Спеціальні методи організації дорожнього руху в умовах сталої мобільності

Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Код дисципліни: 7.275.02.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., старший викладач Рогальський Р.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є оволодіння студентами теоретичних основ та практичних навичок спеціальних методів організації дорожнього руху з застосуванням методів аналізу дорожнього руху, діючих норм і рекомендацій по управлінню потоками транспортних засобів, досвіду в рішенні конкретних проблем організації дорожнього руху.
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4); 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8) 4. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; (ФК1); 5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; (ФК5); 6. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту; (ФК6); 7. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 8. Уміння організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом (ФКС 1.1); 9. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю із суб’єктами транспортної діяльності, страховими компаніями, відділами та управліннями транспорту при розробці та впровадженні спеціальних методів організації дорожнього руху (ФКС 1.4); 10. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного регулювання дорожнього руху (ФКС 2.4).
Результати навчання: • знати теоретичні основи забезпечення спеціальних методів ОДР, діючі норми; • знати рекомендації по управлінню транспортними потоками в місцях проведення ремонтних робіт та на залізничних переїздах; • вміти організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом; • вміти виконувати проекти по розробці спеціальних методів ОДР на дорогах і вулицях на основі найсучасніших наукових і технічних досягнень. • знати теоретичні основи забезпечення спеціальних методів ОДР, діючі норми; • знати рекомендації по управлінню транспортними потоками в місцях проведення ремонтних робіт та на залізничних переїздах; • вміти організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом; • вміти виконувати проекти по розробці спеціальних методів ОДР на дорогах і вулицях на основі найсучасніших наукових і технічних досягнень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація дорожнього руху • Технічні засоби організації дорожнього руху • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху • Експлуатаційні властивості шляхів сполучення • Основи транспортних досліджень і прогнозування.
Короткий зміст навчальної програми: Засоби по забезпеченні безпеки руху в темну пору доби. Рух в зимових умовах. Організація руху в місцях проведення ремонту автомобільних доріг. Методи формування центральної частини міста в організації дорожнього руху. Методи проектування зон пішохідного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху в центральній частині міст: внутрішні та зовнішні. Організація руху при заторах транспортного потоку.
Опис: Засоби по забезпеченні безпеки руху в темну пору доби. Рух в зимових умовах. Організація руху в місцях проведення ремонту автомобільних доріг. Методи формування центральної частини міста в організації дорожнього руху. Методи проектування зон пішохідного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху в центральній частині міст: внутрішні та зовнішні. Організація руху при заторах транспортного потоку.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування; • підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів); Екзаменаційний контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4). 2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с. 4. Лобанов Е.М. Транспортная пласировка городов / Е.М. Лобанов – М.: Транспорт, 1990. – 240 с. 5. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учеб. для вузов. / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с.ї
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Спеціальні методи організації дорожнього руху в умовах сталої мобільності (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Код дисципліни: 7.275.02.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., старший викладач Рогальський Р.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є оволодіння студентами теоретичних основ та практичних навичок спеціальних методів організації дорожнього руху з застосуванням методів аналізу дорожнього руху, діючих норм і рекомендацій по управлінню потоками транспортних засобів, досвіду в рішенні конкретних проблем організації дорожнього руху.
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4); 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8) 4. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; (ФК1); 5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; (ФК5); 6. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту; (ФК6); 7. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7); 8. Уміння організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом (ФКС 1.1); 9. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю із суб’єктами транспортної діяльності, страховими компаніями, відділами та управліннями транспорту при розробці та впровадженні спеціальних методів організації дорожнього руху (ФКС 1.4); 10. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного регулювання дорожнього руху (ФКС 2.4).
Результати навчання: РН1 – Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем; РН3 – Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників; РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання; РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій; РН15 – Розробляти методи транспортних досліджень і прогнозування та моделювати транспортні процеси і середовище руху; РН16 – Знаходити оптимальні рішення серед альтернативних варіантів транспортних систем; РН17 – Оцінювати існуючі та розробляти прогресивні методи дослідження показників дорожнього руху.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація дорожнього руху • Технічні засоби організації дорожнього руху • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху • Експлуатаційні властивості шляхів сполучення • Основи транспортних досліджень і прогнозування.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації дорожнього руху, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів регулювання руху його учасників, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Записка. Вступ. 1. Аналіз існуючих умов на перегонах, перехрестях вулично-дорожньої мережі. 2. Організація руху в місцях проведення ремонтних робіт. 3. Організація руху в районах з введеними зональними обмеженнями 4. Відповідність впроваджених заходів загальним методичним положенням організації дорожнього руху 5. Опис графічної частини . Висновки. Список літератури. Графічна частина.
Методи та критерії оцінювання: • розрахунково-пояснювальна записка та графічна частина • підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): індивідуальний захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Усний захист - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4). 2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с. 4. Лобанов Е.М. Транспортная пласировка городов / Е.М. Лобанов – М.: Транспорт, 1990. – 240 с. 5. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учеб. для вузов. / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с.ї
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).