Атестаційний екзамен
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.O.009
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Відповідно до розподілу годин згідно навчального навантаження
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
-Вміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми.
-Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.
-Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
Результати навчання: -Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
-Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Програми з навчальних дисципліни «Психологічне супроводження функціонування особистості», «Психологія кризових ситуацій», «Теорія тренінгової діяльності», «Практикум з психологічних тренінгів поведінки, діяльності і бізнесу» та «Психологія кар’єри», які виносяться на кваліфікаційний екзамен для атестації здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія
Короткий зміст навчальної програми: Атестаційний екзамен - це обов'язкова підсумкова перевірка теоретичної, компетентнісної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти; демонстрація знань за спеціальністю, навичок практичного застосування теоретичних знань, отриманих за час навчання через систематизацію й аналіз цих знань; демонстрація здатності методичного і практичного вирішення поставлених перед здобувачем конкретних завдань.
Опис: • Психологічне супроводження функціонування особистості:
Психологія життєвого шляху особистості та її функціонування
Особистість як об’єкт психологічного супроводження
Теорія і практика психологічного супроводження функціонування
особистості в соціальному просторі її часі
Психологічне супроводження розвитку особистості
Психологічне супроводження соціалізації та адаптації особистості
Психологічне супроводження спрямованості та самореалізації особистості
Самоуправління і саморегуляція особистості в процесі її функціонування
Подолання криз і дисгармонії особистості, забезпечення її психологічного здоров’я в процесі психологічного супроводження в соціальному просторі й часі
•Психологія кризових ситуацій
Кризи на життєвому шляху особистості
Аналіз ресурсів особистості як факторів, що детермінують ефективність
процесу подолання важких життєвих ситуацій
Сучасні підходи до терапії особистості, яка переживає кризу
Робота психолога в зоні екстремальної ситуації
Гостра психотравматизація, психосоматичні й соматопсихічні розлади як
форми реагування на травму. Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР)
Психодіагностичні, психокорекційні, психотерапевтичні та психореабілітаційних заходи в процесі надання психологічної допомоги особистості, яка переживає кризу
Психоконсультувапня осіб, які пережили травматичну подію і переживають кризу
Групові та індивідуальні форми роботи з людьми у важких життєвих ситуаціях
•Теорія тренінгової діяльності
Психологічний тренінг як практичний інструмент психокорекційної
діяльності
Основні психосоціальні чинники та механізми функціонування
психотренінгових груп
Ведення психотренінгу
Стратегічне планування, розроблення програми і структура психологічного тренінгу. Оцінка ефективності тренінгу
Професійна підготовка фахівців-психотренерів
•Практикум з психологічних тренінгів поведінки, діяльності і бізнесу
Практична підготовка до проведения тренінгу
Технологія ведення тренінгу
Методика вступної (початку) і підсумкової частини тренінгу
Основна частина тренінгу
Психологічний тренінг з проблем поведінки
Психологічний тренінг з проблем діяльності
Психологічний тренінг з проблем бізнесу
• Психологія кар’єри
Кар 'єра у вимірах науки
Мотивація кар 'єри
Професійна стагнація особистості та кар’єрний розвиток
Управління кар’єрою та кар’єрне консультування
Професійне формування кар’єрного росту
Методи та критерії оцінювання: Результати складання атестаційного екзамену оцінюються за національною («відмінно», «добре», «задовільно» або «незадовільно»), 100-бальною та ЄКТС шкалами. Всі оцінки заносяться у додаток до диплому. Рішення атестаційної комісії про оцінку знань, виявлених при складенні АЕ, а також про присвоєння здобувачам кваліфікації та видання дипломів приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії. При однаковій кількості голосів голос голови комісії є вирішальнім.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування: навч. посіб. / С.В. Васьківська. - К. : Четверта хвиля, 2004. - 256 с.
2. Галян І.М. Психодіагностика: навч. посіб. / І.М. Галян. - К.: Академвидав, 2009. - 464 с.
3. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: навч. посібник. - 2-е вид., стер. - Суми : ВТД "Університетська книга", 2008. - 384 с.
4. Пачковський Ю.Ф. Психологія підприємництва: Навч. посіб. - Львів, 2001. - 276 с.
5. Пілецька Л.С. Психологія бізнесу: Довід.-метод, посібник. - Іф. Франківськ, 2007. - 150 с.
6. Занюк С.С. Психологія мотивації: навч. посіб. / С.С. Занюк. - К. : Либідь, 2002. - 304 с.
7. Савельева В.С., Єськов О.Л. Управління діловою кар'єрою. Навч. пос. - К. : Центр учбової літератури, 2007. - 176 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).