЗМН, 1996. — 136 с. 6. Белай Г.Е., Домбровський В.В., Соценко О.В. Организация металлургического эксперимента. —М.: Металургія, 1992. — 186 с. 7. Львовский Е.Н. Статистические методы построения эмпирических формул: Учеб. пособие для втузов. — 2–е изд., перераб. и доп. — М.: Высш. шк., 1988. — 239 с. 8. Поршнев С.В., Беленкова И.В. Численные методы на базе Mathcad. СПб.: БХВ–Петербург, 2005.— 464 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).