Управління ланцюгами поставок
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 7.075.01.E.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Гринів Н.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Уміння здійснювати стратегічне, операційне та поточне планування логістичної діяльності, забезпечувати організаційну підтримку логістичних показників. Здатність інтегрувати критерії ефективності діяльності ринкового суб’єкта у маркетинговому та логістичному вимірах.
Результати навчання: Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. Розробляти стратегічні, оперативні та поточні плани логістичної діяльності підприємства. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ управління ланцюгами поставок, набуття навиків використання загальновизнаних технік та інструментів цієї концепції у середовищі вітчизняних підприємств, що спираються на уміння ідентифікувати внутрішні бізнес-процеси ланцюгів поставок, оцінювати результативність ланцюгів поставок, ідентифікувати вплив логістики в управлінні ланцюгами поставок з стратегічного та оперативного погляду, проектувати ланцюги поставок, застосовувати методику планування обсягів продажу і операцій (S&OP) в ланцюгах поставок та імплементувати сучасні концепції отримання довгострокових конкурентних переваг ланцюгами поставок.
Опис: Інтеграція підприємств в ланцюгу поставок – нова парадигма. Засади функціонування ланцюга поставок. Результативність ланцюга поставок. Розвиток продуктів в ланцюгу поставок. Управління виробничими потужностями в ланцюгу поставок. Формування стратегічних взаємовідносин в ланцюгу поставок. Логістика у стратегічному розвитку ланцюга поставок. Логістична парадигма формування ланцюга поставок. Особливості проектування ланцюга поставок. Тактичне планування функціонування ланцюга поставок. Регулювання виробництва в ланцюгу поставок. Досягнення ланцюгами поставок конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (усне опитування на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань та розв’язування задач під час заняття, оцінювання участі в дискусіях, підведення підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті). 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів): робота на практичних заняттях.
Контрольний захід (70 балів, екзамен): письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с.
2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 804 с.
3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
4. Hugos M. Zarzadzanie lancuchem dostaw, Helion, Gliwice 2011.
5. Szymonik A. Logistyka i zarzadzanie lancuchem dostaw, Difin, Warszawa, czasc 2, 2011.
6. Szymonik A. Logistyka i zarzadzanie lancuchem dostaw, Difin, Warszawa, czasc 1, 2010.
7. Bozarth C.B., Handfield R.B. Wprowadzenie do zarzadzania operacjami i lancuchem dostaw. Helion, Gliwice 2007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).