Методи наукових досліджень
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: д.т.н., професор Вікович Ігор Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральної:
1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні (ЗК7);
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8).
Фахових:
1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1);
2. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8);
3. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології формування вантажних одиниць на складах та у транспортних вузлах, моделювати їх варіації (ФКC1.1 – для освітньої програми 275.03.01 «Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)»);
4. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2 – для освітньої програми 275.03.01 «Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)»);
Результати навчання: - проводити транспортні дослідження та вміти аналізувати їх результати;
- здійснювати прогнозування показників руху;
- проводити моніторинг показників аварійності на проїзній частині;
- проектувати схеми організації дорожнього руху;
- знати методи застосування сучасних наукових досягнень у галузі транспорту та транспортної інфраструктури;
- засвоїти статистичні, спеціальні, загально - теоретичні методи дослідження в організації дорожнього руху.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Загальний курс транспорту;
- Вантажні перевезення;
- Пасажирські перевезення;
- Організація дорожнього руху.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо виконання окремих видів наукових, навчально-дослідних, дисертаційних та інших робіт. Деталізовано розглядаються етапи і методики наукового дослідження, методи пошуку та збору наукової інформації стосовно об’єкту дослідження, принципи організації наукових досліджень, а також моделювання, прогнозування та оформлення результатів наукових досліджень.
Опис: Загальні відомості про науку та творчість. Види та структура наукового дослідження. Загальні принципи організації науково-дослідної роботи. Методи наукових досліджень. Математичне
моделювання у наукових дослідженнях. Математичного описування багатофакторних об’єктів, екстремальний пошуковий експеримент, методи обробки експериментальних досліджень та
використання результатів наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти (реферат), усне опитування (30%), письмово – усна
форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист індивідуального науково-дослідного завдання
(25 балів); захист звіту до практичних робіт (15 балів); Екзаменаційний тест (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білуга М.Т. Методологія наукових досліджень. Підручник -К.: АБУ, 2002.- 480с.
2. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень,- К: Центр учбової літератури, 2011.-144с.
3. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2006. – 204 с.
4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. - 6-те вид., переробл. і доповн. - К.:Знання, 2008.-310
с.
5. Шишка Р.Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і дисертаційних робіт: навч. посіб. / Р.Б. Шишка. - X.: Еспада, 2007. - 361 с. - Бібліогр.: С. 359-361.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).