Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Матеріали та технології адитивного виробництва
Код дисципліни: 7.132.03.O.010
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Ігор ЛЕМІШКА
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи є: – систематизація, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань фахових знань магістра-матеріалознавця та застосування їх під час виконання конкретних наукових, технічних, економічних виробничих та інших завдань; – розвиток навичок самостійної роботи й оволодіння методиками дослідження та експериме¬нту, пов’язаних з темою магістерської кваліфікаційної роботи. Під час проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи студент повинен ознайомитися із: – структурою науково-дослідної установи, підприємства, взаємозв’язками між різними лан¬ками та підрозділами бази практики; – структурою управління установою або підприємством; – основними напрямками науково-дослідної роботи даної установи і головними виробничи¬ми проблемами підприємства; – технологіями та методиками досліджень, як стандартних, так і новітніх, що застосовуються в лабораторіях бази практики; – плануванням та організацією наукових та експертизних досліджень.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-наукової програми за спеціальністю 132 «Матеріалознавство» та кваліфікаційних характеристик фахівця в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: • Інтегральні компетентності: – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми з матеріалознавства у професійній діяльності та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов. • Загальні компетентності: – Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. – Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. – Здатність працювати в команді. – Прагнення до збереження навколишнього середовища. • Фахові компетентності: – Здатність виявляти та ставити проблеми в сфері матеріалознавства, приймати ефективні рішення для їх вирішення. – Здатність планувати та проводити дослідження в сфері матеріалознавства у лабораторних та виробничих умовах на відповідному рівні з використанням сучасних методів і методик експерименту. – Здатність розробляти нові методи і методики досліджень, базуючись на знанні методології наукового дослідження та особливості проблеми, що вирішується. – Здатність оцінювати та забезпечувати якість робіт, що виконуються.
Результати навчання: В результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОПП спеціальності. Результати навчання: – Здатність виявляти та ставити проблеми в сфері матеріалознавства, приймати ефективні рішення для їх вирішення. – Здатність планувати та проводити дослідження в сфері матеріалознавства у лабораторних та виробничих умовах на відповідному рівні з використанням сучасних методів і методик експерименту. – Здатність розробляти нові методи і методики досліджень, базуючись на знанні методології наукового дослідження та особливості проблеми, що вирішується. – Здатність оцінювати та забезпечувати якість робіт, що виконуються. – Виявляти, формулювати і вирішувати матеріалознавчі проблеми і задачі. – Приймати ефективні рішення в нових ситуаціях або непередбачених умовах з урахуванням їх можливих наслідків, оцінювати і порівнювати альтернативи, оцінювати технічні, економічні, екологічні та правові ризики. – Застосовувати наукові навички у галузі інженерії для того, щоб успішно проводити наукові дослідження як під керівництвом, так і самостійно. – Використовувати сучасні методи для виявлення, постановки та розв'язування винахідницьких задач в галузі матеріалознавства. – Здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції менеджменту та ділового адміністрування. – Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати їх. Комунікації: – Уміння спілкуватись, усно та письмово комунікуватися українською та іноземною мовами (англійською). – Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: – Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. – Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродов ж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. – Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Переддипломна практика є завершальним етапом навчання, що проводиться на випускному курсі з метою узагальнення та вдосконалення здобутих студентами фахових компетентностей (знань, практичних умінь і навичок), набуття професійного досвіду та формування готовності до самостійної трудової діяльності, а також збирання матеріалів для виконання дипломної роботи. Переддипломна практика є частиною підготовки здобувачів вищої освіти та підготовчої стадією до розроблення випускної роботи магістра. Особливість підготовки магістрів за спеціальністю 132 «Матеріалознавство» поля¬гає в тому, що проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи може проводитися і в науково-дослідних інститутах, і на під¬приємствах машинобудування та теплоенергетики, зокрема у відділах металографії, дефекто¬скопії, термічної обробки тощо та центральних заводських лабораторіях. Основою практики є самостійна робота студентів як інженерів-технологів, що є важливим для студентів, що проходять переддипломну практику магістерського рівня підготовки. Під час цієї роботи студент має виконати індивідуальне завдання, що пов'язане з тематикою дипломного проекту.
Опис: Ознайомлення з нормативною документацією з охорони праці та пожежної безпеки і проходження інструктажу з реєстрацією у відповідному журналі Ознайомлення і історією та особливістю роботи бази практики Літературний огляд згідно з поставленим завданням Обґрунтування актуальності досліджень Вибір методик для вирішення поставленого завдання Проведення ряду досліджень за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Методи та критерії оцінювання: Керівник практики від кафедри проводить збори зі студентами перед початком практики, інструктаж з техніки безпеки (з обов’язковим записом у відповідному журналі), розробляє та затверджує у встановленому порядку план проходження практики, видає студентам заповнені бланки «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1) та (за потреби) «Скерування на практику» (Додаток 2), контролює прибуття студентів на базу практики, систематично перевіряє робочі записи щодо виконання поставленого завдання, налагоджує зв’язки з керівником від бази практики з метою оперативного вирішення поточних питань, приймає залік в складі комісії.
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення терміну практики студент оформляє та подає звіт на кафедру. Для узагальнення результатів роботи, виконаної студентом під час практики та підготовки звіту відводиться 2 – 3 дні в кінці практики. Звіт студента з практики повинен відповідати правилам оформлення наукових звітів дотриманням ЄСКД, державних стандартів тощо. Матеріали звіту повинні відповідати темі магістерської роботи. У звіті коротко і конкретно описується робота, яка особисто виконана студентом, не допускається дослівного переписування матеріалів баз практики, а також цитування літературних джерел без посилань. Структура і зміст звіту з практики повинні відповідати усім етапам наукового дослідження і його логічній послідовності. Складений студентом звіт повинен мати послідовну структуру з таких розділів: теоретичний, експериментальний, аналітичний і проектний. Звіт повинен бути пронумерований, скріплений та містити такі елементи: 1. Титульна сторінка; 2. Заповнений бланк «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 2) роздруковується на одному аркуші (двосторонній друк) з відмітками про проходження практики і характеристикою та оцінкою роботи студента керівником від бази практики (2-га сторінка звіту); 3. Календарний план виконання робіт з відмітками керівника; 4. Вступ (обґрунтування актуальності теми магістерської дипломної роботи, визначення наукової проблеми дослідження, мети, завдань, об’єкту і предмету дослідження); 5. Основна частина звіту з конкретним описом роботи, виконаної студентом під час практики та її результатів: – опрацювання літературних джерел за тематикою дослідження; – вибір та обґрунтування методик досліджень; – результати проведених досліджень та їх опрацювання. 6. Апробація результатів дослідження – підготовка до опублікування наукової статті, тез, виступу на конференції, тощо. 7. Висновки та пропозиції; 8. Список використаної літератури; 9. Додатки (таблиці, графіки, результати та методика розрахунків тощо за необхідності). Згідно методичних рекомендацій Міністерства освіти України звіти з практик потрібно зберігати на кафедрі 3 роки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Вплив термічної обробки на твердість та структуру вуглецевих сталей». /Укл.: С.Г. Швачко. — Львів: Кафедра «Фізика металів та матеріалознавство» НУ «Львівська політехніка», 2003. — 10 с. 2. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Дослідження мікроструктури білих і машинобудівних чавунів» /Укл.: С.Г. Швачко, В.І. Кушпір — Львів: Кафедра «Фізика металів та матеріалознавство» НУ «Львівська політехніка», 2004. — 8 с. 3. Методичні вказівки та контрольні завдання з матеріалознавства. /Укл.: В.В. Дробіт, З.А.Дурягіна, Е.І. Плешаков та ін. — Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2003. — 48 с. 4. Механічні й технологічні властивості матеріалів та методи їх визначення. / Укл.: Е.І. Плешаков, А.І. Кондир. — Львів: Видавництво Національного Університету «Львівська політехніка», 2001. — 24 с. 5. Попович В.В., Кондир А.І., Плешаков Е.І. та інш. Технологія конструкційних матеріалів і матеріалознавство: Практикум. Навч. Посібник. —Львів: Папуга, 2004. — 422 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).