Моделювання систем доставки вантажів

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Афонін Максим Олександрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи теоретичних знань щодо основних положень організації вантажних автомобільних перевезень у внутрішньому та міжнародному сполученні, формування магістральних та дрібногуртових відправок вантажів, основних принципів зберігання та складування товарів та кооперації роботи рухомого складу різної вантажності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральної: 1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1); 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності (ЗК4); 3. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5). Фахових: 1. Здатність до використання сучасних технологій транспортно-експедиторської діяльності (ФК3); 2. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами (ФК4); 3. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту (ФК5); 4. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10); 5. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю зі споживачами, суб’єктами транспортно-експедиційної діяльності, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями при організації інтермодальних перевезень (ФКС1.2); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3); 7. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: • Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних ; • Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування; • Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Проектний аналіз.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення цієї дисципліни передбачає набуття студентами знань і вмінь щодо гнучкого підходу в доставці дрібногуртових вантажів. Така гнучкість досягається набуттям здобувачами компетентностей щодо управління транспортними технологіями на основі результатів моделювання.
Опис: Системи доставки вантажів. Особливості термінальної системи. Загальна характеристика систем доставки вантажів. Функції терміналів. Конфігурація логістичних центрів. Принципи роботи термінальної системи перевезень. Класифікація та види терміналів. Особливості роботи з документацією та наданням послуг у логістичних центрах. Стратегії розташування логістичних центрів. Методи розрахунку розміщення розподільчих центрів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних і лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування, проміжне тестування; Підсумковий (екзаменаційний) контроль – виконання трирівневого тесту
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист лабораторних робіт (40%) • екзаменаційний контроль - письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Rodrigue, Jean-Paul. The geography of transport systems. Routledge, 2020. 2. Kim, Kap, and Hans-Otto Gunther. Container terminals and cargo systems. Vol. 140. Berlin: Springer, 2006. 3. Дмитриченко М. Ф. Міжнародні перевезення: навч. посібник / М. Ф. Дмитриченко, І. А. Вікович, І.Л. Самсін, Р.В. Зінько. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 308 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Моделювання систем доставки вантажів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Код дисципліни: 7.275.01.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Афонін Максим Олександрович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи теоретичних знань щодо основних положень організації вантажних автомобільних перевезень у внутрішньому та міжнародному сполученні, формування магістральних та дрібногуртових відправок вантажів, основних принципів зберігання та складування товарів та кооперації роботи рухомого складу різної вантажності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральної: 1. Здатність особи розв’язувати складні задачі і проблеми транспортної галузі у сфері професійної (наукової) діяльності за певним видом транспортних систем і технологій та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень і здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1); 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності (ЗК4); 3. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5). Фахових: 1. Здатність до використання сучасних технологій транспортно-експедиторської діяльності (ФК3); 2. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами (ФК4); 3. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту (ФК5); 4. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10); 5. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю зі споживачами, суб’єктами транспортно-експедиційної діяльності, фінансово-кредитними установами, страховими компаніями при організації інтермодальних перевезень (ФКС1.2); 6. Здатність забезпечити процес перевезень необхідною кількістю транспортних засобів та визначити місця їх застосування (ФКС1.3); 7. Здатність визначати вимоги до системи інформаційної підтримки технологічного процесу перевезень, організації систем вантажних перевезень (ФКС2.2).
Результати навчання: • Розробляти технології вантажних та пасажирських перевезень за видами транспорту на основі досліджень і релевантних даних ; • Розробляти і застосовувати сучасні технології транспортно-експедиторського обслуговування; • Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Проектний аналіз.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення цієї дисципліни передбачає набуття студентами знань і вмінь щодо гнучкого підходу в доставці дрібногуртових вантажів. Така гнучкість досягається набуттям здобувачами компетентностей щодо управління транспортними технологіями на основі результатів моделювання.
Опис: Системи доставки вантажів. Особливості термінальної системи. Загальна характеристика систем доставки вантажів. Функції терміналів. Конфігурація логістичних центрів. Принципи роботи термінальної системи перевезень. Класифікація та види терміналів. Особливості роботи з документацією та наданням послуг у логістичних центрах. Стратегії розташування логістичних центрів. Методи розрахунку розміщення розподільчих центрів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий (заліковий) контроль – захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист курсового проекту - усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Rodrigue, Jean-Paul. The geography of transport systems. Routledge, 2020. 2. Kim, Kap, and Hans-Otto Gunther. Container terminals and cargo systems. Vol. 140. Berlin: Springer, 2006. 3. Дмитриченко М. Ф. Міжнародні перевезення: навч. посібник / М. Ф. Дмитриченко, І. А. Вікович, І.Л. Самсін, Р.В. Зінько. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 308 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).