Принципи вибору сплавів та міцність матеріалів, що використовуються під час 3D-друку

Спеціальність: Матеріали та технології адитивного виробництва
Код дисципліни: 7.132.03.E.014
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Тепла Тетяна Леонідівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів спеціальності 132 «Матеріалознавство» із загальними уявлення про характеристики матеріалу, а також методологією та концепцією систематичного та об'єктивного вибору матеріалів.
Завдання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: -вільно спілкуватися державною та англійською мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері матеріалознавства та ширшого кола інженерних питань, презентації результатів досліджень та інноваційних ідей; -приймати ефективні рішення в нових ситуаціях або непередбачених умовах з урахуванням їх можливих наслідків, оцінювати і порівнювати альтернативи, оцінювати технічні, економічні, екологічні та правові ризики; - розробляти та реалізовувати ідеї у сфері матеріалознавства та з дотичних до матеріалознавства міждисциплінарних напрямів, визначати цілі та потрібні ресурси, планувати роботи, організовувати роботу колективу виконавців, здійснювати захист інтелектуальної власності; -уміти застосовувати методи захисту об’єктів інтелектуальної власності, створених в ході професійної (науково-технічної) діяльності; -застосовувати навички презентації наукового матеріалу та аргументів для добре інформованої аудиторії; здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції менеджменту та ділового адміністрування; -збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати їх. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: загальних: -здатність розробляти та управляти проєктами; -здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; -здатність працювати в міжнародному контексті. фахових: - здатність оцінювати техніко-економічну ефективність досліджень, технологічних процесів та інноваційних розробок з урахуванням невизначеності умов і вимог; - здатність розробляти та реалізовувати проєкти в сфері матеріалознавства, а також дотичні до нього міждисциплінарні проєкти; - здатність реалізовувати адитивні технології на основі нових економічних підходів, завданням яких є мінімізація негативного людського впливу на довкілля.
Результати навчання: РН 3 - Вільно спілкуватися державною та англійською мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем і результатів діяльності у сфері матеріалознавства та ширшого кола інженерних питань, презентації результатів досліджень та інноваційних ідей. РН 5 - Приймати ефективні рішення в нових ситуаціях або непередбачених умовах з урахуванням їх можливих наслідків, оцінювати і порівнювати альтернативи, оцінювати технічні, економічні, екологічні та правові ризики. РН 7 - Розробляти та реалізовувати ідеї у сфері матеріалознавства та з дотичних до матеріалознавства міждисциплінарних напрямів, визначати цілі та потрібні ресурси, планувати роботи, організовувати роботу колективу виконавців, здійснювати захист інтелектуальної власності. і впровадження. РН 8 - Уміти застосовувати методи захисту об’єктів інтелектуальної власності, створених в ході професійної (науково-технічної) діяльності. РН 16 - Здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції менеджменту та ділового адміністрування РН 18 - Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати їх
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Моделювання і деградація виробів, оптимізація їх властивостей
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дає змогу ознайомитися із загальним уявленням про ефективність експлуатації матеріалу за заданих умов, з методологією та робочою концепцією систематичного та об’єктивного вибору матеріалів; здобути необхідні практичні навички раціонального вибору матеріалу задля оптимального поєднання експлуатаційних властивостей виробу; ознайомитися із підходом до вибору матеріалу для конкретних виробів, враховуючи їх властивості, умови експлуатації та оптимальну технологію виготовлення.
Опис: Лекційні заняття 1. Вступ. Властивості металів, кераміки та полімерів 2. Основи вибору матеріалів. Введення у бази даних властивостей матеріалів 3. Раціоналізація та критична оцінка властивостей матеріалів 4. Графіки властивостей матеріалів. Показники матеріалів 5. Вибір матеріалу та форми 6. Процеси та їх вибір для виготовлення виробів 7. Вибір екологічних матеріалів. Проведення екоаудиту 8. Техніка моделювання. Інструменти та апаратура.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та допуск до виконання лабораторних робіт. 2. Захист лабораторних робіт, в тому числі виконаних за індивідуальними завданнями. 3. Екзаменаційний контроль з письмовою та усною компонентами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підготовка, виконання та захист звітів з лабораторних робіт: 2 бали за групову роботу; 3-4 бали за роботу, виконану за індивідуальним завданням. Поточний контроль - 40 балів Екземенаційний контроль - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Michael Ashby, Hugh Shercliff, David Cebon. Materials. Engineering, Science, Processing and Design. Elsevier; 2007. - 514 р. 2. Michael Ashby. Materials Selection in Mechanical Design. Elsevier; 2011. - 646 p. Додаткова література 1. David R.H. Jones, Michael F. Ashby. Engineering materials 1. An Introduction to Properties, Applications and Design. Elsevier. - 2019. – 564 p. 2. Michael F. Ashby. Materials and Sustainable Development. Elsevier. - 2016. – 312 p. 3. Michael F. Ashby.Materials and Environment. Eco-informed material choice. Elsevier. - 2013. – 616 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).