Транспортно-експедиторська діяльність

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Бура Романа Романівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння принципів формування транспортного попиту, моделювання вантажних потоків, перевезень вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та у міжнародному сполученні та організації перевезень вантажів шляхом надання транспортно-експедиторських послуг.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральної: 1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1); 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності (ЗК4); 3. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5). Фахових: 1. Здатність до використання сучасних технологій транспортно-експедиторської діяльності (ФК3); 2. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами (ФК4); 3. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту (ФК5); 4. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10); 5. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю зі споживачами, суб’єктами транспортно-експедиційної діяльності, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями при організації інтермодальних перевезень (ФКС1.2); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3); 7. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: • Вільно обговорювати державною та іноземною мовами питання професійної діяльності, проектів та досліджень у сфері транспортних систем і технологій усно і письмово; • Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних; • Досліджувати вплив митних процедур на ефективність транспортних технологій; • Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування; • Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників; • Організувати роботу персоналу, забезпечувати його професійний розвиток та об’єктивне оцінювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Економіка транспорту • Прогнозування транспортних потоків • Моделювання систем доставки вантажів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо організації перевезень вантажів у внутрішньому сполученні та у міжнародному сполученні за участю експедитора як посередника між учасниками транспортного процесу клієнтом та перевізником.
Опис: Юридичні особливості роботи експедитора на міжнародному ринку. Оформлення та використання експедиторських документів.Структура транспортно-експедиторських фірм. Функції та обов’язки. Сучасний стан експедиторської діяльності в Україні та напрямки розвитку.Загальний огляд. Термінальна система перевезень. Класифікація терміналів. Вибір стратегії управління формуванням поїзних відправлень. Обґрунтування кількості терміналів. Склади та їх функції. Організація та управління складським господарством. Види упаковок,способи їх виготовлення, функції тари та упаковки. Дані що наносяться на маркуванні. Правила та способи нанесення маркування. Інформаційне забезпечення експедиторської діяльності. Страхування транспортних ризиків.
Методи та критерії оцінювання: • виконання та захист практичних робіт (30%) • екзаменаційний контроль - письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Воркут А.І., Коцюк О.Я., Лебідь І.Г., Мельниченко О.І. Транспортно-експедиторська діяльність. Навчальний посібник. – К.: УТУ, 1998. – 264 с. 2. Кость І.П., Корнелюк Й.А. Організація міжнародних вантажних автоперевезень. Навчальний посібник. – Львів. ЛА «Піраміда», 2002. – 100 с. 3. Сханова С.Э., Попова О.В., Горев А.Э. Транспортно-экспедиционное обслуживание: Учебное пособие. – М.: Издательский центр «Академия», 2005. – 432 с. 4. Довідник експедитора. У двох книгах. Книга перша – К.: Основа, 2002. – 624 с. Книга друга – К. : Основа, 2003. – 528 с. 5. Рудняк Ю., Піроженко О., Маханько О., Кузнєцов В. Усе про облік та організацію транспортно-експедиторської діяльності. – 4-те вид., перероб. і доп. – Х.: Фактор, 2008. – 448 с. 6. Транспортне право України.– К.: Юрінком Інтер, 2002.–416 с. 7. Закон України «Про транспортно-експедиторську діяльність». Київ, Парламентське видавництво, 2004. – 14 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).