Спеціальні методи організації дорожнього руху в умовах сталої стабільності
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Код дисципліни: 7.275.02.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., старший викладач Рогальський Р.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4);
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8)
4. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; (ФК1);
5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; (ФК5);
6. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту; (ФК6);
7. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7);
8. Уміння організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом (ФКС 1.1);
9. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю із суб’єктами транспортної діяльності, страховими компаніями, відділами та управліннями транспорту при розробці та впровадженні спеціальних методів організації дорожнього руху (ФКС 1.4);
10. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного регулювання дорожнього руху (ФКС 2.4).
Результати навчання: • знати теоретичні основи забезпечення спеціальних методів ОДР, діючі норми;
• знати рекомендації по управлінню транспортними потоками в місцях проведення ремонтних робіт та на залізничних переїздах;
• вміти організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом;
• вміти виконувати проекти по розробці спеціальних методів ОДР на дорогах і вулицях на основі найсучасніших наукових і технічних досягнень.
• знати теоретичні основи забезпечення спеціальних методів ОДР, діючі норми;
• знати рекомендації по управлінню транспортними потоками в місцях проведення ремонтних робіт та на залізничних переїздах;
• вміти організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом;
• вміти виконувати проекти по розробці спеціальних методів ОДР на дорогах і вулицях на основі найсучасніших наукових і технічних досягнень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація дорожнього руху
• Технічні засоби організації дорожнього руху
• Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху
• Експлуатаційні властивості шляхів сполучення
• Основи транспортних досліджень і прогнозування.
Короткий зміст навчальної програми: Засоби по забезпеченні безпеки руху в темну пору доби. Рух в зимових умовах. Організація руху в місцях проведення ремонту автомобільних доріг. Методи формування центральної частини міста в організації дорожнього руху. Методи проектування зон пішохідного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху в центральній частині міст: внутрішні та зовнішні. Організація руху при заторах транспортного потоку.
Опис: Засоби по забезпеченні безпеки руху в темну пору доби. Рух в зимових умовах. Організація руху в місцях проведення ремонту автомобільних доріг. Методи формування центральної частини міста в організації дорожнього руху. Методи проектування зон пішохідного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху. Методи проектування зон заспокоєного руху в центральній частині міст: внутрішні та зовнішні. Організація руху при заторах транспортного потоку.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень
(40 балів);
Екзаменаційний контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4).
2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с.
3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с.
4. Лобанов Е.М. Транспортная пласировка городов / Е.М. Лобанов – М.: Транспорт, 1990. – 240 с.
5. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учеб. для вузов. / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с.ї
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спеціальні методи організації дорожнього руху в умовах сталої стабільності (курсовий проєкт)
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Код дисципліни: 7.275.02.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., старший викладач Рогальський Р.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4);
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8)
4. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій; (ФК1);
5. Здатність до управління вантажними перевезеннями за видами транспорту; (ФК5);
6. Здатність до управління пасажирськими перевезеннями за видами транспорту; (ФК6);
7. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7);
8. Уміння організовувати та управляти дорожнім рухом, включаючи створення та удосконалення автоматизованих систем управління дорожнім рухом (ФКС 1.1);
9. Здатність налагоджувати довготривалу співпрацю із суб’єктами транспортної діяльності, страховими компаніями, відділами та управліннями транспорту при розробці та впровадженні спеціальних методів організації дорожнього руху (ФКС 1.4);
10. Здатність ефективно використовувати інструментарій і технології сучасного регулювання дорожнього руху (ФКС 2.4).
Результати навчання: РН1 – Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем;
РН3 – Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників;
РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання;
РН14 – Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій;
РН15 – Розробляти методи транспортних досліджень і прогнозування та моделювати транспортні процеси і середовище руху;
РН16 – Знаходити оптимальні рішення серед альтернативних варіантів транспортних систем;
РН17 – Оцінювати існуючі та розробляти прогресивні методи дослідження показників дорожнього руху.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Організація дорожнього руху
• Технічні засоби організації дорожнього руху
• Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху
• Експлуатаційні властивості шляхів сполучення
• Основи транспортних досліджень і прогнозування.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо розроблення схем організації дорожнього руху, ґрунтуючись на результатах проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування розвитку транспортних систем. Тут детально розглядаються доцільність та оптимальність застосування різних засобів і методів регулювання руху його учасників, зокрема, застосування автоматизованих систем керуванням рухом. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення середовища руху.
Опис: Записка. Вступ. 1. Аналіз існуючих умов на перегонах, перехрестях вулично-дорожньої мережі. 2. Організація руху в місцях проведення ремонтних робіт. 3. Організація руху в районах з введеними зональними обмеженнями 4. Відповідність впроваджених заходів загальним методичним положенням організації дорожнього руху 5. Опис графічної частини . Висновки. Список літератури. Графічна частина.
Методи та критерії оцінювання: • розрахунково-пояснювальна записка та графічна частина
• підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): індивідуальний захист курсового проекту (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Усний захист - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.]; за ред.М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 4).
2. Поліщук В.П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник. / за заг. ред. В.П. Поліщука; О.О. Бакуліч, О.П. Дзюба, В.І. Єресов, О.В. Красільнікова, О.В. Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с.
3. Лобашов О.О. Практикум з дисципліни «Організація дорожнього руху»: Навчальний посібник./ О.О. Лобашов, О.В. Прасоленко. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 221 с.
4. Лобанов Е.М. Транспортная пласировка городов / Е.М. Лобанов – М.: Транспорт, 1990. – 240 с.
5. Кременец Ю.А. Технические средства организации дорожного движения: Учеб. для вузов. / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2005. – 279 с.ї
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).